ေႏြကႏၱာ ေရႊအညာခရီး ၂

မုန္းေခ်ာင္း ကို မမုန္းပါ
သစ္ေတာ္ရြာေကလး ေမးတင္ထားတဲ့ေခ်ာင္းက မုန္းေခ်ာင္းတဲ့ ေရတတ္ခ်ိန္ဆို ရြာက ကအိမ္ေျေခတြ ေအာက္ေျခအထိ ျမုပ္သတဲ့ မုန္းေခ်ာင္းရဲ့ ေရတတ္ခ်ိန္မွာ ေရတိုက္စားလို႔ ကမ္းပါးၿပိုတ ေနာက္ ကမ္းပါးက သစ္ပင္ေတြ ကို ေတာင္ တိုက္စားတယ္သြားလို႔ ကမ္းပါးၿပိုလို႔ ေခ်ာင္းထဲ ေက်နတဲ့ သစ္ပင္ေတြ ကိုေတာင္ ေတြခဲ့ ရတယ္။ သစ္ပင္ေတြက လူေတြ စိုက္ပ်ိဳးေျေမတြ မပ်က္စီးေအာင္ အသက္ရွိသမၽွ တြန္းလွန္ ကာကြယ္ေပးေကမဲ့ ေေရဇာင္းက ထက္သမို႔ မခိုင္ပဲ ယိုင္လဲ သြားရွာတဲ့ လူတို႔ မိတ္ေဆြ အာဇာနည္ သစ္ပင္ႀကီးေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ ေအလးျပုမိပါတယ္။ ဒီမုန္းေခ်ာင္းက ေရတိုက္စားလို႔ ကမ္းပိုၿပီး တစ္ဖက္ကို နွူန္းေတြ ပို႔ခ် တစ္ဘက္မွာ ေသာင္ထြန္းလို႔ တဘက္ကမ္းက လူေတြကို အက်ိဳးျပန္ျပုျပန္တယ္။ သဘာ၀ႀကီးက လူေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးကၽြန္ခံေနတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ က ေက်းဇူးမျမင္ ေက်းဇူးကန္းရင္ တခ်ိန္ သဘာဝက လူေတြကို ျပစ္ဒဏ္ခတ္ မွာကို ေတြးမိၿပီး စိတ္ပူမိတယ္။
ဧရာဝတီ ျမစ္ထဲ က စီးဝင္လာတဲ့ တဲ့ မုန္းေခ်ာင္းက ဒီနယ္ေတၾကာက လူေတြ ကို ေရစီးတဲ့ အသက္ေသြးေၾကာင္းကို ေဖာက္ ထုတ္ၿပီး လူေတြ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေရးအတြက္ ေစတးခံ ေနတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးပါ ေနြအခါ သူဆီက ေေရတြ ကို လူေတြ ယူငင္ သံုးစြဲလို႔ သူက စိတ္မဆိုး အနစ္နာခံ ေပးဆပ္ေနတဲ့ ခ်စ္စရာ ေခ်ာင္းႀကီးပါ သူ နာမည္ သညာက မုန္း ဆိုေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္မမုန္း ဝံပါ မမုန္းရက္ပါ မုန္းေခ်ာင္းေလးရယ္။သင္ဟာ ဒီေဒသရဲ့ ေက်းဇူးရွင္ သဘာဝရဲ့ လက္ေဆာင္မြန္ပါ အသင့္ ကမၻာတည္သ၍ တည့္ရွိေနပါေစ လို မဝံမရဲ ဆုေတာင္းပါတယ္။

ပညာေရး ရင္ေမအးဖြယ္
ဒီရြာ တဝိုက္က ပညာေရးအားေပးတယ္ ထင္တယ္လို႔ ေျပာၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကို လိုက္ပို႔ တဲ့ ကို ေနာ္ကို က မထင္နဲ႔တဲ့ ဘယ္သူကမွ တကၠသိုလ္မပို႔ခ်င္ၾကဘူး တကၠသိုလ္ပို႔ လိုက္ရင္ ပ်က္စီးတယ္ ပိုက္ဆံ ကုန္တယ္ ဘာမွ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္လည္း မျဖစ္ၾကဘူး ေနာက္ ကိုယ့္အိမ္အလုပ္ လုပ္မဲ့ လူ လုပ္အားေလ်ာ့သြားတာ ပဲ အဖတ္တင္သတဲ့ ဗ်ာ။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္တုပ္တုပ္ေတာ့ ရွိသား။ လက္ရွိပညာေရးက လူအျပင္ေလာကမွာ ဘယ္ေနရာျပန္အသံုးခ်မလဲ အသက္ေမြးေက်ာင္း တကၠသိုလ္မဟုတ္ပဲ ရိုးရိုးဘြဲ႕ေလာက္ နဲ႔ ဘယ္ေနရာဘယ္မွာ ျပန္လုပ္မလဲ မလြယ္လွ ။ ဒါေၾကာင့္ အလယ္တန္း အထက္တန္းေလာက္ တတ္ၿပီး ေက်ာင္းထြက္တာ မ်ားတယ္။ ပညာေတြ တတ္ေအာင္သင္ ပညာမတတ္ရင္ ေအဖတို႔ လိုပင္ပန္းမယ္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာကားထဲ က စကားကိုသြားေတြးမိၿပီး ၿပံုးမိေသးတယ္။
ဒီလိုရပ္ရြာေတြအတြက္ အျခားတဘက္က သမရိုးက်မဟုတ္တဲ့ ပညာေရး တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္သင့္တယ္ထင္တယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအတတ္ပညာတစ္ခုခု ဒါမွမဟုတ္ စိုက္ပိ်ဳးနည္းပညာ သစ္ေတြ ကို သင္ၾကားေပးမဲ့ ေတာင္သူလယ္ကြင္းေက်ာင္းေလးေတြ ဖြင့္နိုင္ရင္ မဆိုးလွလို႔ေတာ့ေတြးမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မလုပ္နိုင္ေတြးမိယံုသက္သက္သာ။
စာေေပဟာေျပာပြဲ ပထမည
အားလံုးပင္ပန္းေနၾကၿပီဆိုေပမဲ့ ဆရာေတာ္ေမာင္ခိုင္တည္၊ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ၊ဆရာမိုးထြန္းတို႔ က ည ၆နာရီမွာ စာေေပဟာေျပာပြဲစရမယ္။ ညဘက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ငန္းတာဝန္မရွိ နားခ်င္နား မနားခ်င္ စာေေပဟာေျပာပြဲမွာ နားေထာင္ယံုသာရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေအတာ္ပင္ပန္းလို႔ ညီေမလးေေတြကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါ နားလိုက္တယ္။ ကိုေကာင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေကတာ့ ကိုယ္ဆရာေေတြဟာေျပာတာကို ဓာတ္ပံု လိုက္ရိုက္ေပးရတာေပါ့။ ကိုယ္ဆရာေတြ ဘာေေတြျပာသြားလဲ ေသခ်ာေတာ့မသိ ။ေနာက္ စာေေပဟာေျပာပြဲၿပီးေတာ့ ညီေမလးေတြကို သူတို႔တည္းတဲ့ ေဇာင္းခ်မ္းရြာက အိမ္ကို လိုက္ပို႔ေပးလိုက္တယ္။
ညီေမလးေတြတည္းတဲ့ အိမ္က လူေတြက ေပါ့ေသးေသးမဟုတ္ အိနၵိယသြားၿပီးၿပီ ဘုရားဖူး ေက်ာင္းဒကာ ဒကာေမတြ ဒီနယ္တဝိုက္ သူတို႔ လွူထားတာေတြက မနည္းလွ ေတာသူေသဌးအိမ္ေပါ့။
ေညာင္ညိဳပင္ရိပ္
