ေႏြကႏၱာ ေရႊအညာခရီး ၁

စကားဦး

ဒီပြင့္ျဖူခရီးဟာ ပံုေျပာသူမ်ား ၁နွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကာလ နယ္ထြက္ ခဲ့ရတာေတြ ထဲ အေဝးဆံုး ေနာက္ ပူးေပါင္းတဲ့ အဖြဲ့ အစံုဆံုး အပင္ပန္းဆံုး လို့ သတ္မွတ္လို့ ရပါတယ္။ ေနာက္ပံုေျပာတာ အျပင္ စာျကည္တိုက္ ဖြင့္ လွစ္နိုင္ဖို့ ပါ အပိုထပ္ေဆာင္း လုပ္တဲ့ ခရီးစဥ္ပါ။ ဒီခရီးစဥ္နဲ့ ပတ္သတ္လို့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ကို စတင္ေခၚတ ဦးမိုးထြန္(အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာ )ဲ့၊ စာေပအေျကာင္း ကဗ်ာအေျကာင္းနဲ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အေျကာင္း ေတြ ကို ေဆြးေနြးလမ္းျပေပးတဲ့ အစိမ္းေရာင္ဘုန္းဘုန္းေမာင္ခိုင္တည္၊လိုေလေသးမရွိ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေအာင္ စီစဥ္ေပးျပီး လူငယ္ေတြ ကို ယံုျကည္အားထားျပီး ဧည္ဝတ္ေက်အိမ္ရွင္ပီသတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးက႑ာရအလကၤာရ၊ ခရီးစသ္အစ ကေန အဆံုး သြားေရးလာေရး အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေပးတဲ့ ဘုန္းဘုန္း ဦးဉာဏဓဇ(နိုင္-ပရိတကၠသိုလ္)၊ပန္းခ်ီသေဘာတရားေတြ ပညာေရး အယူအဆေတြ နိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းေတြ ကို ေျပာျပေဆြးေနြးသင္ျပေပးတဲ့ ဦးစိုးနိုင္(ေက်ာ္ဇင္)(ကံေကာ္ရြာ)၊ ရုပ္တည္ျကီးနဲ့ စ တတ္ျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့ သတင္းစာဆရာ စာေရးဆရာေမာင္သာခ်ို(ဟသၤာတ) ကြ်န္ေတာ္နဲ့ အတူလိုက္ပါျပီး ဆိုးတူေကာင္းဘက္ လက္တြဲခဲ့ေသာ ပံုေျပာသူမ်ား ဝိုင္းေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ျကေသာ ကိုေကာင္း၊ညီမေလးသီရိ၊ညိီမေလးသူဇာ၊ ရန္ကုန္မွာ မလိုက္နိုင္ေပမဲ့ စိတ္ပူေပးေဖာ္ရသည့္ ပံုေျပာသူမ်ား၊ သစ္ေတာ္၊မင္းေျမ၊သရက္ေတာ ရြာမ်ားမွ ကေလးသူငယ္ လူငယ္လူရြယ္ လူျကီး ရြာသူ ရြာသား အားလံုးကို ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိေျကာင္း ဦးစြာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ခရီးမစမွီ

ဓမၼရိမ္မဂၢဇင္း က ဥိီးမိုးထြန္းက ပြင့္ျဖူမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲ စာျကည္တိုက္ျဖစ္ေျမာက္ေရး နဲ့ ယဥ္းေက်းလိမၼာ သင္တန္းေတြ လုပ္ဖို့ လိုက္ခဲ့ပါလားလို့ ေျပာတယ္။ ေခၚတာ ကြ်န္ေတာ္ကို ေခၚတာ မဟုတ္ ပံုေျပာသူမ်ား ကို ေခၚတာ ပါ လုပ္ရမွာ က ပံုေျပာဖို့ နဲ့ စာျကည္တိုက္ျဖစ္ေျမာက္ေရး အစည္းအေဝးမွာ ပြင့္ျဖူက မေကြးတိုင္းထဲ မွာ ရန္ကုန္ နဲ့ ဆို အေဝးျကီး မိုင္ ၃၀၀ ေက်ာ္ခရီး ကြ်န္ေတာ္တို့ အရင္က နယ္ေဝးေတြ ခရီးထြက္တာ ဒီေလာက္ မေဝးဖူးေတာ့ စိတ္ထဲ တထင့္ထင့္ေပါ့။

ေနာက္ ပြင့္ျဖူေက်ာင္းေတာ္ရာ နားက မင္းေျမအုပ္စု သစ္ေတာ္ရြာ ဖိုးေပါက္ ဘုန္ျကီးေက်ာင္းက ဦးဇင္ေလး က႑အလကၤာရ နဲ့ ဘုန္းျကီး စာေရးဆရာ ေမာင္ခိုင္တည္၊ဓမၼရိပ္မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ ဦးမိုးထြန္း မေကြးက ဘုန္းျကီး ဘုန္းဘုန္း ဉာဏဓဇ တို့ နဲ့ ေဆြးေနြးျကည့္ေတာ့ ဦးဇင္းေလး ရဲ့ ေခတ္အျမင္ရွိမႈ လူမႈေရးပရဟိတ စိတ္ဓာတ္ထက္သန္မႈ ေတြ ေျကာင့္ ကြ်န္ေတာ္မျငင္းဝံေတာ့ပဲ လက္ခံ လိုက္တယ္။ ေနာက္ မွ ပံုေျပာသူမ်ား အဖြဲ့ ကိုတိုင္ပင္ျပီး ဘယ္သူေတြ လိုက္မလဲ ဆိုတာ ေဆြးေနြး ျကတာေပါ့။ လိုက္မဲ့ သူေတြ စုလိုက္ေတာ့ ကိုေကာင္း၊ သီရိ၊ သူဇာ နဲ့ ညီစိုးတို့ လိုက္မယ္ လို့ သိရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ အားလံုး ၁၈ ရက္ေန့ (နွစ္ဆန္းနွစ္ရက္ေန့) ညေန ၅ နာရီေလာက္ ထြက္ျကမယ္။ ေအာင္မဂၤလာ ကား၀င္းထဲ က မင္းလက္ဝါး ကားဂိတ္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ စု ျကမယ္လို့ ခ်ိန္းထားျကတယ္။

