တမာေျမမွာ သံုးနွစ္တာ

ျမန္မာစီးပြားေရးဘြဲ့ရမ်ားကြန္ရက္ဆိုက္ အတြက္ အခန္းဆက္တစ္ခုခု ေရးေပးခ်င္ေနတာ ျကာပါျပီ ကိုေရွြတိုးေအာင္ကိုလည္း ေရးမယ္ေရးမယ္ ေျပာထားတာ ျကာျပီ။ ဘာေရး ရမွန္းလည္း မသိ စီးပြားေရးဘြဲ့ ရေတြ စုထားတဲ့ ေနရာဆိုေတာ့ အေတာ္အမ်ားက ေက်ာင္းတတ္ခဲ့ ရတဲ့ ဘဝကို လြမ္းေနျကမယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းကို လြမ္းေနတာ နဲ့ မံုရြာစီးပြားေရး တကၠသိုသ္ မွာ ၃ နွစ္တာေနခဲ့တဲ့ အေျကာင္းေလးကို စေရးခ်င္မိတယ္ ခင္မင္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေလးစားရတဲ့ ဆရာေတြ အေဆာင္ေတြ ေက်ာင္းထဲ က ပဋိပကၡေလးေတြ ျပန္ေရးခ်င္လာလို့ ဒီအညာေျမမွာ ၃ နစ္တာေနခဲ့တဲ့ ကာလေလးကို ျပန္လည္ စားျမံုျပန္ျပီး ေရးလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ……………

၁၀ တန္းေအာင္ျပီ

ကြ်န္ေတာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ေတာ့ မနၱေလးမွာ ကြ်န္ေတာ္အေမ ဘက္က အေဒၚဆီမွာေနေန တဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ ၁၀တန္းေျဖျပီး ေနြရာသီ ထံုးစံအတိုင္း သင္တန္းေတြ တစ္ခုျပီး တစ္ခု တတ္ ကြန္ျပုတာ သင္တန္း ပန္းခ်ီ သင္တန္း အဂၤစာ သင္တန္း အစံုးေပါ့ အဲ အဲဒီ သင္တန္းေတြ ထဲ မွာ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္အ၀င္စား ဆံုးက ပန္းခ်ီသင္တန္း ကြ်န္ေတာ္တတ္တဲ့ ပန္းခ်ီသင္တန္းက မနၱေလး မွာ အစဥ္အလာျကီးတဲ့ သင္တန္း တစ္ခုပဲ နာမည္က ပံသုစနၵာတဲ့ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီဆရာျကီး ဦးေအာင္ခင္ရဲ့ သမီး ေဒၚခ်ိုခ်ိုေအာင္ဖြင့္ထားတာ အရင္ကေတာ့ ဒီသင္တန္းက လမ္း ၈၀ မွာ(အခု ၇၈လမ္း ဘူတာေဘးေရာက္သြားျပီ) ဆရာမျကီးက ကေလးေလး ေတြ ကို သင္ေပးတယ္ ကြ်န္ေတာ္တို့ အရြယ္ေတြကိုေတာ့ စစ္ကိုင္း ကပန္းခ်ီဆရာ ဆရာခင္ေမာင္စိုး က သင္ေပးတယ္ ဆရာခင္ေမာင္စိုးဆီမွာ မနၱေလးအယ္ဖာက ကိုေဇာ္ရဲ တို့ တတ္ဖူးတယ္ ဆိုတာ ေနာက္မွသိတယ္။ ဒါနဲ့ ပန္းခ်ီကို အေတာ္အေလး သိပ္၀င္စားခဲ့တယ္။ ဆရာက တေန့ ပံု၁၀၀ ေလာက္ ေရး ခိုင္းေပမဲ့ က်ေနာ္က အပ်င္းျကီးျပီး ေလ့က်င္မႉအားနည္းေတာ့ ထင္သေလာက္ မေပါက္ခဲ့ ဘူး ဆရာေတြ နဲ့ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ထိုင္ ပန္းခ်ီဝါဒေတြ အေျကာင္း အားလူးဖုတ္ေနတာ နဲ့ ပဲ အခ်ိန္ကုန္တယ္ ဆရာေတြ ေကာင္းေပမဲ့ တပည္ကြ်န္ေတာ္က ညံေတာ့ မတိုးတတ္ဘူးေပါ့။ ေနာက္ ၁၀တန္းေအာင္ျပီး ေက်ာင္းေတြ ေလ်ာက္ရမယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ယဥ္ေက်းမႉ တကၠသိုလ္ ပန္းခ်ီအဓိက ယူခ်င္ခဲ့တာ ဒါေပမဲ့ အိမ္က ပန္းခ်ီေက်ာင္း မတတ္ရဘူး အမွတ္မွီတာပဲ စီးပြားေရးေလ်ာက္လို့ ဆိုတာ နဲ့ စီးပြားေရး ေလ်ာက္ မိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဝိဇာတြဲယူခဲ့ေတာ့ အလြန္ဆံုး စီပြားေရး က အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္ဆိုေတာ့ ဒါပဲယူရတာေပါ့။