ေညာင္ညိဳပင္ ရိပ္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာသာ အမည္ေပးထားတဲ့ နာမည္တစ္ခု ပါ ေဇာင္းခ်မ္းကုန္း ရြာ နဲ႔ သစ္ေတာ္ရြာ ၾကားက ေပညာင္ပင္ေအာက္ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ထားတာ ကို အနုပညာ ဓာတ္ခံ ေမသးျေကသာ ကိုယ္ဆရာေတြ က ေညာင္ညိဳပင္ ရိပ္ဆိုၿပီး အမည္သညာ ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒီေညာင္ညိဳပင္ ရိပ္က အညာေနြ ရဲ့ အပူဓာတ္ကို ေတာ္လွန္ေပးေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ့ စခန္းသာ ေလးပါ။ စာသင္ၿပီး ပံုေျပာၿပီး တိုင္း ဒီေညာင္ညိဳပင္ရိပ္မွာ လာ အနားယူရတာ ေအတာ္အဆင္ေၿပ လွပါတယ္။
ပန္းခ်ီဆရာ ဦးေအာင္ဇင္က ဒီမွာ ေခရယြန္ နဲ႔ ပံုၾကမ္းျခစ္တယ္။ ဆရာေတာ္ေမာင္ခိုင္တည္က သဘာဝကို ခံစားၿပီး သဘာဝအဖြဲ႕ ကဗ်ာေတြ ေရးတယ္။ ဥိးမိုးထြန္း နဲ႔ ေမာင္သာခ်ိဳက တစ္ေယာက္ နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေဆြးေနြးျငင္းခံု ရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ ကိုေကာင္းနဲ႔ ညီေမလးနွစ္ေယာက္ ေကတာ့ ကင္မရာတစ္လံုး နဲ႔ ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ဓာတ္ပံု ရိုက္ေေနလ ရဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လား ေညာင္ညိဳပင္ရိပ္မွာေလ ေအဆြး ဓာတ္ခံ နဲ႔ ဥဂၢါ တစ္ေယာက္ တည္းေအဆြးႀကီး ေဆြးေပါ့ကြယ္ ။

လူႀကီးတန္း(တတိယအဆင့္ တန္းခြဲ)
လူေအတာ္အမ်ား က ပံုေျပာသူမ်ားဆို ေကလးေတြ နဲ႔ ပဲ ပတ္သက္တယ္ လူႀကီးေတြ နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ ဆိုၿပီး လူေအတာ္အမ်ား ထင္ၾကျမင္ၾကတယ္။ အခု လည္း ေမာင္ဥဂၢါ တို႔ ကို ေကလးေတြ ရဲ့ အသံုးေတာ္ခံ အျဖစ္ပဲ ျမင္ေနၾကတာ ေအတာ္ဆိုးတယ္။ ေနာက္ ဘုန္းဘုန္းကို ေသခ်ာ ရွင္းျပမွပဲ လူႀကီး တန္းကို သင္ခြင့္ ရသြားတယ္။ ေရာက္ၿပီးေတာ့ အတန္းစုံကို ေတြထိခ်င္တယ္ ေျပာခ်င္တယ္။ သူတို႔ ေအၾကာင္း သိခ်င္တယ္။
လူႀကီးတန္းမွာ ၉ တန္း ၁၀ တန္းက ေနၿပီး အသက္ ၂၅ နွဝစ္အထိ ပါတယ္။ သူတို႔ က ေနာက္ မွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ကည ေအပၚ မွာ ခံုႀကီး နဲ႔ ထိုင္ ရင္ ေကာင္းမလား ခ်က္ခ်င္း သူတို႔ နဲ႔ တစ္သားထဲ ျဖစ္ေအာင္ ေျမႀကီးေပၚ ထိုင္ၾကလိုက္တယ္။ သူတို႔ နည္းနည္း တြန္႔သြားတယ္ ဘာလဲေဟပါ့။ အဓိက ရင္နုီးေအာင္ ေျပာရဲ ဆိုရဲ ရွိေအာင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ အားလံုးဟာ ပါးစပ္ပိတ္ လက္ပိုက္ ၿပီး မ်က္လံုးေလးေတြ အျပူးသားၾကည္ေနၾကတဲ့ ပံုသ႑န္က ေမျပာင္းလဲသြားဘူး။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေခါက္ရိုးက်ိဳး လာတဲ့ တစ္လမ္းသြားပညာေရးစနစ္ႀကီး ဆရာေျပာတာ အမွန္ တပည္က နားေထာင္ရံုသက္သက္ ဆို္တဲ့ စနစ္ႀကီးကို ေမာင္ဥဂၢါ က တစ္ရက္ နွစ္ရက္ နဲ႔ ေျပာင္း နိင္မယ္ ထင္ေနတာ ကိုး မိုက္ပ ေမာင္ဥဂၢါေရ။
