စိတ္ကူးျမစ္ရဲ႕ တစ္ဖက္ကမ္းပါး ၊ ခင္ျမဇင္

စိတ္ကူးျမစ္ရဲ႕ တစ္ဖက္ကမ္းပါး

ခင္ျမဇင္

လင္းၾကက္ စာလုပ္ငန္း

မ်က္နွာဖုံး ၀သုန္

၂၀၀၄ ခုနွစ္ မတ္လ

ပထမအၾကိမ္

ဆရာမကုိ လူမျမင္ဖူးခင္ကထဲက ဆရာမစာေေတြ ကဗ်ာေတြ ကုိ ဖတ္ေနရင္း ဆရာမခင္ျမဇင္ကုိ စတင္ သတိထားမိသည္။ ဆရာသည္ ကဗ်ာဆရာမ စာေရးဆရာမ ပန္းခ်ီဆရာမ စြယ္စုံရ အနုပညာရွင္ အေယာက္ အျဖစ္ ေလးစားမိတာၾကာျပီ။

ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေျပာင္းလာေတာ့  ဆရာမကုိ လူကုိယ္တုိင္ခင္ခြင့္ရသည္။ ဆရာမ ျပသည္ ပန္းခ်ီျပပြဲတုိင္းလုိလုိ သြားၾကည့္မိသည္။ ေနာက္ ဆရာမမိသားစု၀င္ေတြျဖစ္သည့္ ဆရာမ အမ်ဳိးသား ဆရာဦးသန္းအုန္း(မုိးေ၀ အယ္ဒီတာေဟာင္း)၊သား အုန္းခုိင္ဇင္(ပန္းခ်ီဆရာ) တုိ႕နဲ႕ ပါသိကၽြမ္းခဲ့သည္။

ဆရာမေရးခဲ့သမွ် ၀တၱဳေတြထဲ စိတ္ကူးျမစ္ရဲ႕ တစ္ဖက္ကမ္းပါးကုိ အၾကိဳက္ဆုံးျဖစ္သည္။ ဒီစာအုပ္ကုိ စထြက္တဲ့ အခ်ိန္ထဲက ဖတ္မိသည္။ စဖတ္ေတာ့ စာအုပ္ကုိ အပုိင္၀ယ္ဖတ္တာမဟုတ္ မႏၱေလးက ဌားေနၾကစာအုပ္ဆုိင္က စာအုပ္ကုိ ၾကည္မိေတာ့ ဦး၀သုန္ရဲ႕လက္ရာမ်က္နွာဖုံး ဦး၀သုန္ ေအာ္တုိ ေရးခုိင္းတုိင္း ေရးေပးတတ္သည့္ လိပ္ျပာပုံေလးနဲ႕ သစ္ပင္ၾကီးပုံနဲ႕ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က  ဆရာမ၀တၱဳတုိေတြ ကဗ်ာေတြသာ ဖတ္ဖူးတာ လုံးခ်င္း၀တၱဳရွည္ကုိ မဖတ္ဖူး။ ေနာက္တကယ္တန္း ဖတ္ၾကည္မွ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ၾကိဳက္ သြားခဲ့သည္။ ၀တၱဳအေၾကာင္း အရာက ကဗ်ာဆရာမျဖစ္ခ်င္သည္႕ ျဖစ္လုိသည္ အညာေဒသ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနေဘးေဒသတစ္ခုက က ျမန္မာ အမ်ဳိ္းသမီးေလး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ကုိယ္တြင္း လူမႈပဋိပကၡေတြၾကား ကဗ်ာျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ရာ ရွာသည္ မိန္းမပ်ဳိေလး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ။

စိတ္ကူးျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းသုိ႕  ကူးခတ္ေနသူကား ျပဳံး ။

ကေလးဘ၀မွာ ကေလးေတြၾကား ပူပင္ကင္းကင္းမဲ့ စြာေဆာ့ကစားတတ္သူတစ္ေယာက္ ေမြးခ်င္းေမာင္နွမေတြထဲ အၾကီးဆုံး။ ဦးေလးျဖစ္သူ ဦးေလးထြန္းရဲ႕ စာအုပ္သတၱာထဲက စာအုပ္ေတြဖတ္ျပီး သိထားသမွ်ျပန္ေ၀မွ် ဖတ္ဖူးသမွ်ပုံျပင္ေတြ ကုိ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေမာင္နွမေတြၾကား ျပန္လည္ေ၀မွ်တတ္သူ ပုံေျပာေကာင္းတဲ့ ေကာင္မေလး ျပဳံး။ ဒိီလုိ ရုိးသားတဲ့ ရႊင္လန္းတဲ့ နွနယ္ေနတဲ့ ကေလးဘ၀ကုိ အဆိပ္ခတ္ခံလုိက္သည္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျပဳံတစ္ေယာက္ လူလားေျမာက္ခဲ့သည္။