စိတ္ေစာမိသူ

ခ်ိန္းထားေတာ့ ဝီရီယပိုတဲ့ ကြ်န္ေတာ္က နာရီဝက္ေလာက္ေစာေရာက္ျပီး သူဇာက လည္း ေရာက္တယ္ သူဇာက ေရာက္ေရာက္ျခင္း ညီစိုးမေရာက္ေသး မလိုက္နိုင္ဘူး ေနမေကာင္းလိုဆိုတာ ကို သိလိုက္ရတယ္။ ေနာက္ ကိုေကာင္း နဲ့ သီရိတို့ က မေရာက္ေသး ဓမၼရိပ္ဝိုင္းေတာ္သားေတြ လည္း မေရာက္ေသး ကြ်န္ေတာ္ပဲ စိတ္ေစာမိတာ လား အခ်ိန္ကပဲ လိုေနသာလား မသိ ဖင္တျကြျကြ နဲ့ ကိုယ္လူေတြ ကို လည္တစန့္စန့္ေမွ်ာ္ေနမိတယ္။ စိတ္ထဲ မွာ မေရာက္ ရင္ေတာ့ ဒုကၡလိုေတြးမိေပမဲ့ တကယ္တန္းေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ထင္သလို ျဖစ္မလာပါ ကားထြက္ခါနီး ၁၅ မိနစ္အလိုေလာက္ မွာပဲ ဓမၼရိပ္အဖြဲ့ေကာ ကြ်န္ေတာ္တို့ ပံုေျပာသူမ်ားေကာ စံုလင္စြာ ေရာက္လာေတာ့ စိတ္ေအးရေတာ့တယ္။ ကားက ၅ နာရီ ထြက္မယ္ ဆိုေပမဲ့ တကယ္ထြက္ျဖစ္ေတာ့ ၅နာရီခြဲေလာက္မွ ထြက္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္ေပါ့ ဒါကိုသိလို့ ကိုယ္ဆရာေတြ က ေနာက္က်မွလာတာ လားမသိ။ဒိလိုနဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ရန္ကုန္ျမို့ကေန ၅နာရီေလာက္မွာ စထြက္ျဖစ္တယ္။

တာဝန္ကိုယ္စီ

မေကြးက ဦးဉာဏဓဇ၊ ဓမၼေဇာတိ က- ကေလးတရားျပ ဆရာျကီး နွစ္ေယာက္၊ဓမၼရိပ္က- တာဝန္ခံ အယ္ဒီတာ ဘုန္းဘုန္းေမာင္ခိုင္တည္၊အမႈေဆာင္အယ္ဒီတာ ဦးမိုးထြန္း၊ဆရာေမာင္သာခ်ို(ဟသၤာတ)၊ပန္းခ်ီဆရာဦးေအာင္ဇင္(ကံေကာ္ရြာ)၊ပံုေျပာသူမ်ားက- ကြ့်န္ေတာ္၊ အကိုျကီး ကိုေကာင္း၊ညီမေလးသီရီ၊ညီမေလး သူဇာ အားလံုးေပါင္း ၁၁ေယာက္ မေကြး ဦးဇင္းေလးက ကြ်န္ေတာ္တို့ ကိုဥိးေဆာင္ျပီး လုပ္ငန္းေတြ အစဥ္ေျပေအာင္ စီစဥ္ညိုနွိုင္း ေပးတယ္။ ဓမၼေဇာတိ က ဆရာျကီး နွစ္ေယာက္ က ဆရာျကီး ဦးဂိုအင္ကာ နည္း နဲ့ ကေလးေတြ ကို အာနာပါန သင္ေပးဖို့ အေျခအေန လာျကည့္တယ္။ဆရာေတာ္ေမာင္ခိုင္တည္၊ဦးမိုးထြန္း၊ဆရာေမာင္သာခ်ို(ဟသၤာတ) ကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲအတြက္၊ကြ်န္ေတာ္တို့ ကေတာ့ ရြာက လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကို စာျကည္တိုက္ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို့္ နဲ့ ကေလးေတြ ကို ပံုေျပာဖို့ တာဝန္ကိုယ္စီ နဲ့ ခရီးထြက္ခဲ့ျကတယ္။

ခရီးစဥ္စ

ကားေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ ပံုေျပာသူမ်ားက အသံ အဆူဆံုး တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ စလိုက္ ေနာက္လိုက္ စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ့ေအာင္ေျပာလိုက္ နဲ့ တလစပ္မရပ္နိုင္ေအာင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ခ်မ္းျငိမ္း၊သန္စင္၊ပိုင္စိုး၊ကာျကီး တို့ နဲ့ ပံုေျပာသူတစ္ဖြဲ့လံုးပါရင္ ေပ်ာ္စရာအေတာ္ေကာင္းမယ္ထင္ရဲ့လို့ ေတြးမိေသးတယ္။

ကိုေကာင္းက ကြ်န္ေတာ္ကို ကားစီးရင္ မေညာင္းေအာင္ အေျကာေျပေအာင္ ထိုင္ျပီး လုပ္လို့ ရတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ သင္ေပးတယ္။ စိတ္ေျဖေလွ်ာ့ နည္းေတြ သင္ေပးတယ္။ ကိုေကာင္းသင္ေပးတဲ့ နည္းေတြ က မဆိုးလွ ကားစီးရင္း မေညာင္းေအာင္ မပင္ပန္းေအာင္ အေတာ္အေထာက္အကူျပုတယ္။ အဓိက ရိလက္ေဇးရွင္း ပါပဲ အရင္က လုပ္ဖူးေပမဲ့ အခု က ေဘးက ဆရာ နဲ့ လုပ္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ပို စနစ္က်ျပီး နည္း မွန္ လမ္းမွန္ျဖစ္တာေပါ့။ေက်းဇူးပါ ကို ေကာင္းေရ။

ကားက မေကြးကို အရင္လို ျပည္လမ္းက မသြားပဲ ေနျပည္ေတာ္ ကံျပား ျမို့သစ္လမ္းကသြားတယ္ ပိုျမန္ျပီး လမ္းေကာင္းလို့ သတဲ့။ ေနျပည္ေတာ္လမ္းက လည္း ဟိုင္းေဝးကားေတြ သြားလို့ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေခ်ာ့ေမြျပိး ရွင္းလင္း လွတယ္။ ကားဆရာတစ္ေယာက္က ဒီလမ္းက ေကာင္းေတာ့ေကာင္းတယ္ ဒါေပမဲ့ တာယာပါး သတဲ့ ဗ်။ လိုအပ္ခ်က္ကေတာ့ ရွိ့မွာပဲေလ။ ဒီလိုနဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ညစာ စားဖို့ ထံုးစံ အတိုင္း ျဖူး ၁၀၅ မိုင္မွာ ရပ္တယ္ စားတဲ့ ဆိုင္က ေရွြကရားျကီး။

စိတ္ပ်က္စရာ ဒီညစာ

အေဝေျပးလမ္းမေတြ ေပၚက စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ထံုးစံတိုင္း ကာစတန္မာကို ကို ဖုတ္ေလတဲ့ ငပိ ရွိတယ္လိုေတာင္မထင္ ျကဘူး။ ဒီခရီးသည္ေတြ တခါစားျပီးသြားမွာ ေနာက္တစ္ခါဆိုတာ မရွိ သူတို့ မစားလည္း ကိုယ္ဆိုင္မွာ စားမဲ့ သူေတြ တပံုျကီး ဆိုျပီး ထင္ျကတယ္ ထင္ပါရဲ့(ဆိုင္တိုင္းေတာ့မဟုတ္) စားပြဲတိုးေခၚတာ က ၅ မိနစ္ ေစာင့္ရတာ က ၁၀ မိနစ္ စားတာက ၁၀မိနစ္ ေငြတြက္တာ ခ်က္တာ က ၅မိနစ္ေလာက္ျကာတယ္။ ေဈးေတြ ကလည္း ေခါင္ခိုက္လို့ အရသာကလည္း မေကာင္း သူဇာက သီလရွင္ ဒီေန့မွ ထြက္ေတာ့ ၈ပါးသီလ ပါလာတာေျကာင့္ ညစာမစားရ သူေသာက္တဲ့ ပဲနို့ က ၁၀၀၀ က်တယ္။ ေနာက္တစ္ခါေတာ့ ဒီဆိုင္မထိုင္ ေတာ့လို့ အားလံုး သေဘာတူဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္ ေကာင္းေလစြ။