ေနာက္ သူတို႔ နဲ႔ ရင္းနုီးရင္ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး ကစားနည္းေတြ ပဲ ကစားခိုင္းေတာ့ တယ္။ ကစားနည္း ကစားေတာ့ အသံထြက္တယ္ အသံ ထြက္ေတာ့ လူလာတယ္ လူလာေတာ့ ပြဲဆူတယ္။ အဲ ဂိမ္းကစားေနရင္း မထင္မွတ္တာ တစ္ခု ျဖစ္သြားေသး ကစားရင္း ညီေမလး သီရိကို စလိုက္တာ နည္းနည္း ျ့ကမ္းသြားၿပီး လူပ်ိဳေပါက္ အပ်ိဳေပါက္ ေတြ ေရွ႕မွာ အထင္လြဲစရာေတြ နဲနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ေနာက္တခါ နွူတ္မသရမ္းေအာင္ ေနမွ ပဲ ညီေမလး သီရိေရ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ခုနက တိပ္ဆိတ္ေနတဲ့ စာသင္ခန္းက အခုမွပဲ သာသာယာယာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေအာင္ျမင္ပါတယ္ ဂိမ္းကစားတာ ဆူသြးဖို႔ သြက္သြားဖုိ့ ကိုး။ ဘုန္းဘုန္းေလးက ေကလးေတြ ကိုပါ ဂိမ္းေတြ ကစားေစခ်င္တယ္ ထင္တယ္ ေကလးေတြ က ေအတာ္မ်ားတယ္ Class size ေအတာ္ႀကီးေတာ့ ဂိမ္းကစားဖို႔ မလြယ္လွဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဘာမွျပန္ေမျပာတဲ့ လက္ပိုက္ေခါင္းၿငိမ့္ တဲ့ ယဥ္ေက်းမွုကို ဂိမ္းနဲ႔ ၿဖိုခြဲ နိုင္ခဲ့ ၿပီ။
စာၾကည္တိုက္ ျပန္လုပ္မဲ့ ရဲေဘာ္တစ္က်ိပ္
ေညနပိုင္းေတာ့ စာၾကည္တိုက္ လုပ္နည္း သင္တန္း ေပးရမွာ သင္တန္းသားက ၁၀ ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္ စာသင္ၿပီးတဲ့ လူႀကီးတန္း(တတိယအဆင့္ တန္းခြဲ)က လူေတြ မ်ားတယ္ ေနာက္ ဒီရပ္ ဒီရြာ က ဆရာမ လုပ္တဲ့ သူေတြ လည္း ပါတယ္။ ဘြဲေရတြ လည္းပါသလို ဘြဲ မရ တရ ေတြ ၁၀ တန္း ေျဖၿပီးသားေတြ လည္း ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကို ရိုန္တာ ထက္ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း ျပန္ရိုန္ေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ က ဆရာေမတြ ကိုး။
သူတို႔ ကို စာသင္ရတာ အရုပ္ကို သင္ရသလိုပဲ။ ဘာမွလည္း ျပန္ေမျပာ ဒီေတာ့ ပူးေပါင္းပါ၀င္မွုကို သူတို႔ ဘာသာ လုပ္ ခိုင္တယ္ အဖြဲ႕ခြဲ ၿပိုင္ခိုင္တယ္။ ကိုယ္ဘာသာ ကိုယ္ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ ခိုင္းတယ္ အဆင္ေျပတယ္။ သူတို႔ ကို အုပ္စု လိုက္ ေဆြးေနြးတာေတြ မ်ားမ်ား လုပ္ ဂိမ္းေလး နည္းနည္း ကစားၿပီး။စာၾကည္တိုက္ငယ္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သိသင့္ သိထိုက္တာေလးေတြ နဲနဲေျပာ။ေနာက္ သူတို႔ ကို ေျမာက္ေပး(အဲမွားလို႔) စိတ္ဓာတ္ကို လွံုေဆာ္ၿပီး ၃ ရက္ သင္ရမွာကို ၄ နာရီ နဲ႔ အျပတ္သင္လိုက္တယ္ ၿပီးေရာ။