ျပဳံးကား ျမန္မာ့ထုံးစံ ဖခင္အုပ္ဆုိးသည္ စနစ္ (patriarchy)ၾကီးစုိးသည္႕ မိသားစုေအာက္က ဖခင္ရဲ႕ အတၱၾကီးမႈ နားလည္မႈမေပးတဲ့ မိသားစုဘ၀မွာ ၾကီးျပင္းလာသူတစ္ေယာက္ ငယ္ဘ၀ အတၱလြန္ကဲသည့္ ဖခင္ကုိ မုန္းေနရာက မိခင္ကုိ တြယ္တာျမတ္နုိးသူ ဖခင္ဘက္ေဆြမ်ဳိးအသုိင္းအ၀ုိင္းရဲ႕ မ်က္နွာလုိက္မႈ အေရးေပးမယုံရသည့္ နုနယ္လွသည္ နွလုံးသားမွာ ဒဏ္ရာရခဲ့ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္။

ရင္ထဲက ဒဏ္ေတြ ေျဖသိမ့္ဖုိ႕ တကုိယ္ထည္း အထီးက်န္ဆန္ဆန္ရပ္တည္ရင္း  စိတ္ထြက္ေပါက္ရွာရာ ျမတ္နုိးသည္ ကဗ်ာနဲ႕ ထြက္ေပါက္ ေဖြရွာ သဲေပၚမွာ ကဗ်ာေတြေရး ကဗ်ာနဲ႕ လြတ္ေျမာက္ရာရွာ ကဗ်ာသာ ျပဳံး အေဖာ္မြန္။ ရႊင္းလန္းတတ္ၾကြတဲ့ ျပဳံး ပတ္၀န္းက်င္ရုိက္ပုတ္ ဒဏ္ေၾကာင့္ မာေက်ာကၽြတ္ဆတ္ လာသည္။ လူမႈေရး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး မွာ ခ်ဳိ႕တဲ့သြားရွာသည္။

ကေလးဘ၀ လုိခ်င္ေထာင့္တသည္ ယုယမႈေႏြးေထြးမႈ အေရးေပးခံရမႈ ေတြမရသည္ ေမတၱာမုိးနည္း ရပ္၀န္းက ထြန္ယက္စုိက္ပ်ဳိးသူမရွိသည္ ရင္ခြင္ေပ်ာက္ သစ္ပင္ေလး ျပဳံး ကေလးဘ၀ ဟန္ေဆာင္မႈ ေတြနဲ႕ ကုိယ္ကုိ႕ကုိယ္ ကဗ်ာနဲ႕ မဲတင္း အားေပးေနသည္။

ကေလးအတြက္မႈ

အျဖဴဟာ အျဖဴ

မုိးရြာရင္လည္း

မုိးရည္ထဲမွာ ေျပးေဆာ့ေန

ေနပူရင္လည္း

ေနပူထဲမွာ ေျပေဆာ့ေန

လမင္း၀င္းလဲ့ သာတဲ့ အခါ

ေမွ်ာ္ကာေငးၾကည့္ ေတးဆုိ၏။

ငါအတြက္မႈ

အျဖဴလည္း အမဲျဖစ္ရ

လိမ္ညာရကုိယ့္ကုိကုိယ္

မုိးရြာရင္လည္း ေနပဲျမင္ေန

ေနသာရင္လည္း မုိးပဲျမင္ေန

ကေလး ဘ၀ထဲ က ရင္ထဲ ခံစားခ်က္ေတြကုိ ရင္ဖြင့္ မေျပာဆုိတတ္ ပဲ ကဗ်ာနဲ႕ သာ ေပါက္ကြဲျပီး ဟန္ေဆာင္တတ္လာသည္။