ည ၂ နာရီ ၃နာရီေလာက္မွာ မေကြးကိုေရာက္တယ္ ကြ်န္ေတာ္အျကိုက္ဆံုး စာေရးဆရာျကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းနိုင္ရဲ့ ကမၻာကုန္က်ယ္သေရွြ့ထဲ က ဇာတ္၀င္ခန္း ေတြ ကိုသြား သတိရမိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ တမာရနံကို စတင္ခံစား လိုက္ရတယ္။ ငယ္ငယ္က မေကြးကို တစ္ေခါက္ပဲ ေရာက္ဖူးေပမဲ့ ခ်စ္တဲ့ တမာေတြ ရွိတဲ့ ျမို့ဟာ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ မစိမ္းလွ ရင္းနီး ကြ်မ္းဝင္မႈရွိလွတယ္။ မေကြးကား၀င္းထဲ က လဘက္ရည္ဆိုင္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ တစ္ဖြဲ့ ထိုင္ျပီး နားျကတယ္ ဆိုင္က အီျကာေကြးနဲ့ နြားနို့ နဲ့ မွာ စားျကတယ္။ အီျကာေကြးကအေတာ္ေကာင္းတယ္ ေကာင္းမွာေပါ့ ဂ်ံုထြက္တဲ့ အညာေျမကိုး။ စားျပီးေသာက္ျပီး အေပါအပါးသြားျပီး ကားေပၚျပန္တက္ ခရီးဆက္ျကတယ္။

မေကြးကေန တံတားေက်ာ္လိုက္ေတာ့ မင္းဘူး စကု ေရနံေျမေတြ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ တစ္ေခတ္တခါက ေရွြမဲေတြ ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း ထြက္တဲ့ ေနရာေတြ မင္းဘူးရဲ့ ျမို့လယ္ မွာ ေရနံစင္ျကီးထား ထားတာ ကိုျကည္ျပီး ေဒသတစ္ခု ရဲ့ ထြက္ကုန္ဟာ ေဒသရဲ့ နိမိတ္ပံုကို ျပတာပဲ လို စဥ္းစားမိေသးရဲ့။

လယ္ကိုင္းျမို့ေဟာင္း

ဒီလိုနဲ့ ၁နာရီခြဲေလာက္ အျကာမွာ ကြ်န္ေတာ္တို့ ခရီးတေထာက္ တစ္တဲ့ လယ္ကိုင္း ျမို့ေဟာင္း မွတ္တိုင္ကိုေရာက္ပါေတာ့တယ္။ မွတ္တိုင္ကိုေရာက္ေပမဲ့ အားလံုး အိပ္ေပ်ာ္ေနလို့ အေတာ္ေက်ာ္သြားေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ေတြ လည္း သြားမဲ့သာသြားတာ ဘယ္ေနရာမွာ ဆင္းရမွန္းမသိ၊သိတဲ့ ကားဆရာကိုေရွြေခ်ာက လည္း သတိမေပးေတာ့ ၃ဖာလံုေလာက္ ကို္ယ္အထုတ္ေတြ နဲ့ လာျကိုကားကိုေစာင့္ဖို့ လယ္ကိုင္း ေက်ာင္းေတာ္ရာ လမ္းဆံု ကို ခ်ီတတ္ရျပန္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္မွာ က စာျကည္တိုက္လႉဖို့ စာအုပ္တစ္ထုတ္၊စာသင္ဖို့ စကၠူလိပ္ တစ္လိပ္ အကြ်န္ေတာ္ ဗာဟိယ အတြက္ ပစၥည္းေတြ အနည္း အက်ဥ္းနဲ့ အဝတ္ထုတ္တစ္ထုတ္ပါတယ္ ကြ်န္ေတာ္တစ္ကိုယ္စာ တစ္နိုင္တစ္ပိုင္ သယ္နိုင္တာေပါ့။ ေနာက္ ခရီးထြက္ရင္ အပိုပစၥည္းေတြ ပါလာေတြ အိပ္အျကီးေတြ သယ္တာေတြ ကို ကြ်န္ေတာ္သိပ္မျကိုက္လွဘူး ခ်စ္ဖို့ေကာင္းတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ရဲေဘာ္ေတြ က လည္း တစ္ေယာက္ တစ္ထုတ္ပဲ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ လမ္ေးလွ်ာက္လိုက္တာ နဲ့ လယ္ကိုင္း ကေန ေက်ာင္းေတာ္ရာသြားတဲ့ လမ္းဆံု ကိုေရာက္ပါေတာ့တယ္။

ကားက မလာေသးေတာ့ လယ္ကိုင္းလမ္းဆံုးမွာ ေစာင့္ရတာေပါ့ မိုးကလည္း မလင္းေသး ကားက မလာ ဗိုက္က ဆာ ေညာင္းကေညာင္း နဲ့ လမ္းဆံုမွာ ထိုင္ျပီး သူငယ္ခ်င္းေတြ နဲ့ အတူ ေထြရာေလးပါး အားလူးဖုတ္ျကပါေတာ့တယ္။ ညီမေလး သီရိက လည္း ကားေပၚမွာ မအိပ္ခဲ့ေတာ့ သူအေတာ္အိပ္ခ်င္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ အားလံုးလည္း ခရိး ပန္းေနျကတယ္ ဒါေပမဲ့ အားလံုးနယ္ေျမသစ္ ေရာက္လို့ ေပ်ာ္ရြင္ ေနျကတယ္။လယ္ကိုင္းက ျမို့ေဟာင္းျကီးတစ္ခု လို့ သိရတယ္။ ရာဇ၀င္ထဲ မွလယ္ကိုင္းစား တို့ လယ္ကိုင္းဆရာေတာ္တို့ က နာမည္ျကီးပဲ အခုေတာ့ တိုက္နယ္အဆင့္ရွိတဲ့ ေက်းရြာျကီး တစ္ခု ျဖစ္ေနျပီ။ အိမ္ေျခေလးေတြဟာဆို အညာထံုးစံ အတို္င္း သယ္ကယ္မိုးပ်ဥ္ေထာင္ေတြမ်ားတယ္။ဒီဘက္ေဒသေတြ က ေရွးျမန္မာ ဘုရင္ေတြ ျမင္းတစ္စီးနဲ့ လမ္းသလား တဲ့ ေနရာေတြလို့ ထင္မိတယ္။ အရင္က ေစကုတၱရာျမို့ျကီးေကာင္းစားစဥ္က လူေတြ စည္ကားလိုက္မဲ့ ျဖစ္ျခင္း။