မနၱေလးမွာေနေနရတာ ဆိုေတာ့ မိထၱီလာ၊မံုရြာပဲ ရွိတာ ရန္ကုန္ျကေတာ့ ဘစ္ကား မစီးခ်င္လို့ မေရွြးခ်င္ဘူး ဒါနဲ့ မံုရြာ ေက်ာင္းပဲ ေျပာင္းရတာေပါ့ မံုရြာမွာ အမ်ိုးလိုေနတဲ့ ေအာင္မဂၤလာစာအုပ္ဆိုင္ မိသားစုရွိေနတယ္ ေနာက္ ဆရာဆရာမေတြ ကလည္း ကြ်န္ေတာ္မိဘေတြ နဲ့ သိကြ်မ္းျကတယ္ ျပီးေတာ့ ေအာင္မဂၤလာ မိသားစုက မမနွင္း ကလည္း မံုရြာစီးပြားေရးတကၠသုလ္က ဆိုေတာ့ မံုရြာက ကြ်န္ေတာ္အတြက္ပို အဆင္ေျပတယ္။

ဒီလိုနဲ့ ပဲ မံုရြာ ဆိုတဲ့ တမာေျမကို ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ဖို့ အေျကာင္းဖန္လာခဲ့ပါတယ္။

တမာေျမသို့ ေရာက္ခါစ

မံုရြာက ကြ်န္ေတာ္အတြက္ေတာ့ သိပ္မစိမ္းပါဘူး ဟိုးငယ္ငယ္ထဲ က အလည္ ခဏခဏ ေရာက္တယ္ ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေလးစားရတဲ့ စာေရးဆရာ အေတာ္အမ်ား ကလည္း မံုရြာက မ်ားတယ္။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၊ဆရာညိုျမ၊ဆရာတင္ေမာင္သန္း(သင့္ဘ၀)၊ဆရာေမာင္သစ္ဆင္း၊ဆရာအံေမာင္၊ဆရာေက်ာ္၀င္း၊ဆရာကိုတာ၊ဆရာေမာင္ေဆးရိုးတို့ က မံုရြာက ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ မံုရြာဟာ အစိမ္းသက္သက္ ျကီး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပသိ မံုရြာ မွာ အျကာျကီးေက်ာင္း တတ္ရေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့ နဲနဲေတာ့ ရင္ခုန္မိတယ္။

အဲ မံုရြာျမို့အေျကာင္းေလး နဲနဲ ေဖာက္သည္ခ်အုန္းမယ္ မံုရြာက ျမန္မာျပည္က ျမို့ေတြထဲ မွာ အေတာ္ထူးျခားတယ္ လို့ ေခၚနိုင္ပါတယ္။ စဥ္းစားျကည့္ေလ ျမို့ လိုလဲ ေျပာေသး နာမည္က မံုရြာ တဲ့ ေကာင္းေရာ