ေနာက္ အရြယ္ေရာက္ျပီး တကၠသုိလ္ပညာသင္ရေတာ့ ဘယ္သူကုိမွ မတြယ္တာဖူးတဲ့ ျပဳံး သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ရခဲ့သည္။ မိခင္ျပီးရင္ တြတ္တာရဆုံး လူသား မမမႈ။ တြတ္တာသူမရွိ ခင္မင္သူမရွိတဲ့ ျပဳံး ကဗ်ာ အနုပညာေတြ ဖန္တီးရင္း ကဗ်ာေရးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းမ်ား ရခဲ့သည္။ ကုိဘုန္းျမတ္၊ေ၀းႏြယ္၊စုိးပုိင္ စတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္တူရာ စာေပ၀ါဒနာရွင္ အေပါင္းအသင္းမ်ား ျပဳံး ရခဲ့သည္။ ထုိအထဲ က ကုိဘုန္းျမတ္ ကုိ မွ ျပဳံးရင္ခုန္ခဲ့သည္ စိတ္ထဲ ၾကိတ္သေဘာက်ခဲ့သည္။ ေျခာက္ေသြ႕ အထီးက်န္ဆန္တဲ့ ျပဳံးဘ၀ ေလး စုိစုေျပေျပ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဂရုစိုက္ျခင္း အေလးေပးျခင္းကုိ မခံခဲ့ရေသာ ျပဳံး အမသဖြယ္ ဂရုစုိက္ အေလးေပးေသာ မမမႈ(ျမဦးမူ) နဲ႕ ကဗ်ာေရးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကား ေပ်ာ္ရြင္မိတာ အမွန္။

သူ ရင္ခုန္ခင္တြယ္မိသည္ ကုိဘုန္းျမတ္က မမူနဲ႕ ခ်စ္ၾကိဳးသြယ္ခဲ့သည္ ကုိ ၾကည္ကျပီး ရင္ထဲ ၾကိတ္ ၀မ္းနည္းရသည္။ အသံမထြက္ၾကိတ္၍ ငုိခဲ့ရသည္။ ရင္တြင္း ဘယ္သူမွမသိမျမင္သည္ အသဲကြဲ ေ၀ဒနာ အတြက္ ေဆးဟာ ကဗ်ာ….

တြယ္တာရသည္ သူငယ္ခ်င္း မမူ အတြက္ ရင္ခုန္ျမတ္နုိး တိတ္တခုိးခ်စ္ရတဲ့ ကုိဘုန္းျမတ္ကုိ စြန္႕လြတ္ကာ

အခ်ည္းအနုီးခ်စ္ခြင့္ တစ္ခုသာ

အရုိးျပာမ်ားအျဖစ္

ၾကဲျဖန္႕ ပူေဇာ္ရစ္ခဲ့ျပီ……

ကေလးဘ၀ ထဲ က ဟန္ေဆာင္ျခင္းနဲ႕ ရင္းနုီးလာေသာ ျပဳံး အဖုိ႕ အခု တၾကိ္မ္ ကုိဘုန္းျမတ္ ကုိ မခ်စ္ဟန္ျပ ရုိးသားတဲ့ မ်က္လုံးမ်ားနဲ႕ ၾကည္႕တတ္ေအာင္ ျပဳံး ဟန္ေဆာင္ရျပန္သည္။

ဟန္ေဆာင္ျခင္းသည္ သူအတြက္

၀တ္ရုံလည္း မဟုတ္

ကန္႕လန္ကာလည္းမဟုတ္

အလင္းေရာင္ျဖန္႕က်ဲေသာ

ဟင္လင္းျပင္ျဖစ္သည္။

အစြန္းတရားတုိ႕မွ လြတ္ကင္းေသာ ထုိဟင္းလင္းျပင္ အရပ္၌ ဟန္ေဆာင္ျခင္းဌာ မတတ္စြမ္းသာေသာ ျပဳံးသည္ ေနွာင့္ဖြဲ႕မႈကုိ ကဗ်ာတုိ႕၌သာ အာရုံျပဳရင္း လြတ္ေျမာက္ျခင္းကုိ ရွာေဖြ ခဲ့ရပါ၏။ ေနာက္ဘ၀ ျဖစ္တုိင္း လူျဖစ္ရယ္လုိ႕ တစ္ဖန္ျဖစ္ခြင့္ရေလတုိင္း ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း တုိ႕တြင္ မတြယ္ျငိ ႏြံျဖင့္ မထိေသာ ၾကာပမာ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္ရပါေစသား ျပဳံး ဆုေတာင္းခဲ့သည္။