အညာရဲ့ အိုေအစစ္က မီလွ်ံနာမ်ား

အရင္ ဆာေဗးဆင္းကာစက ကိုယ္ဆရာသမားေတြ က ရြာ ရဲ့ စီးပြားေရး အေျခအေနကိုသိခ်င္ရင္ ဒီရြာရဲ့ အိမ္အမိုးအကာေတြ နဲ့ ရြာ ရဲ့ ဘုန္းျကီးေက်ာင္းကို ျကည့္ ရတယ္တဲ့ ဒီဆရာေတြ ရဲ့ ဩဝါဒအတိုင္း ျကည္ျပီး ဒီရြာ ရဲ့ အေျခအေန ကို ဆံုးျဖတ္လိုက္ ရင္ အမွားျကီး မွားမယ္ ဒီဘက္ က သယ္ကယ္မိုးတာ ပိုျကိုက္ျကတယ္ သြပ္ဆိုပူသတဲ့ ဗ်ာ မျကိုက္လို့ မမိုးတာ မရွိလို့ မမိုးတာ မဟုတ္ဘူး တဲ့ ဗ်။ ပြင့္ျဖူ နယ္တေလွ်ာကက ျမန္မာ ျပည္ အလယ္ပိုင္း မိုးနည္းေဒသမွာ ပါေပမဲ့ ဆည္ေျမာင္း ေတြ ရွိေတာ့ ေနြမွာလည္း စိုက္ လို့ ရ မိုးမွာ လည္း စိုက္ လို့ရ ေဆာင္းမွလည္း စိုက္လို့ ရ ဘုန္းျကီးလွတဲ့ သံုးသီးစား ဗ်။ဒါေျကာင့္ ပြင့္ ျဖူေဒသဟာ အညာမွာ စိုက္ေရးပ်ိုးေရးအေတာ္ေကာင္းတဲ့ အိုေအစစ္လို့ MAS က ဆရာတစ္ေယာက္ မိန့္ဖူးတယ္။ စိုက္ေရးပ်ိုးေရးေကာင္းေတာ့ အေတာ္ေခ်ာင္လည္ျကတယ္။အိမ္ေတြ ကို ဝန္း က က်ယ္က်ယ္ အိမ္က အိမ္ျကီး ရခိုင္ ဒီေဒသက သူေဌးမ်ားမဲ့ ပံုပဲ။

ဆည္ေျမာင္း ေတြက အဂၤလိပ္ေခတ္ထဲ က ေဖာက္ထားတာ တဲ့ ဗ်ာ ေျမာင္း ထုျကီးေတြ ကခိုင္လို့ ခန့္လို့ ေရတံခါေတြ က လည္း အခုထိေကာင္းေသးတယ္။ မ်က္နွာျဖူ အဂၤလိပ္မင္းတို့ရယ္ သာဓုပါ ဗ်ာ သာဓုပါ။ဒီ ဆည္ေျမာင္းေျကာင့္ ဒီေဒသဟာ ေခ်ာင္လည္ေနတာ မွလား ေက်းဇူးရွိသူကို ေက်းဇူးရမွာ မဂၤလာ ဆိုေတာ့ ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ပါ အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္လြမ္းျခင္းမဟုတ္ပါ။

စနၷကူးနံသာ ေက်ာင္းေတာ္ရာ

လယ္ကိုင္း လမ္း ဆံုမွာ ၂ နာရီေလာက္ေစာင့္ ျပီး မိုးလင္းစ ျပုလာေတာ့ ဘုန္ျကီးေက်ာင္း က အျကိုေတာ္လြတ္တဲ့ ကားေလးေရာက္ခ်တာပါေတာ့တယ္။ ကားက လိုက္ထရက္ေလး ကြ်န္ေတာ္တို့ က ၁၁ ေယာက္ဆိုေတာ့ ေအးေဆး ဆန့္တာေပါ့။ကား က ရြာကို မသြားေသးပဲ လမ္း ခုလပ္က စနၷကူးနံသာ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ကို ၀င္ဖူးျကတယ္။

ေက်ာင္းေတာ္ရာ ျကားဖူးတာ ျကာျပီ မေရာက္ဖူးခဲ့ ေရွြစက္ေတာ္သြား တုန္းက လည္း မဝင္ျဖစ္ခဲ့ အခုမွပဲ အခြင့္ သင္လို့ ဖူးရျပန္ျပီ။ ေက်ာင္းေတာ္ရာရဲ့ ေစတီပံုစံ က မေကြးျမသလြန္ တို့ ပံုစံ အတိုင္းပဲ ေဘးက ဇရပ္ေတြ ကေတာ့ ျမန္မာမႈအနုလက္ရာေတြ အညာဆိုေပမဲ့ မံုရြာဘက္က လက္ရာနဲ့ နည္းနည္း ကြာတယ္။ ဒီဘက္ က လက္ရာ က တမ်ိုး ျကည့္ေကာင္းျပန္တယ္။ ေက်ာင္းေတာ္ရာ က ျမန္မာျပည္က ဘုရားရွင္ လက္ထက္ ရဟနၱာျဖစ္ခဲ့ေသာ ရွင္ပုည ရဲ့ေမြးရပ္လို့ ဆိုျကတယ္။ ဒီအရပ္ဟာ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဝါဏိဇၨဂါမ လို့္ေခၚတဲ့ ကုန္သည္ရြာ ျကီးတဲ့ ဒီရြာမွာ အရွင္ပုညရဲ့ ေမြးရပ္တဲ့ ရွင္ပုညရဲ့ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခ်က္ အရဘုရားရွင္က ေက်ာင္းေတာ္ရာမွာ တရားေဟာ ေရွြစက္ေတာ္မွာ ေျခေတာ္ရာခ်ခဲ့ တာလို့ ဆိုျကတယ္။ သမိုင္းအေနနဲ့ မွန္ မမွန္ကို ကြ်န္ေတာ္ မဆံုးျဖတ္တတ္ ကြ်န္ေတာ္က သမိုင္း ဆရာမဟုတ္ လူတို့ ယံုျကည္လက္ခံ သက္၀င္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္း ေသာ ပံုေျပာသူ တစ္ေယာက္သာ သမိုင္းအရ မွန္ မွန္ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္အလုပ္မဟုတ္ ေဒသခံ လူထု ယံုျကည္ လက္ခံေနေသာ ဓေလ့မ်ား ယဥ္ေက်းမႈ အေပ်ာ့တည္ အမာတည္မ်ားကိုသာ ေလ့လာေနမိတယ္။

ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရားနဲ့ အတူ ထူးျခား ထင္ရွားတာ က စနၷကူးပင္ေတြ နဲ့ ဘုရားငါးျကီးေတြ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ၀င္း ျကီး တစ္ခု လံုး စနၷကူးပင္းေတြ အမ်ားျကီးေပါက္ေရာက္ေနေပမဲ့ ရွင္ပုည ေျကးရုပ္ေရွ့က အပင္တစ္ပင္ ပဲ အေမြးအနံ ရတယ္။အျခားပင္ေတြ လည္း ေမြးေကာင္းေမြး နိုင္ေပမဲ့ ဒီအပင္ကေတာ့ အေတာ္ေလး ေမြးတယ္ နွာေခါင္းနဲ့ ကပ္ျပီး ေမြးျကည့္ေတာ့ အေတာ္ေမြးတယ္။ ေတာတိုင္းတြင္ စနၷကူးမရွိေပမဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ရာမွာေတာ့ စနၷကူေတြ ေထာင္ခ်ီရွိတယ္။ အဖိုးတန္လွတဲ့ စနၷကူးပင္ေတြ ကို ျကည္ရတာ ျကည္နူးမႈနဲ့ အတူဂုဏ္ယူ၀င္ျကြား မိေသးတယ္။ ဒါမ်ိုးတျခား မွာ ရွိနိုင္ရဲ့လား ဆိုျပီးေတာ့ေလ။

ေနာက္ ဘုရားငါးေတြက ကြ်န္ေတာ္တို့ သြားတဲ့ရာသီမွာ လာေလ့မရွိေတာ့ မေတြလိုက္ရေပမဲ့ ေဒသခံေတြ ေျပာတာကိုပဲျပန္ ေဖာက္သည္ ခ်လိုက္ေတာ့မယ္။ တကယ္ထူးျခားတာ က ဘုရားငါးေတြ က သူရာသီအခ်ိန္မွပဲ လာတယ္။ေနာက္ ငါးေတြက အေတာ္ျကီး က လူခနၡာတစ္ဝက္ေလာက္ရွိတယ္။ ဘယ္ေနရာသူတို့ မူရင္းေဒသဆိုတာ လည္း မသိရဘူး။ ဒီရာသီေရာက္ရင္ ဧရာဝတီ ျမစ္ကေနျပီး မုန္းေခ်ာင္းထဲကို ၀င္ ျပီးေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားကို လာ ဖူးျကတယ္။ ဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ငါးပိုက္ေထာင္တာ ေတြ မလုပ္ရဘူးတဲ့ ေနာက္ ဘုရားငါးေတြ ကို သီလရွိတဲ့ ဘုရားလူျကီးေတြ က ျမစ္ဝမွာ သြားျကိုရသတဲ့ ျကိုတဲ့ သူက သီလ သမာဓိမရွိရင္ လည္း ဘုရားငါးေတြ က မလာ ဘူးတဲ့။ တခါ က ကြ်န္ေတာ္တို့ အျကီးအကဲျကီး တပါးက ငါးေတြ ကို သြားျကိုတယ္ ဘုရားငါးေတြ က တိရိစၦာန္ဆိုေပမဲ့ သိတယ္ ထင္ရဲ့ မလာဘူး ေနာက္မွ ဘုရားလူျကီးေတြ သြားျကိုမွ လာတယ္တဲ့ ေဒသခံေတြ ေျပာတာကို ျပန္ေျပာတာပါ ྶ။

ေက်ာင္းေတာ္ရား ဘုရားကို ျကည္ျပီး ပန္ခ်ီဆရာ ဦးေအာင္ဇင္(ဥိးစိုးနိုင္) က ဘုရားေစတီတစ္ခု ရဲ့ လက္ရာကို ျကည့္ ျပီး ဘုရား ဒကာ ရဲ့ စိတ္ကို ခန့္မွန္း နိုင္တယ္တဲ့ သမိုင္း အျမင္နဲ့ မဟုတ္ပဲ ဗိသုကာ လက္ရာ အေနနဲ့ အနုပညာ အျမင္နဲ့ ေပါ့ ေစတီပံုတိုး ရဲ့ လက္ရာ ရဲ့ လိုင္း ဖြဲ့စည္းမႈ ထုတည္ တည္ရွိမႈ အမာအေပ်ာ့ အတင္းအေဖာ့ အေလးအေပါ့ ကို ျကည့္ျပီး ေစတီ။ဒကာရဲ့ စိတ္ဓာတ္ ကို ရိပ္စားမိနိုင္သတဲ့ ပညာရစရာပါ။

ငါဟဲ့ ဘေလာ့ဂါ

ဘုရားဖူးျပီးတာ နဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ ပံုေျပာရမဲ့ ဖိုးေပါက္ေက်ာင္း၊သစ္ေတာ္ေက်းရြာ မင္းေျမေက်းရြာ အုပ္စု ပြင့္ျဖူျမို့နယ္ မေကြးတိုင္းကို ဆက္ခရီးနွင္ရတယ္။ သိပ္မျကာဘူး ၁၀ မိနစ္ေလာက္ နဲ့ ေရာက္သြားတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ မွအမ်ားျကီး အေယာက္ ၇၀၀ ေက်ာ္တယ္ အတန္း ၃ တန္း ခြဲထားတယ္။ သူငယ္တန္း ေလာက္ကေန ၄ တန္းေလာက္ ကို တန္းခြဲတစ္ခု ၅တန္းကေန ၈ တန္းေလာက္ ကို တန္းခြဲတစ္ခု ၉ တန္းကေန အသက္ ၂၅ ေလာက္ ကို တန္းခြဲတစ္ခု အားလံုးေပါင္းတန္းခြဲ ၃ ခု ကေလးေတြ လူငယ္ေတြ လူရြယ္ေတြ ကို ၇၀၀ ေလာက္ ထိစုနိုင္တာ အံစရာ ဘုန္းဘုန္းေလးရဲ့ ဘုန္း ေျကာင့္ အားထုတ္မႈေျကာင့္ ဒီေလာက္ လူေတြ မ်ားတာ ေပါ့လို့ ထင္မိတယ္။

ေက်ာင္းကို ေရာက္ေရာက္ ခ်င္း ကြ်န္ေတာ္တို့ အရြယ္ လူ တစ္ေယာက္ က ကိုဥဂၢါ ဆိုတာ ဘယ္သူလဲ လို့ စေမးတယ္ ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ္ပါလို့ ေျပာေတာ့ အကိုက ဘေလာ့ဂါဆိုလို့ ေမးေတာ့ ဟုတ္ေျကာင္းမွန္ေျကာင္း အခုေတာ့ အိမ္ေျခရာေျခမဲ့ ဘေလာ့ဂါ ျဖစ္ေနေျကာင္း ပံုေျပာသူမ်ား ဘေလာ့ မွာပဲ ေရးေနေျကာင္း ျမန္မာ့ ပရက္ နဲ့ေတြ စေရးေနေျကာင္း ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ရွင္းျပလိုက္တဲ့ အဲ ေနာက္ ျမန္မာဂ်ီးနီယက္ အေျကာင္းေျပာေတာ့ သူက ကြ်န္ေတာ္တို့ ရဲ့ ျမန္မာဂ်ီးနိယက္ကို သိေနတယ္ဗ်။အစက ကြ်န္ေတာ္ဘေလာ့ကို ဖတ္တဲ့ ပရိတ္သတ္ ထင္ေနတာ နဲနဲေသြးျကီး သြားတယ္ ေနာက္ မွာ ကြ်န္ေတာ္ ဘေလာ့ဂါ ျဖစ္ေျကာင္း ဦးဇင္းက ေျပာထားလို့ သိတာ တဲ့ ေကာင္းေရာ။