ေသာက္ေတာ္ဘူး ရယ္ နဲ႔ အို မကြာ
အညာေျမမွာ အၾကာႀကီးေနခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က အညာ ထန္းရည္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္း လည္း ဆိုတာ အသိဆံုး ကၽြန္ေတာ္မလာခင္ ဦးမိုးထြန္းကလည္း ထန္းရည္ ကၽြန္ေတာ္ကို အဝတိုက္ မယ္ ဆိုတဲ့ ေအၾကာင္း ေဖာင္ဖြဲ႕ ေအာင္ ေျပာထားေပမဲ့ သူကလည္း ဘာမွမစီစဥ္ေကသး ဘူး အနီး ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လည္း ထန္းပင္ေတြ ေတြ ေပမဲ့ အားလံုး ထန္းဖိုေတြ ခ်ည္း။ ညီမနွစ္ေကာင္ ကလည္း ထန္းရည္ရရင္ သူတို႔ ကို လက္တို႔ဖို႔ သတိေပးတယ္။ ေကာင္းပ မုန္႔ဆီေၾကာ္ဘယ္ေရာက္မွန္း မသိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ နွုတ္ခမ္း ျပင္ေနၾကပါၿပီ။
ဒီဆနၵကို မုန္းေခ်ာင္းသြားတဲ့ အခါ သစ္ေတာ္ရြာသား ကို လူေခ်ာ တစ္ဦးရဲ့ စီမံမွုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုႀကီးေက်ာ္ နဲ႔ သနၱတိအမတ္ႀကီးတို႔ အဖြဲ႕ ထန္းရည္ေသာက္ ရပါေတာ့မယ္။

ထူးလည္း ထူးတယ္ မွုးလည္း မွုးတယ္ မုန္းေခ်ာင္းမွာကြယ္
မုန္းေခ်ာင္းမွာ ေရကူးဖို႔ ဆိုၿပီး ငါးေကၽြးဆိပ္ ေက်ာ္ေတာ္ရာဘုရာဆီ ဘုရားလာဖူးတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ဘုရားငါးႀကီးေတြ ကို အစားေကၽြးတဲ့ ဆိပ္ ဆီ ေမာင္ဥဂၢါ တို႔ လူမိုက္ႀကီး တစ္စု ေရာက္ၿပီး ေရကူးျေကပ်ာ္ၾကရြင္ၾက ေသာက္ၾကစားၾက အားလံုး ေပ်ာ္ၾကတယ္။ ဘုန္းဘုန္း ေမာင္ခိုင္တည္ေတာင္ ငါ သဏင္ၷ္း နဲ႔ မို႔ ေနာက္ ဆို ငါလည္း ကူးမယ္ သတဲ့။
အဲ မုန္းေခ်ာင္းမွာ ေရကူးတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ေရစိမ္တာ ဒီအခ်ိန္ ေနြအခါ မုန္းေခ်ာင္းက ေရက ဒူးဆစ္ေလာက္ ရွိတာ ဘယ္လို ေရကူးရမလဲ။ ဒါေတာင္ေရကူးလို႔ ရတယ္ လို႔ ေျပာတဲ့ သူက ရွိေသး ဘယ္သူလဲ ဟုတ္လား အျခားသူ ဘယ္ဟုတ္မလဲ မိေရႊသူဇာေပါ့ ဗ်ာ လက္ေထာက္ၿပီး တကယ္ေရကူးေနသလို ကူးသဗ်။ တတ္လဲ တတ္နိုင္ပ ညီမရယ္။
ေနာက္ ဒူးဆစ္ေလာက္ ရွိတဲ့ ေရကို ေရတိမ္နစ္မွာ စိုးလို႔ မဆင္းပဲ ပဲမ်ားေနသူ တစ္ဦး လည္း ရွိတယ္ သူလား သူက ေနာက္ ညီေမငး တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ မိေရႊသီရိေပါ့။ ေနာက္ သူပဲ ေရစိမ္ၿပီးေပ်ာ္ေနရဲ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း သူမ်က္နွာက ေမကာင္းလွဘူး ကၽြန္ေတာ္စတာ ေၾကာင့္ပဲလား အျခား ေအၾကာင္းေၾကာင္းေတြ ေၾကာင့္လား ကၽြန္ေတာ္ ေမမးၾကည့္လိုက္ပါ။