မံုရြာ က စစ္ကိုင္းတိုင္းရဲ့ ျမို့ေတာ္ အခု ေခတ္မွ ျဖစ္သြားတာပါ။ အရင္က စစ္ကိုင္း က တိုင္းျမို့ကိုး ဟိုး ပထစ ေခတ္က ေအာက္ခ်င္းတြင္း ခရိုင္ ရဲ့ ရံုးစိုက္ျမို့ သလႅာဝတီဆိုတဲ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို ေမးတင္ထားတယ္။ မံုရြာ ကေန မိုင္၅၀ အကြာ ေရစျကို မွာ ဧရာဝတီျမစ္ နဲ့ ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေပါင္းဆံုျကတယ္။ဟိုး ေရွးဗမာ မင္းေတြ လက္ထက္က မံုရြာ က အလံု ျမို့ဝန္ရဲ့ လက္ေအာက္က ရြာျကီးတစ္ရြာပဲ ရွိေသးတာ။ အဂၤလိပ္ လက္ထက္ျကမွ ျမို့ ျဖစ္လာတာ အခုဆို စစ္တိုင္းရဲ့ အစည္းကားဆံုး ျမို့ တစ္ျမို့ ျဖစ္ေနျပီ။မံုရြာျမို့ အမည္မတြင္ ေသးတုန္း က မံုရြာကို မုန့္သည္မ ရြာလို့ ေခၚ ျကတယ္(ဟုတ္မဟုတ္မသိ) ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ မံုရြာဟာ နိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ သာသနာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ အနုပညာရွင္ေတြ အမ်ားျကီး ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ ျမို့ဆိုတာ ေတာ့ ဘယ္လို့ ျငင္းမရတဲ့ အခ်က္ပါ။

မံုရြာျမို့ ကို စ၀င္၀င္ ခ်င္း ကြ်န္ေတာ္ကို ဆြဲေဆာင္နိုင္ဆံုးဟာ တမာပင္ေတြ စီတန္းေပါက္ေနတဲ့ ေက်ာကၠာ လမ္း ပဲ ေနာက္ ဒီလမ္းတစ္ေလ်ာက္လည္း ေက်ာင္းသားေတြ ဥဒဟို သြားလာေနျကတာ (ေက်ာကၠာလမ္းေပၚမွာ မံုရြာတကၠသိုလ္နွင့္ စီပြားေရး တကၠသိုလ္ နွစ္ခု ရွိပါတယ္)ဒိီလိုပံုစံေလးကို ကြ်န္ေတာ္အေတာ္ျကိုက္တယ္ ဒီေက်ာကၠာ လမ္း ေလးဟာ ရန္ကုန္က လွည္းတန္းလို့ ေက်ာင္းသားေတြ သီးသန့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားရပ္ကြက္ေလး လိုပဲ ေနာက္ မံုရြာ ျမို့ထဲ နဲ့ လည္း သိပ္အလွမ္းမကြာဘူး။ ပထဝီ၀င္ အေနအထားကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္အျကိုက္ပဲ။

မံုရြာေရာက္ေရာက္ခ်င္း မာမီစု(ေအာင္မဂၤလာစာေပ) အိမ္မွာတည္း ေက်ာင္းအပ္ျပီး အေဆာင္ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ရပါေတာ့တယ္။ မံုရြာမွာ က မိန္းကေလးအေဆာင္ေတြဟာ ေကာင္းေကာင္းကန္းကန္း ရွိတာ ေယာကၤ်ားေလး အေဆာင္ေတြ ကအေတာ္စုတ္သဗ် ေက်ာင္းနီးနီးနားနားမွာ အေဆာင္ေကာင္းေကာင္း မရွိတာ နဲ့ မံုရြာ တကၠသိုလ္နားက တိုင္းရင္းေဆးရံုနားေလးမွာ အေဆာင္ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ခု ေတြ့လိုက္ တယ္ အေဆာင္နာမည္က ေဇာ္ တဲ့ အေဆာင္မႉးက မံုရြာတကၠသိုလ္ သမိုင္းဌာနက ဆရာ လူပ်ိုျကီး ဆိုေတာ့ ဒီအေဆာင္ေလးက အဆင္ေျပတာ နဲ့ ေဇာ္ အေဆာင္ေလးမွာ ကြ်န္ေတာ္ေနျဖစ္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။