ျကီး ၃ ျကီး

ရပ္ရြာမွာ ဘုန္ေတာ္ျကီး တစ္ပါးရဲ့ ဩဇာ အာဏာ ဟာ မေသးလွ ရပ္ရြာတစ္ခု တိုးတတ္ဖို့ ရပ္ရြာေခါင္းေဆာင္ေတြ အေပၚသိပ္မႈတည္ပါတယ္။ ဘုန္းျကီး၊လူျကီး၊သူျကီး(ဥကၠဌ) စတဲ့ ျကီး ၃ ျကီး ေကာင္း ရင္ ရပ္ရြာမွာ အက်ိုးမ်ားလွမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းေလးက သာသနာ တာဝန္ျဖစ္တဲ့ ပရိယတ္ အလုပ္မွာ ဆို သာမေဏေက်ာ္ ျပီး နိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိ တကၠသိုလ္မွာ လည္း ေက်ာင္းတတ္ျပီး ပရိပတ္ကိုလည္း အားရင္အားသလို အားထုတ္ေနတဲ့ျပီး သာသနာ ဝန္ေဆာင္ ေနရံုတင္မက ရပ္ရြာအက်ိုး အတြက္လည္း ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ အခါ ရပ္ရြာက လူငယ္လူရြယ္ ကေလးေတြ အျကားအျမင္ မ်ားေစဖို့ အခုလိုသင္တန္းေတြ ဖြင့္ေပးေနေလရဲ့ ေဩာ္ သံဃာေက်းဇူး သံဃာေက်းဇူး အထူး ျကီးေလစြ။

ေက်ာင္းက နာယကဆရာေတာ္ကို ၀င္ဖူး ခဏနား ညီမေလးေတြ ကလည္း ရြာထဲက အိမ္တစ္အိမ္မွာ ေရမိုးခ်ိုး နားေပါ့(အညာက ဘုန္းျကီးေက်ာင္းေတြ မွာ အမ်ိုးသမီးမေနရပါ)။ ေရခ်ိုးျပီး ခဏျကာတာ နဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ အားလံုး ကေလးေတြ နဲ့ မိတ္ဆက္က တယ္ နာမည္ဘယ္သူ ဘယ္အဖြဲက ဘာလုပ္တယ္ ဘာညာ ကြိကြေပါ့။

လူမ်ိုးေရး အစြဲ မကြ်တ္သူျကီး

မိတ္ဆက္ေပးေနရင္း ကြ်န္ေတာ္တို့ အဖြဲ့ထဲက ပုဂၢိုလ္တစ္ေယာက္က ဗမာ လူမ်ိုးျကီးဝါဒအေျကာင္း စေဟာ ဗုဒၶဘာသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေျကာင္း ေဟာေတာ့ စိတ္ထဲ အနည္း အငယ္ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္သြားေသးတယ္။ တိုင္းရင္းသား ကြ်န္ေတာ္သူငယ္ခ်င္းေတြ က မင္းတို့ က လူမ်ိုးျကီး ဝါဒီေတြ လို့ ဗမာေတြ ကို ေျပာတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ သိပ္ နာက်င္ ခဲ့ ဘူးတယ္။ အခုလိုေျပာတာ ျကားေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြေျပာတာ မလြန္လို့ စဥ္းစားမိတယ္။ ဘာလို့ လူကို လူလို့ မျမင္နိုင္တာ လည္း သူလည္း တရားအားထုတ္ေနတယ္ဆိုျပီး လူကို ငါသူတပါး ေယာကၤ်ားမိန္းမ မဟုတ္ နာမ္ရုပ္လို့ေတာင္ မျမင္နိုင္ပဲ လူမ်ိုးေရးအစြဲေတြ ျကီးေနတာ နားေထာင္မိတဲ့ ကေလးေတြ တကယ္မွတ္ယူလိုက္ ရင္ ခြက်ျပီ။ ဒီပုဂၢိုလ္က ဒီမွာတင္မရပ္ေသး ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကပဲ ဗမာလူမ်ိုးလိုလို ဗမာ ဆို ဗုဒၶဘာသာပဲ ကိုးကြယ္ရမလိုလို ဗုဒၶဘာသာက လြဲ က်န္ဘာသာေတြ ကပဲ ဆိိုးဝါ ေနသလိုလို စတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္အမွားေတြ ေပးေနေတာ့ စိတ္ထဲ ေဒါသအေတာ္ထြက္မိတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူျကီး လူငယ္ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေဒါသကို မ်ိုသိပ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္မွ ကေလးေတြ ကို လမ္းတည့္မယ္ေပါ့။

ဒီပုဂၢိုလ္ကို ဗုဒၶဘာသာ ေကာင္းေျကာင္းေတြ ေျပာေနလို့ ကြ်န္ေတာ္တင္းတာ မဟုတ္ဘူး သတင္း အခ်က္အလက္ အမွားေတြ ေပးေနလို့ေဒါသထြက္မိတာ။ဘယ္နဲ့ ဗ်ာ ဘုရားရွင္က အိနၵိယမွာ ေမြးတာ ဗမာ မဟုတ္ဘူး ေနာက္ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ လူမ်ိုးတစ္မ်ိုးထဲ ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ဗုဒၶဘာသာေကာင္းေျကာင္းေျပာဖို့ တျခား ဘာသာေတြ ကို မေကာင္းေျပာစရာမလိုဘူး ေနာက္ မေကာင္းတဲ့ အရာေတြ ဆို္တာကို သူမ်ားေျပာလို့ သိတာ ထက္ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္သိတာက ပိုေကာင္းတယ္ ထင္တယ္ ဟိုဟာမေကာင္းဘူး ဒိီဟာမေကာင္းဘူး လို့ ေျပာေနတာ ထက္ ေကာင္းမေကာင္း စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ေအာင္သာ သင္ေပးသင့္တယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္ယံုျကည္တယ္။ လူေတြ ကို စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ေအာင္ ေဝဖန္ပိုင္းျခားနိုင္ေအာင္ သင္ေပးတာ ပိုမေကာင္းဘူးလားဗ်ာ။ သူဘာသာ တရားေသေအာင္အားထုတ္ လူမ်ိုးေရး ဘာသာေရးအစြဲေတြ အစြဲျကီးေနတဲ့ မဟာ့ မဟာ ဘာသာေရး သမား အမည္ခံေတြ ကို ကြ်န္ေတာ္လံုးဝမျကည္ညို မရိုေသနိုင္ မေလးစားနိုင္ပါ။

