အလွဴျပဳပညာေပးေဖ်ာ္ေျဖေရး

က်ေနာ္တုိ႕ ဗုဒၶဘာသာလူငယ္ေလးေတြ စုျပီး ၁၂၊၉၊၂၀၀၉ ရန္ကုန္တုိင္း လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ငါးဆူေတာင္ေက်းရြာ မွာရွိတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ မူလတန္းေက်ာင္းမွာ ရွိတဲ့ကေလးေတြကုိ ေနလည္႕စာေကြ်းၾကပါတယ္။ ေနာက္ေန႕၁၃ရက္ကက်ေနာ္ေမြးေန႔ဆုိတာလဲ ပါတယ္။ ဒီဟာကုိလုပ္ရ ေအာင္ဆုိျပီး စေဆာ္ၾသတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ သူငယ္ခ်င္းၾကီး သိန္းစုိး(အလင္းအိမ္စာေပ)။ က်ေနာ္တုိ႕လူငယ္ေတြ အားလုံးက ရွိစုမဲ့စု မုန္႕ဖုိးေလး လစာေလးေတြစုျပီး ကေလးေတြ အတြက္လွဴၾကတာပါ။ ေနာက္ ကေလးေတြကုိ ပညာေရာစပ္ေဖ်ာ္ေျဖေရး(Edutainment)လုပ္ၾကပါတယ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္က်င္းကုိ ခ်စ္တတ္ေအာင္၊ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈေတြကုိ ကေလးေတြ ပုိသိလာေအာင္၊လုပ္ၾက တာပါ။ ကေလးေတြနဲ႕ အတူက်ေနာ္တုိ႕ ကစားၾကတယ္ သီခ်င္းေတြဆုိၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ့္ေမြးေန႕အထိမ္းအမွတ္နဲ႕ လုပ္ျဖစ္သြားေတာ့ေပ်ာ္ပါတယ္။

ဒီအစီအဏဥ္ေလးကုိ က်ေနာ္တုိ႕ BYSD ကလုပ္ေပမဲ႔ တျခားလူငယ္ဖြံျဖဳိးေရး အဖြဲ႕ေတြက သူငယ္ခ်င္းေတြ က လည္းကူညီၾကပါတယ္ ပါ၀င္ၾကတဲ့ သူေတြကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕BYSD ကဆုိရင္ ပပ(BYP)၊သန္းစုိး (အလင္းအိမ္စာေပ)၊ေအာင္ေအာင္၊ေနာက္က်ေနာ္တုိ႕ပါပါတယ္။ အစ္မၾကီးမညိဳမီ (ေလာကထၳစရိယ ေဖာင္ေဒးရွင္း)ကေတာ့ မအားလပ္တာေၾကာင့္ ဒီအစီစဥ္မွာ မပါလာခဲ့ဘူး။

က်ေနာ္တုိ႕ BYSD ကမဟုတ္ပဲ လုိက္ပါကူညီၾကတဲ့ သူမ်ားကေတာ့ ကေလးေတြကုိ ေတးကဗ်ာေလးေတြ ပုံျပင္ေလးေတြသင္ေပးတဲ့ မမိေလးႏြယ္(ျငိမ္းေဖာင္ေဒးရွင္း)၊မစႏၵာ(IYCA)၊မသီရိကုိကုိ(BARS)၊ မွတ္တမ္း ဓာတ္ပုံ ဗီဒီယုိရုိက္ေပးတဲ့ ကုိေနာင္ေနာင္း(Stand for all)၊ကုိစုိင္း( Stand for all) တုိ႕က တတတ္တအား ၀ုိင္းကူညီၾကပါတယ္။

ဒီေက်ာင္းမွာ ကေလးအေယာက္ ၈၀/၉၀ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ဆရာက၂ေယာက္ပဲရွိပါတယ္။ ေနာက္ဦးဇင္း နွစ္ပါးက လည္းကေလးေတြကုိ သင္ေပးတယ္ဆုိေတာ့ စုစုေပါင္းဆရာ ၄ေယာက္ပဲရွိပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းမွာ တတ္တဲ့ ကေလးေတြကေတာ့ အတန္းေက်ာင္းမတတ္နုိင္တဲ့ ကေလးေတြ ဆင္းရဲတဲ့ မိသားစုက ကေလးေတြမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ဒီေက်ာင္းေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကေလးေတြ ကုိနႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ ေနာက္ သီခ်င္းတပုဒ္ကုိ ပပ ကသင္ေပးျပီး သီခ်င္းအတုိင္း သရုပ္ေဖာ္ကၾကတယ္ သိန္းစုီးကေတာ့ ဂီတာတီးျပီးအားျဖည့္တယ္ ေနာက္ ကစားနည္းေတြနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးကစားၾကတယ္။ အားလုံးျမိဳင္ျမိဳင္ ဆုိင္ဆုိင္ပါပဲ။ ျပီးေတာ့ ကေလးေတြကုိ လူစုခြဲလုိက္တယ္ ၃တန္း၄တန္း ကေလးေတြကုိ ေအာင္ေအာင္ ကသဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ငယ္စဥ္တည္းက ထိန္းသိမ္းတတ္ေအာင္ ပုံျပင္ေလးေတြ ေျပာျပျပီးသင္တယ္။ သူငယ္တန္း၊၁တန္း၊၂တန္း ကေလးေတြ ကုိ မမိေလးနဲ႕ မစႏၵာတုိ႕က ကေလးၾကိဳက္ပုံျပင္ေတြ ေျပာျပၾက  တယ္။ ေနာက္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ကုိ ဆြမ္းကပ္ ကေလးေတြ ကုိထမင္းေကြ်းၾကတယ္။ ကေလးေတြ စားေနတာကုိ ၾကည္႕ျပီ ပီတိျဖစ္လုိက္တာဗ်ာ က်ေနာ္ဆုိ ထမင္းေတာင္မဆာေတာ့ဘူး ပီတိကုိစားရင္ တကယ္အားရွိတယ္ ဆုိတာယုံပါျပီ။