ကြ်န္ေတာ္တို့ အေဆာင္ေလးမွာ

ကြ်န္ေတာ္တို့ အေဆာင္ေလးက တစ္ထပ္ အာစီတိုက္ ေလး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိလွတယ္(ဖြင့္တာမျကာေသးလို့) အေဆာင္က မံုရြာတကၠသိုလ္ နဲ့ ပိုနီးတယ္ ဆိုေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္က ေက်ာင္း သားက တစ္ဝက္ေလာက္ ရွိတယ္။ အေဆာင္မႉး ကလည္း ကြ်န္ေတာ္အုပ္ထိန္းသူေတြ ကိုယ္တိုင္လာ အပ္တယ္ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကို ဂရုစိုက္တယ္။ ေနာက္ မံုရြာ မွာ ေလ်ာက္လည္ဖို့ မမနွင္း သူငယ္ခ်င္း ကို အီေအကလည္း လိုက္ပို့တယ္။ ေက်ာင္းနဲ့ ပတ္သက္သမွ်ေတြ ကို ေျပာျပတယ္။ အေဆာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္နဲ့ အေတာ္ရင္းနီုးတဲ့ သူေတြ က ကိုေဌးလြင္၊ကိုေကအိ၊ကိုေနဇာ၊ကိုဝ၊ကိုခ်မ္း၊အီးဖက္(အီးေမဂ်ာက ဖက္တီးမို့)၊ေလာဖက္(ေလာ ေမဂ်ာ က ဖတ္တီး)၊ေနာက္ နာမည္ေမ့ေနတဲ့ တစ္ေယာက္ က အမ္ဘီေအတတ္ေနတာ သူ က ျကံခိုင္ေရးက အမႉေဆာင္ဆို လား ဘာဆိုလားပဲ၊ ေက်ာ္ဇင္၊ဇင္မင္း၊ေယာယန္၊ဒီးရာမ္၊တို့ပဲ အခ်ို က်န္ေသးတယ္ ေမ့ေနတာ။

ကိုေဌးလြင္က ကြ်န္ေတာ္အခန္းေဖာ္ အကိုျကီး သူက ကနၷီ က အသက္အေတာ္ျ့ကီးေနျပီ ကြ်န္ေတာ္တို့ စသမွ် သည္းခံ ရွာ တဲ့ စိတ္သေဘာထား ေကာင္းတယ္။ မိတ္ကပ္ေတြ အရမ္း လိမ္းတယ္ ေရေမြးေတြ အရမ္းဆြတ္ျပီး ရည္းစား ရွာတဲ့ ေက်ာင္းေဆြးျကီးေပါ့ ေက်ာင္း ျပီးတဲ့ အထိ တစ္ေယာက္မွ မေရသြားရွာဘူး ဟီဟီ။ သူက မိန္းထဲ က အိုင္အာ ေမဂ်ာ သူဘာသာရပ္ကို ကြ်န္ေတာ္က အေတာ္စိတ္၀င္စားေတာ့ ညတိုင္း ေဆြးေနြးျဖစ္တယ္။

ကိုေကအိနဲ့ ေနဇာက တစ္ခန္း သူတို့ က စီးပြားေရးကပဲ ကြ်န္ေတာ္ထက္ နွစ္နွစ္စီနီယာက်တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ကို လည္း ညီေလး အရင္းလို ခင္တယ္ ကိုေကအိက အခု အေမရိကားေရာက္ေနတယ္လို့ သိရတယ္ ကိုေကအိေကာ ကိုေနဇာေကာ က စစ္ကိုင္းက ကြ်န္ေတာ္ အိမ္ျပန္ေတာ့ သူတို့ ဆီ အျမဲ ၀င္လည္ ျဖစ္တယ္။ ကိုေနဇာ ကေတာ့ အခု မိန္းမရသြားျပီး ဘာလုပ္ေနလဲ မသိရေတာ့။

ကို၀ နဲ့ ကို ခ်မ္း ကေတာ့ ေရွြဘိုက သူတို့ ကလည္း စီးပြားေရးကပဲ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ေတြ ကြ်န္ေတာ္ထက္ တစ္နွစ္ စီနီယာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္က ဘာသာျခား က်မ္းစာေတြ ေလ့လာေနတဲ့ အခါ ဆိုေတာ့ သူတို့ နဲ့ အေတာ္ေလးတြဲ ျဖစ္လိုက္တယ္။ေနာက္ပိုင္း ညီအကို အရင္းလိုကို ခင္ျကတယ္။