ေရစိမ္တဲ့ သူေတြ ၾကား အကဲဆံုး အသဲဆံုးေလးက ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အကိုႀကီး ဆရာေကာင္းပါ။ ေရကို ဘယ္အခ်ိန္ထဲက စိမ္ခ်င္ေနမွန္းမသိ ဟိုဘက္ေျပးလိုက္ ဒိဘက္ေျပလိုက္ ဒူးဆစ္ေလာက္ ေရထဲ ဒိုင္ဘင္ ထိုးလိုက္နဲ႔ အံပ အံပ။ အားလံုးၿပီးေတာ့ လည္း သူေနာက္ဆံုးမွ တတ္တယ္။ မဟာ ဂနၱာရီဆရာႀကီး ေကာင္း မုန္းေခ်ာင္းမွာ ေရထံု မ်ား ကူးေန ေလသလား။
ကၽြန္ေတာ္ရယ္ ဦးမိုးထြန္းရယ္ ေမာင္သာခ်ိဳရယ္ ေကတာ့ သနၱတိအနြယ္၀င္ ပီပီ ထန္းရည္ ပံုးေဘးက တစ္လက္မ မွမခြာ အမိေျမကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေေနသာ တပ္ေမတာ္သားမ်ား ရဲ့သို႔ ထန္းရည္ ပံုကို ေစာက္ေရွာက္ ရင္း ေသာက္ၾကတယ္။ ေနာက္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေေနသာ ထန္းရည္မ်ားမွာ ကာကြယ္ေစာက္ေရွာက္သူမ်ား ၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ အနိစၥ ေသဘာနဲ႔ ကိစ ေခ်ာကာ တပံုးလံုးတတ္တတ္ေျပင္သြားေရာ။ အဲဒိေန႔ က ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ေပ်ာ္ရြင္ျေကနသည္။
စာေေပဟာေျပာပြဲ ဒုတိယည
ဒီ ေညတာ့ စာေေပဟာေျပာပြဲဟာ ေမန႔ ေကနာက္ လူမစည္ ႀကိုတင္ေမၾကညာတာေကာ အသံခ်ဲ စက္ ပ်က္တာေကာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ လူ သိပ္မလာေပမဲ့ ကိုယ္ဆရာေတြ ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္ေတြ က ေမန႔ ကထက္ေကာင္းလွသည္။ အစိမ္းေရာင္း ဘုန္းဘုန္း ေမာင္ခိုင္တည္ က သဘာဝကို ခ်စ္သူပီပီ သစ္ပင္ သစ္ေတာ ကို ထိန္းသိမ္းသင့္ေၾကာင္း သစ္ပင္ေတြ စိုက္ကဆိုတဲ့ သူေရးတဲ့ ကဗ်ာကို ေက်ာရိုးယူၿပီး ေျပာသြားတယ္။
ေက်ာင္းဆရာ လူထြက္ အယ္ဒီတာႀကီး ဦးမိုးထြန္းကလည္း စာၾကည္တိုက္ ေတြ ေအၾကာင္းကို စစ္ကိုင္း ျမစၾကာ စာၾကည္တိုက္ နဲ႔ ဧကရာဇ္ တို႔ ရဲ့ ဘ႑ာတိုက္ တို႔ ကို ကိုးကားၿပီး ေေဝဝဆာဆာ ေျပာသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာၾကည္တိုက္ လုပ္မဲ့ ရဲေဘာ္တစ္က်ိပ္ အတြက္ အားေဆးေပါ့။ ေၾကညာခ ေပးစရာမလိုပဲ စာၾကည္တိုက္ ကို ပရိုမိုးရွင္း လုပ္ေပးသြားတယ္ ေက်းဇူပါ ဦးမိုးထြန္းေရ။
စာနယ္ဇင္းသမား သတင္းစာ ဆရာေဟာင္း ဦးသာခ်ိဳကလည္း စာေရးဆရာဘ၀ သတင္းသမား ဘ၀ ခက္ခဲပံု ၾကမ္းတမ္း ပံုေတြ ကို နတ္သံေနွာ ေျပာသြားတာ ရယ္လည္း ရယ္ရ အားလည္း အားက်စရာ ဒီေန႔ ည စာေပ ေဟာေျပာပြဲေလးေကတာ့ မုန္းေခ်ာင္း ေေရၾကာင့္ လား ပင္က်တဲ့ ေေရၾကာင့္ လား မသိ ေအတာ္အသက္၀င္လွတယ္။