ထမင္းစားျပီၤး ခဏနားၾကတယ္ ေနာက္ မအိမ္ခ်င္ေအာင္ ကစားၾကတယ္။ေနာက္ အေကာင္းျမင္စိတ္ေလး ေတြ ငယ္ဏဥ္ထဲက ေမြးၾကေအာင္ သီခ်င္းေလး သင္ေပးလုိက္တယ္။ ပပနဲ႕ က်ေနာ္က အမူအရာလုိက္လုပ္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္သတိရမိေသးတယ္ သဗၻဴလကုိေလ သူဆုိရင္ အေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္မွာေလ။ ေနာက္ ကုိစုိင္းက ကင္မရာကုိ ခဏခ်ျပီး ကေးေတြရဲ႕ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ကုိ ေဖာ္ထုတ္ၾကတယ္။ ပပကလည္း၀ုိင္းကူၾကပါတယ္။ ကေလးေတြ ကက်ေနာ္တုိ႕ ထက္ လိမ္မာၾကတယ္ ဘာလုပ္ခ်င္လည္းေမးေတာ့ မိဘကုိလုပ္ေကြ်းခ်င္တယ္တဲ့ ဘယ္ေလာက္လိမ္မာလုိက္တဲ့ ကေလးေတြလဲ ဒါျပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ ေတြျပန္ၾကတယ္။ ဒီေန႕က်ေနာ္တုိ႕အားလုံး တကယ္ပင္ပန္းသလုိ တကယ္ေပ်ာ္ၾက တယ္ဗ်။ ေနာက္လည္း အလွဴမ်ဳိးေလးေတြဆက္လုပ္သြားအုံးမယ္ဗ်ာ။

ဒီငါးဆူေတာင္က ဘကေက်ာင္းကုိ ေရႊးရတာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕နဲ႕ နီးနီးနားနားမွာ ကတယ္လုိအပ္တဲ့ ေနရာေတြကုိ ကူညီေပးခ်င္လုိ႕ပါ။ က်ေနာ္တုိ႕ ဒီလုိလုပ္တာ ဒုတိယအၾကိမ္ပါ။ ပထမအၾကိမ္က အစ္မၾကီးမညိဳမီေမြးေန႕မွာပါ အခုေတာ့ က်ေနာ္ေမြးေန႕မွာေပါ့။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ဖြံျဖဳိးေရးရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ နဲ႕အတူ ကေလးေတြနဲ႕ အတူပညာေပး သီခ်င္းေတြ ကစားနည္းေတြနဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားရတာ သီဆုိရတာ ကတယ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ ေနာက္လ ေရာက္ရင္ေတာ့ ကထိန္သကၤန္းကုိ ဗုဒၶအလုိက် ပကာသနမဖက္ပဲ ေထရ၀ါဒနည္းလမ္းတက် ကပ္လွဴဖုိ႕စီစဥ္ထားပါတယ္။

One thought on “အလွဴျပဳပညာေပးေဖ်ာ္ေျဖေရး

  1. ၀မ္းသာတယ္ဒကာေလးေရ…
    ရွိတဲ့စြမ္းအားေတြကို
    အစြမ္းကုန္အသံုးခ်ေနတဲ့
    ဒကာေလးေမာင္ဥဂၢါကို
    ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္
    အႀကိမ္မ်ားစြာ သာဓုေခၚပါတယ္…
    ဒါျပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ ေတြးျပန္ၾကတယ္…

    ဒါကိုလည္း ႏွစ္သက္သေဘာက်သြားတယ္…
    မိသားစုစိတ္ခ်မ္းသာၾကပါေစ
    ဦးေလာကနာထ
    ၉.၁၅.၂၀၀၉

    Like

Leave a Reply