သာသနာေရးနဲ့ ပတ္သတ္လာရင္ ကြ်န္ေတာ္အေတာ္အေျပာမဆိုခံရတယ္ ဗုဒၶတရားေတာ္ကို ဘာမွ ပရိုမိုးရွင္း ဆင္းစရာမလို့ ေျကာ္ျငာစရာမလို သူ့ မူလတန္းဖိုးက ဘယ္ေတာ့မွ ေလွ်ာ့ မသြားဘူး လူေတြ ကို သိနိုင္ေအာင္ လုပ္ေပး သိလာေအာင္ လုပ္ေပးတာ သာသနာျပုတယ္လို့ မွတ္ယူပါတယ္။ ယံုျကည္ျခင္း မယံုျကည္ျခင္း က ကြ်န္ေတာ္တို့ ကိစၥမဟုတ္။ ကြ်န္ေတာ္အေလးစားဆံုး ဆရာျကီး ဦးေရွြေအာင္ရဲ့ စာအုပ္ထဲ မွာ အျမင္သံုးမ်ိုး အေျကာင္း မွာ ပပဥၥအျမင္ ျဗဟၼာအျမင္ နိဗၺာန္အျမင္ ဆိုျပီး ရွိပါတယ္။့ပပဥၥအျမင္က ရွင္းပါတယ္ တဏွာ မာန ဒိဠိ နဲ့ စြဲလမ္း၊မာန္တတ္၊မွားျမင္ တာ၊ျဗဟၼာအျမင္ကေတာ့ သူေဌး၊ငမြဲ၊တရုတ္၊ကုလား၊ျမန္မာ၊ကခ်င္၊ ျဖူသူ မဲသူ ညိုသူ အာဏာရွိသူ လို့ မျမင္ လူကို လူလို့ သာ ျမင္ တဲ့ အျမင္ ေမတၱာ၊ဂရုဏာ၊မုဒိတာ၊ဥေပကၡာ နဲ့ ျကည့္တဲ့ အျမင္၊ နိဗၺာန္အျမင္ကေတာ့ အျမင့္ ဆံုးပဲ နာမ္ ရုပ္ နွစ္ပါးသာျမင္တဲ့ အျမင္(အေသးစိပ္သိလိုေသာ္ ဦးေရွြေအာင္၏ ဘဝအျမင္သစ္ စာအုပ္ကို ရႈ)။ဒီအျမင္ သံုးပါးမွာ ဗုဒၶဘာသာ ရဲ့ အက်င့္အျကံေတြ ကို ကေလးလူငယ္ေတြ ကို သင္ျကားေပးမဲ့ ထိုပုဂၢိုလ္ကား ပပဥၥအျမင္ နဲ့ လူမ်ိုးေရးအေျကာင္းေျပာေနေတာ့ ျကေနာ္ ဝမ္းနည္းမိပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ ညံခ်က္ ဖ်င္းကြက္မ်ား

ကြ်န္ေတာ္တို့ အားလံုးမိတ္ဆက္ျပီးတာ နဲ့ တစ္ျပိုင္နက္ ခဏနား ထမင္းစားျပီး ကြ်န္ေတာ္တို့ ပံုေျပာသူမ်ား ပံုေျပာဖို့လုပ္ငန္း စရပါေတာ့တယ္။ အစက ပံုျပင္ေျပာမဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ကို lesson plan ပံုစံအတိုင္း လုပ္မယ္လို့ စီစဥ္ထားေပမဲ့ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ နဂိုအတိုင္း ရိုးရိုးေလး အစီအစဥ္ခ် ျပီးေတာ့ပဲ လုပ္ရဗတာ့တယ္(ကြ်န္ေတာ္ ညံဖ်င္းမႈေျကာင့္ ျဖစ္တယ္)။ေနာက္ ရြာရဲ့ လူမႈဓေလ့ေတြ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ရြာက လူျကီးေတြ ေျပာတဲ့ ပံုျပင္ေတြ ကို စုေဆာင္းမယ္ ေလ့လာမယ္လို့ အစပထမ ရည္ရြယ္ထားေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္ဖ်င္းလို့ မေလ့လာမိတဲ့ အျပင္ ညီမေလးေတြ ျဖစ္တဲ့ သီရိ သူဇာ တို့ ကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဆြဲမေခၚနိုင္ခဲ့ စနစ္တက်မျဖစ္ခဲ့ပါ ဒါေတြ အားလံုး ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ ညံဖ်င္း အသံုးမက် မႈေတြ သာ။

ပံုစေျပာျပီ

ကေလးေတြ ကို အရင္ဆံုး စိတ္၀င္စားေအာင္ ကိုေကာင္းက မိုးလက္ခုပ္ နဲ့ ဖြင့္ ပံုေျပာသူမ်ား အေျကာင္း စေျပာ ညီမေလး သီရိ နဲ့ သူဇာက အစီအစဥ္ဆြဲ ေနတာေပါ့ ကေလးေတြ က ပံုျပင္နားေထာင္ ခ်င္တာ မ်ားတယ္ သီခ်င္းဆိုတာ ကတာ ခုန္တာ သိပ္မလုပ္ရဲ ျက သိပ္မလုပ္ခ်င္ျကဘူး ပံုျပင္နားေထာင္မယ္ ဆိုတာ ခ်ဥ္းပဲ။ေနာက္ သီခ်င္းအေတာ္အမ်ား ကသူတို့ သိျပီးသားေတြ ျပီးခဲ့တဲ့ နွစ္ သင္တန္းတတ္တဲ့ သူေတြ က သီခ်င္း အေတာ္အမ်ားရေနျကတယ္။ သိပ္ေတာ့ မထူးဆန္းလွ ဘုန္းဘုန္းအရွင္ေဆကိနၷ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းသင္ရိုးကို ဒီေက်ာင္းက ဆရာေတြ ဆရာမေတြ က ကေလးေတြ ကို သင္ေပးဖူးတာေျကာင့္တဲ့။ ဒီေတာ့ ဒီအတန္းကို သီးခ်င္းဆို အက နည္းနည္း ပံုျပင္မ်ားမ်ားေျပာျပီး သင္ရတယ္။ ညီမေလးေတြ နဲ့ ကိုေကာင္းေတာ့ အေတာ္ပင္ပန္းျကတယ္ ကေလး အေယာက္ ၅၀၀ ေက်ာ္ကို မိုက္ခရိုဖုန္း မပါပဲ ထိန္းရတာ လြယ္တာ မွတ္လို့။ ေနာက္ ပထမဆင့္ တန္းခြဲ ျပီးေတာ့ ခဏနားတယ္ ျပီးရင္ ဒုတိယအဆင့္ အတန္းဝင္ရမယ္ ေနက ပူလွတယ္ လူက အိုက္လွတယ္ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြ ကို ပံုေျပာရရင္ ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ မွာ ေပ်ာ္လွတယ္ ရွြင္လွတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ မိုက္ခဲ

ကြ်န္ေတာ္တို့ေတြ ခရီးေရာက္မစိုက္ ပံုတန္းေျပာရေပမဲ့ အားလံုးပင္ပန္းတယ္လို့ မညည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရြင္ရြင္ ရွြင္ရွြင္လန္းလန္းပါပဲ။ ဒုတိယတန္းခြဲ(အလယ္တန္း) ကေတာ့ အေတာ္သင္လို့ေကာင္းတယ္ သိပ္လည္း မျကီးလြန္း သိပ္လည္း မငယ္လြန္းေတာ့ အဆင္ေျပတယ္။ သိပ္အဆင္မေျပတာက ေနရာ ေက်ာင္းေဆာင္အရွည္ေလး ဆိုေပမဲ့ အေပၚက သြပ္မိုး အခ်ိန္က မြန္းတည့္ ဆိုေတာ့ ပူတာမွ လြတ္ပူတာ ကေလးေတြေကာ ကြ်န္ေတာ္တို့ ပံုေျပာသူေတြ ပါ ေခြ်းထြက္တာ ရြဲေနတာပဲ ပင္ပန္းေပမဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ ကေလးေတြ ရဲ့ တုန့္ျပန္မႈေျကာင့္ အေမာေျပခဲ့ပါတယ္။