သနၱတိ မွ နာလာဂီရိ
စာေေပဟာေျပာပြဲ အၿပီး ထမင္းစားၿပီးေတာ့ ေညာင္ညိဳပင္ရိပ္ ဇရပ္မွာ ကိုယ္ဆရာ သနၱတိ  အမတ္မ်ား က နာလာဂီရိ လို အရက္ ကိုးေမာင္းေသာက္ သင့္ေၾကာင္း အဆိုတင္သြင္းမွုကို ျပည္သူလြတ္ေတာ္ေကာ အမ်ိဳးသား လြတ္ေတာ္ေကာ က တခဲနက္ ေထာက္ခံၾကသည္ ျဖစ္၍ ေညာင္ညိဳပင္ စခန္းသာရြာထိပ္ ဇရပ္ သို႔ နာလာဂီရိ ဇာတ္ခင္း ရန္ ႂကြခ်ီေတာ္မွုျေကလတယ္။
ေညာင္ညိဳပင္ေမွာင္ရိပ္တြင္ ထန္းရည္ ေနာက္တစ္ပံုကို အၿပိုွင္အဆိုင္ေမာ့ၾကရာ မကုန္ေတာ့ ဘူးဟု ထင္မွတ္ထားျေကသာ္လည္း သနၱတိ အမတ္ႀကီးမ်ားမွာ နာလာဂီရိျဖစ္သြားေသာ္ေၾကာင့္  လြယ္ကူစြာပင္ တတ္တတ္ေျပာင္ခဲ့တယ္။ သနၱတိမွ နာလာဂီရိသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းရာတြင္ ဒီမိုေကရစီ အသြင္ကူးေျပာင္း သကဲ့သို႔ ညင္သာစြာ ေျပာင္းလဲ ေရသာေၾကာင့္ အရက္ကိုးေမာင္း ေမသာက္ ခဲ့ပဲ ထန္းရည္ ၃ ဂါလံသာ ေသာက္ၿပီး အာသာေျပတယ္ဟု လြတ္ေတာ္ ဥကၠဌႀကီးက ေျပာၾကားသြား တာ မွတ္သားလိုက္ရပါတယ္။
ေျမာင္းေဘာင္လမ္းေဘး နံနက္ခင္း
ေစရာက္တဲ့ ေနက စၿပီး နံနက္ခင္း နံနက္ခင္းတိုင္း ကၽြန္ေတာ္၊ကိုေကာင္း၊ဦးမိုးထြန္း၊ဦးေအာင္ဇင္ တို႔ နဲ႔ အတူ တူးေျမာင္းေဘာင္ တစ္ေလၽွာက္ လမ္းပတ္ေလၽွာက္ေနၾက နံနက္ခင္း အညာရဲ့ သာြယာ လွပ ပံု ေဒသခံေတြ ရဲ့ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ပံု နံနက္ခင္း သူတို႔ ရဲ့ လူမွုဘ၀ ေတြကို ၾကည့္ရွူေလ့လာရင္း ဦးေအာင္ဇင္ နဲ႔ ပန္းခ်ီ အနုပညာ ေအၾကာင္းေျပာရင္း ဆိုရင္း ဦးမိုးထြန္ နဲ႔ လြတ္လပ္မွုေအၾကာင္း အျခား ဒသေနတြ ေအၾကာင္း ေဖာင္ဖြဲေအာင္ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ့ သင္ယူစရာ နံနက္ခင္း လမ္းေဘး စာသင္ခန္းပါ။

ဒီလိုေျပာေနရင္း ဆည္ေျမာင္းနဲ႔ ေရရရွိေရး ကိေစၥေတြ ကို ေျပာျဖစ္တယ္။ ဒီေဒသမွာ ဆည္ေေရၾကာင့္ သံုးသီး စားလို႔ ရတာ မွန္ေပမဲ့ ဒီဆည္ေရကို အာဏာရွိတဲ့ လူတစ္စုက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားတာ သြားေတြ႕ရတယ္။ အာဏာကို အခြင့္ထူးခံပံုစံနဲ႔ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားတာ မုန္းစရာေကာင္းတာ။
ေရွ႕ဆက္ဖို႔ ခြန္အား