အီးဖက္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ထက္ ၃ နွစ္ေလာက္ျကီးတယ္ သူက မိန္းထဲ က သူက ဆိပ္ခြံနယ္က အေနအေတာ္ရိုးျပီး စကားနည္းတယ္ ခင္ဖို့ ေတာ့ အေတာ္ေကာင္းတယ္။

ေက်ာ္ဇင္နဲ့ ဇင္မင္း ကေတာ့ မိန္းထဲ က ကြ်န္ေတာ္ နဲ့ ရြယ္တူပဲ ေက်ာ္ဇင္က ရြယ္တူ ဆိုေပမဲ့ ကေလးဆန္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ညိေလး တစ္ေယာက္လို ပဲ။ဇင္မင္းကေတာ့ လူျကီးဆန္တယ္။ ေက်ာ္ဇင္ က အခု ရန္ကုန္ေရာက္ေနတယ္ျကားေပမဲ့ မေတြ့ျဖစ္ဘူး။သူတို့ က ျမင္းမႈက။

ေနာက္ ေယာဟန္နဲ့ ဒီးရာမ္ က ရဝမ္တိုင္းရင္းသားေတြ ကခ်င္ျပည္နယ္ ေရခဲေတာ္ေတြ ရွိတဲ့ ေခါင္လန္ဖူးဆိုတဲ့ ျမို့္ က ဒီကို လာ ဖို့ ၁လ ေလာက္ ျကိုထြက္ခဲ့ ရတယ္ ဆို္ပဲ သူတို့ ဆီက ပိုက္ဆံ ရွိတဲ့ သူေတြ က တရုတ္ျပည္ မွာ ေက်ာင္းထားျကတယ္ ျမန္မာ ျပည္မွာ မထားျကဘူးတဲ့။ သူတို့ ကလည္းစီးပြားေရးက ကြ်န္ေတာ္နဲ့ နစ္ အတူတူ ပဲ။ သူတို့ က ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြ သူတို့ နဲ့ နည္း အရမ္းကို ခင္ျကတဲ့ ကြ်န္ေတာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါပဲ ေနာက္ပိုင္း အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားျကတယ္။

အေဆာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာင္းစာေတြ ကို က်က္ေတာ့ စီနီယာေတြ ကဟား ျကတယ္။ အေစာခ်ည္း စာက်က္ လို့ တဲ့ သူတို့ ကိုလည္း တမ်ိုး ထင္မိတယ္ ေနာက္ပိုင္း ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ စီနီယာ ျဖစ္မွပဲ ဂ်ုနီယာေတြ ကို ဒီလိုပဲ ဟားခဲ့ ဖူးတယ္ ဟီးဟီး။

အေဆာင္မွာ ကြ်န္ေတာ္ကို နွိုးစက္ လို့ ေခၚတယ္ ဘာျဖစ္လို့ လဲ ဆိုေတာ့ မနက္ အေစာျကီးထျပီး ဘုရားထ ရွစ္ခိုးလို့ တဲ့။ အေဆာင္က လူေတြ အေတာ္အမ်ားနဲ့ ခင္သြားတယ္ အကုန္လံုးကလည္း ေဖာ္ေရွြျကတယ္ ခင္ဖို့ ေကာင္းတယ္ ကြ်န္ေတာ္အေဆာင္ေရွြးတာ မွန္သြားျပီထင္တယ္။