အဲ ကေလးေတြ ရဲ့ တုန္ျပန္မႈကလည္း အားရစရာ အခ်ိန္ကလည္း ျကိုက္သေလာက္ ယူလို့ ၇ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာေတြ ဇြတ္ေျပာေတာ့တာပဲ့ အေနာက္ က ကိုေကာင္းနဲ့ ညီမေတြက ပင္ပန္းလို့ ေတာ္ျပီလို့ အခ်က္ျပေနတာ သတိမထားမိဘူး ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ ကို ကိုယ္ဘာသာ ဇြတ္ေျပာေနတာပဲ ဒါနဲ့ ညီမေတြ နဲ့ ကိုေကာင္း က ကြ်န္ေတာ္ကို နာမည္ ေပးလိုက္တယ္ မိုက္ခဲတဲ့………………….

ေခြးေျကာင္ ခ်စ္တဲ့ ဆရာေတာ္

ဒီေက်ာင္းက နာယက ဆရာေတာ္အေျကာင္း ျကံုလို့ ေျပာရအုန္းမယ္။ ဆရာေတာ္ကေခြးအေတာ္ခ်စ္လွတယ္ လူနဲ့ ေခြးနဲ့ ဆို ေခြးကို ပိုခ်စ္တယ္ သူ သက္ေတာ္ ၆၀ ေနာက္ပိုင္းမွ ေခြးကို ခ်စ္က အရင္က အလြန္ေခြးမုန္းတယ္တဲ့။ သူေက်ာင္းမွာ လူက ေခြးကို ခဲနဲ့ ေပါက္တာတို့ တုတ္နဲ့ ရိုက္တာ တို့ လုပ္ရင္ လူကို ေခၚဆူသတဲ့ ဗ်ာ။ ေနာက္ ဘုန္းဘုန္း က ေခြးေတြ ကို လူေတြစကားေျပာသလိုကိုေျပာတာ ေခြးေတြ အတြက္ ေျကာင္ေတြ အတြက္ အစာကို မေကြးကေနေတာင္ မွာ ျပီးေကြ်းတာတဲ့။ ဘုန္းဘုန္းက လူထက္ ေခြးက ပိုေကာင္းတယ္ လူေတြ က ဟန္ေဆာင္တတ္တယ္ ေခြးေတြ က ဟန္မေဆာင္တတ္ဘူး တဲ့။

ကြ်န္ေတာ္က လူေတြ ဟန္မေဆာင္ပဲ စိတ္ထဲ ရွိသလို လုပ္ရင္ ကမၻာပ်က္တာ ျကာေပါ့လို့ ေျပာခ်င္ေပမဲ့ မေျပာလိုက္ရပါ လူေလ ဟန္ေဆာင္တတ္တာေပါ့။

သစ္ေတာ္ရြာ

ညေန ၄ နာရီေလာက္ျကေတာ့ ပံုေျပာစရာ စာသင္စရာမရွိေတာ့ ေက်ာင္းေဘးက မန္က်ဥ္းပင္ရိပ္ေလးမွာ နားျကတာေပါ့။နားရင္းနဲ့ သစ္ေတာ္ရြာက ဖိုးေပါက္ေက်ာင္းက ကပၸိယျကီးက ကြ်န္ေတာ္တို့ ကို မုန့္စား ေရေနြးေသာက္ ဖိတ္တယ္ေတာ့ သစ္ေတာ္ရြာက ကပၸိယျကီး အိမ္ကို အားလံုးခ်ီတတ္ျကတာေပါ့။သီရီနဲ့ သူဇာက စားဖို့ ဆိုတာ နဲ့ ေျခလွမ္းက အေတာ္သြက္တယ္။ ကပၸိယျကီး အိမ္မွာ ခ်ေကြ်းတာေတြ က ဗူးသီးေျကာ္ပါတဲ့ အေျကာ္စံု ေျမပဲေလ်ာ္၊လဘက္သုတ္ ေရးေနြးျကမ္းကလည္း ေကာင္းမွေကာင္း ဗူးျကီးေျကာ္တာက မုန့္နွစ္ကို ေကာက္ညွင္းနဲ့ လုပ္ေတာ့ အိအိေလးနဲ့ စားလို့ေကာင္းတယ္ ဗူးသီးေျကာ္တဲ့ ပံုစံက ဗူးသီငါးေပါင္းေျကာ္ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သား ေတြ ဒါမ်ိုး ငတ္ေနေတာ့ စားလိုက္တာ အေျကာ္ ၃ ဇလံု လဘက္သုတ္ နွစ္ပြဲ တတ္ေျပာင္ေပါ့။ အဓိကစားတာ သီရီနဲ့ သူဇာေပါ့ ဒီကေလးမေတြ က အစားပုပ္တယ္ေလ။ ဟီးဟီ ကြ်န္ေတာ္လည္း ငတ္ငတ္ နဲ့ စားတာအေတာ္ ဗိုက္တင္းသြားတယ္။ သူဇာတို့ သီရိတို့ အစားမက္ေနတုန္း ကိုေကာင္းက မုန္းေခ်ာင္းဘက္ ဆင္းသြားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေနာက္ကလိုက္တာေပါ့။ မုန္းေခ်ာင္းကို ေတြေတာ့မွ လွတာမွ စက္စက္ယွိတယ္ ဆိုသလိုပဲ လွလိုက္တဲ့ အညာရူခင္း ကပၸိယျကီး အိမ္က မုန္းေခ်ာင္းကို ေမးတင္ထားတာေလ သစ္ေတာ္ရြာက လည္း မုန္းေခ်ာင္းကို ေမးတင္ထားတယ္။ သစ္ေတာ္ရြာလို့ အမည္ေပးထားတာ က စနၷကူးသစ္ပင္ေတြကို ဒီရြာက စိုက္ေပးရလို့ သစ္ေတာ္လို့ အမည္ေပးတာတဲ့။ ဒီရြာက ေရွြတိဂံုကို တည္တဲ့ ကုန္သည္ညီေနာင္ ရဲ့ ဇာတိတဲ့ ဒီရြာကတဲ့ ေဒသခံေတြ ေျပာတာပဲ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ဒါ ကို ဒီရြာသားေတြ ဂုဏ္ယူစရာ ကိုယ္ ေဒသကို္ယ္ ခ်စ္ျမတ္နိုးစရာေလး အျဖစ္ ဒီရြာသူရြာသားေတြ ေျပာေနမွာ အမွန္ပဲ။

 

ဆက္ရန္က်န္ေသးသည္……………………………

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s