ဒီေန႔ က ေက်နာ္တို႔ေတြ ျပန္ေရတာ့မဲ့ ေန႔ စားေကာင္းေသာက္ေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္ေနတာမို႔ ျပန္ေတာ့ မျပန္ခ်င္ ေကလးေတြကလည္း ၃ရက္ထဲဆိုေပမဲ့ သံေယာဇဥ္ေတာ့ ျဖစ္မိသား။ အဲဒီလိုေတြးေနစဥ္ မွာ ေကလးတစ္ေယာက္ က သူေရးထားတဲ့ ပံုျပင္ေလးကို သီရိကို လာေပးတယ္။ သူလည္း ပံုေျပာသူျဖစ္ခ်င္တယ္တဲ့ ဝမ္းသာလိုက္တဲ့ ျဖစ္ခ်င္း ၾကည္နူးလိုက္တာ ပံုေျပာျခင္းေဓလ့ ေမပ်ာက္ဖို႔ အနာဂတ္အတြက္ ခြန္အားေတြ ထပ္ရရွိသြားၿပီ။ မင္းပံုေျပာေနရင္ မင္းဟာ ပံုေျပာသူေပါ့ ေကလးရယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္ပန္းပါေစ ပံုေျပာျခင္းေဓလ့ ရွင္သန္ဖို႔ အတြက္ အသက္ရွိသ၍ လုပ္မယ္ ဆိုတာ ကို ခိုင္ခိုင္မာမာဆံုးျဖတ္ ျဖစ္တယ္။

ဆုေငြ ၅၀၀၀
ျပန္ခါနီးမို႔ နာယကဆရာေတာ္ကို ဖူးရင္း နူတ္ဆက္ျဖစ္တယ္။ ဆရာေတာ္က ေက်နာ္တို႔့ အဖြဲ႕ကို ေအတာ္ ေသဘာက်တယ္။ မင္းတို႔ေတြက ေပါေတာေတာေလးေတြ ဒါေပမယ္ေကာင္းတယ္တဲ့။ ဆရာေတာ္ က စာေေပဟာေျပာပြဲမွာ နိုင္ငံေရးစကားေတြ ပါလို႔ စာေရးဆရာေတြကို သိပ္ေသဘာမက် တဲ့ ပံု။ ေက်နာ္တို႔ကိုေတာ့ ေအတာ္ေသဘာက်လို႔ ေက်နာ္တို႔ တစ္ေယာက္စီ ကို ဆုေငြ ၅၀၀၀ စီ ဆုခ်လိုက္တယ္။  ဒီေငြကို ေက်နာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္သံုးဖို႔ ယူထားလိုက္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ညီေမတြေကတာ့ အဖြဲ႕ ျပန္လွူရင္ ေကာင္းမလားဆိုၿပီး ေတြးေေနသး။ ေက်နာ္အထင္ေတာ့ မုန္႔ဖိုးပဲဖိုးေလး လိုပဲ တကိုယ္ရည္ သံုးသင့္တယ္ထင္မိတယ္။ အဖြဲ႕ျပန္လွုခ်င္ရင္လည္း လွူေပါ့ေလ။

နွူတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္
ျပန္ေရတာ့မယ္ နွူတ္ဆက္စကားေျပာဖို႔ ေကလးေတြ ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ေက်နာ္တို႔ေတြ သူတို႔ ကို နွူတ္ဆက္ၾကမယ္။ နွူတ္ဆက္စကားေျပာေတာ့ ဆရာေတာ္ေလးက ဒီလူကို ရြာမွာေခၚထားမလား လို႔ ေမးတယ္။ evaluation လုပ္နည္းတမ်ိဳးေပါ့။ ေကလးေတြက ပံုေျပာသူမ်ားကို အားေပးလြန္းလို႔ အတူပါလာတဲ့ ဆရာေတြကိုေတာင္ အားနာမိရဲ့။ ေကလးေတြက ေက်နာ္တို႔ ကို သူတို႔အိမ္ ေခၚထားမယ္ ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ မိေရႊသီရိတို႔ ကလည္း ေနမယ္ဆိုတာႀကီးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေက်နာ္တုိ့ ေမနရစ္ပါ။ နွူတ္ဆက္စကား ေျပာရတာလည္း ဝမ္းနည္းလိုက္တာ။ ေနာက္ သီရိတို႔ တည္းတဲ့ အိမ္က ကားနဲ႔ လယ္ကိုင္း လမ္းဆံု ကို သြားၿပီး ရန္ကုန္သြားမဲ့ ကားကို ေစာင့္ဖို႔ ေက်နာ္တို႔ သစ္ေတာ္ရြာ ဖိုးေပါက္ေက်ာင္းက ထြက္ခဲ့ ပါေတာ့တယ္။

ၿပီးပါၿပီ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s