ေက်ာင္းစတတ္ျပီ

ေက်ာင္းစတတ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က စက္ဘီးနဲ့ တက္ရတယ္ သူငယ္ခ်င္းေယာဟန္တို့ ကလည္း စက္ဘီးနဲ့ တတ္တယ္။ အေဖာ္ရွိေတာ့ မပ်င္းပါဘူး ဒါေပမယ္ အေဆာင္နဲ့ ေက်ာင္း နဲ့ ကအေတာ္ေဝးေတာ့ ေမာတာေပါ့ဗ်ာ။ ေက်ာင္းက ကြ်န္ေတာ္တို့ နွစ္မွာ လက္ခံ တဲ့ ပမာနက အေတာ္မ်ားတယ္ ၁၅၀၀ ေလာက္ကို ရွိမယ္ထင္တယ္။ ေနာက္ဆံုးနွစ္ အကို ျကီးေတြ ကလည္း ဖရက္ရွာ ေလးေတြ ကို လာငန္းျကတယ္။ ကိုေနဇာတို့ လာရင္ ကြ်န္ေတာ္က ဧည္ျကိုလုပ္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းမွာ အားလံုးက တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ မသိေသးေတာ့ ခင္ဖို့ သိပ္မခက္ဘူး စေက်ာင္းတတ္တဲ့ ေနမွာပဲ သူငယ္ခ်င္းသစ္ ၂၀ ေလာက္ ရသြားတယ္။ အျပန္သူငယ္ခ်င္းေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ ခင္ျကမင္ျက ျဖစ္သြားကါေရာ။

ေက်ာင္းတက္စ အားလံုး တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ ခင္ခ်င္တဲ့ သူေတြ ရွိသလို့ ရူေတေတ နဲ့ အထာကိုင္ တဲ့ ေကာင္မေလး အခ်ို့္လည္း ရွိတယ္။ ဒီလိုေကာင္မေလးေတြဆို ကြ်န္ေတာ္ က သူတို့ ဇာတိျမို့ နာမည္ အေဆာင္ေတြ ကို စံုစမ္း ျပီး ရုပ္တည္ျကီး နဲ့ ဘယ္ျမို့ က ဘယ္သူ နဲ့ ေတြ ခ်င္လို့ ပါ ဆိုျပီး သြားေတြ ေကာင္မေလးေတြ က အူေျကာင္ေျကာင္နဲ့ ထြက္ လာေတာ့မွ စပ္ျဖီးျဖီး နဲ့ ခင္ခ်င္လို့ ဆိုျပီး တဲ့ လံုးလိုက္ေတာ့ ခင္သြားတာပဲေပါ့ဗ်ာ။ ေကာင္မေလးေတြ ေနာက္ လိုက္ စလိုက္ နဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ လည္း တိုးပြားလာတာေပါ့။

ပထမနွစ္ ကြ်န္ေတာ္နဲ့ အေတာ္တြဲျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းက နိုင္မင္းဦးတဲ့ ေရွြဘို ျမို့ နားက နာမည္ေက်ာ္ လွေတာ ရြာကေပါ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ေတြ က စစခင္ခ်င္း လူနာမည္ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ ေနရပ္ကို ပဲ ေခၚ ျကတယ္ သူကို ကြ်န္ေတာ္က လွေတာ လို့ ေခၚတယ္ သူက က ကြ်န္ေတာ္ကို မနၱေလးလို့ ေခၚတယ္။ ဒီေကာင္ က လွေတာ က ဆိုတဲ့ အတိုင္း စကား သိပ္တတ္ စကား သိပ္ကပ္တာ ပဲ ေတာ္ရံု တန္ရံု လူ က သူကို နိုင္ေအာင္ မေျပာနိုင္ဘူး သူက ဆိုင္ကယ္ရွိေတာ့ ေက်ာင္းတတ္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္ကို လာ၀င္ေခၚတယ္။

ေက်ာင္းသား အသင္းအဖြဲ့မ်ား

ကြ်န္ေတာ္တို့ ေခတ္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမရွိေပမဲ့ ရပ္ရြာ ေဒသအလိုက္ စုစည္းထားတဲ့ ေက်ာင္းသား အဖြဲ့ အစည္းေတြ့ရွိပါတယ္။ကခ်င္မိသားစု၊ခ်င္းမိသားစု၊ရွမ္းမိသားစု၊ခ်င္းတြင္းမိသားစု(စစ္ကိုင္း၊မနၱေလး၊ေရွြဘို၊ခ်င္းတြင္းျမစ္ရိုးတေလ်ာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား)၊ေရွြဘိုမိသားစု၊အစၥလာမ္ေက်ာင္းသားမ်ား အသင္း၊မေကြးမိသားစု စသျဖင့္ မိသားစုေတြ အေတာ္မ်ားပါတယ္။

ဒီ မိသားစုေတြ က ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္တယ္၊ ေက်ာင္းပိတ္လို့ အိမ္ျပန္ဖို့ ေက်ာင္းသားေတြ ကို အဆင္ေျပ ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္၊ ရန္ျဖစ္တာ တို့ စခန္းေရာက္ ဂတ္ေရာက္ ကိစၥေတြ ကို ေျဖရွင္းေပးတယ္၊ ခ်င္း/ရွမ္း ကခ်င္ တို့ ဆိုရင္ အခ်ို့ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈကိစၥေတြ ပါ ပါ၀င္ လုပ္ကိုင္ေလ့ရွိတယ္ ရိုးရာအထိန္း အမွတ္ေနထူးေတြ မွာ စုေပါင္း ျပီး ပြဲလုပ္တာ ေတြ ဘာေတြ ေတာင္ရွိတယ္၊ ေနာက္ စီနီယာ မိသားစု ၀င္ေတြ က ဂ်ုနီယာေတြ ကို ေခါင္းေဆာင္မႈအပိုင္း နဲ့ ပတ္သတ္ျပီး တြဲေခၚတာတို့ေတြ ဘာေတြ ရွိတယ္။ စီနီယာေတြ ေက်ာင္းျပီးျပီဆို က်န္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားက ဆက္လုပ္ရမွာ ကိုး။

ဒီ ဒီမိသားစုေတွြ က သက္ဆိုင္ရာ အရပ္ေဒသက သူေတြ ကို အခ်င္းခ်င္း အကူညီေပးေနတာေကာင္းတယ္ ဆိုေပမဲ့ ေက်ာင္းသား အားလံုးပါ၀င္တာမဟုတ္ေတာ့ ေသြးခြဲသလိုျဖစ္ျပီး ေနာက္ပိုင္း မိသားစု အခ်င္းခ်င္း ခ်ိန္း ရိုက္တာ ေတြ ရွိလာပါေတာ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ ကိုေသြးခြဲခံရတာ လား ကြြ်န္ေတာ္တို့ ဘာသာ ေသြးကြဲေနတာ လား ဆိုတာေတာ့ စဥ္းစားေပါ့ဗ်ာ။

ေက်ာင္းသား အားလံုးပါတဲ့ ေဘာဂေဗဒ အသင္းတို့ စာရင္းအင္း အသင္းတို့ ဝါဏိဇေဗဒ အသင္းတို့ က ေက်ာင္းသား အေရး ဘာမွမလုပ္ေပးတဲ့ အမည္ခံ သက္သက္ပါ welcome တို့ ဘာတို့ မွေလာက္ပဲ ေက်ာင္းသား ဆီက ပိုက္ဆံေကာက္တာေလာက္ ေက်ာင္းတြင္း ကိစၥေလာက္ လုပ္ရတာ။ဗုဒဘာသာ အသင္းက လည္း ဓမၼစျကာရြတ္ သကၤန္းကပ္ေလာက္ပဲ အနုပညာ အသင္းကလည္း မဂၢဇင္းထုတ္မွ ထလုပ္တာ တကယ္တန္း ေက်ာင္း သား အေရးေဆာင္ရြက္တာ ရပ္ရြာကို အေျခခံတဲ့ မိသားစုေတြ ပါ ဒီမိသားစုေတြ ေတာင္ အခ်ို့ က တရား၀င္မဟုတ္ဘူး နားလည္မႈနဲ့ လက္ခံထားတာေတြ ပါ တျခား ရန္/စီး နဲ့ မိ/စီးေတာ့ ဘယ္လို့ လဲ ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး။ ဒီလိုဆိုေတာ့ မရွိတာ ထက္စာရင္ ရွိေနတာ ေတာ္ေသးတာေပါ့ ဗ်ာ။ ဒီလို နဲ့ ကြ်န္ေတာ္က ခ်င္းတြင္း မိသားစု၀င္ ျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

Leave a Reply