မမူ ကား ကဗ်ာစာေပ စိတ္မ၀င္စားသူ မမူခ်စ္သူကား ကဗ်ာဆရာ မမူ ခ်စ္သူအတြက္ ကဗ်ာ ေရးေပးခ်င္သည္ အခါ ျပဳံးကုိ အကူညီေတာင္းသည္ ျပဳံး ကဗ်ာေရးေပးလုိက္ သည္ အဌားရင္ခြင္နဲ႕ ကဗ်ာ ေရးသည္႕ မဟုတ္ ရင္ခြင္စစ္ ကုိ အဌားရင္ခြင္ ပုံစံျပဳ နွလုံးသားရင္နုီးျပီး နွလုံးေသြးစက္ တုိ႕ ျဖင့္ ကဗ်ာေရးေပးခဲ့ရသည္။

အသေခ်ၤ အခ်စ္

ဘယ္ေလာက္ခ်စ္လဲ

တြက္ေရၾကည့္စမ္း

ေမွ်ာ္မွန္းမရ

ဘ၀ ၀ိညာည္ အတူယွဥ္အသက္

ခ်စ္သည္ သထက္ခ်စ္

စိတ္ကူးျမစ္ရဲ႕ တစ္ဘက္ကမ္းပါး

တင့္တယ္ထုံးေသာ

အဆုံးရဲ႕ အစ လုံး၀ လုိ္အပ္

အလင္းဓာတ္ကေလး

ေနရဲ႕ ဆီမီး ညီးေသာ အလွ်ံ

ေရာင္ျပန္ ထင္ဟပ္

လြတ္လပ္မွ်ညီ

လူသားပီပီ ခ်စ္သည္ဆုိတာ

မဆန္းပါခဲ့

မွန္ကန္ျခင္းရဲ႕ နုလုံးသားမွာ

ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ

အျဖာျဖာလွည့္လည္ ခ်ီးက်ဴးေစခ်င္

ရင္မွာပြင့္အံ အႏြံတာ ခံခဲ့

ေသာကရဲ႕ အပူ

ညီတူ ေ၀မွ် ကေလးဘ၀ရဲ႕ သန္႕စင္မႈ

ေမတၱာေတြ စုပုံ

ကာလေတြ ကုန္ပါေစ

မေဖာ္ျပနုိင္စြမ္းပါေလ

သစၥာဘုရား

ပင့္ရႈိက္နားခုိ

အငုိ နဲ႕ အျပဳံး တဘ၀လုံးပင္

ေရႊးခ်ယ္ခဲ့မယ္ ဆုိပါလွ်င္

၀ိညာည္လြင့္ပ်ယ္

နယ္ပယ္အသစ္

ကမာၻသစ္ထိ အခ်စ္နဲ႕အတူ။

ျပဳံနုလုံးသားမွ နုလုံးေသြးနဲ႕ ရင္တဲ့ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ ထြက္လာျပန္သည္။ သာမန္လူတစ္ေယာက္မုိ႕ အေပၚယံခံစားလုိက္ရတဲ့ အရာေတြဟာ ကဗ်ာေရးသူအဖုိ႕ စိတ္ကူး နက္ရႈိင္းရင္ နက္ရႈိင္းသေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြျဖစ္ရရသည္။

ေနာက္ မမူနဲ႕ ကုိဘုန္းျမတ္ ၾကမၼာညင္ကာ ကြဲကြာခဲ့ရသည္။ ကုိဘုန္းျမတ္တစ္ေယာက္ အသဲကြဲရာ မမူေနရာ ကုိ ျပဳံးနဲ႕ အစားထုိး ရန္ၾကံရြယ္ခဲ့သည္။ ျပဳံး လက္မခံ ခဲ့ ရင္ခုန္တတ္စ ရင္ခုန္ျမတ္နုိး တိတ္တခုိး ခ်စ္ရတဲ့ ကုိဘုန္းျမတ္ကုိ ျပဳံး ျငင္းပယ္ ခဲ့သည္။

ျပဳံးေက်ာင္းျပီးေတာ့ အိမ္ျပန္ျပီ ရည္မွန္းေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ မဟာတန္းကုိ မတတ္ေရာက္နုိင္။ ကဗ်ာ စာေတြ ၾကားေမြ႕ေလ်ာ္သူ ျပဳံးတစ္ေယာက္ မိဘ လုပ္ငန္း ဆီစက္မွာ မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားၾကား လႈပ္ရွား ရုန္းကန္ရျပန္သည္။ ေနာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႕ မိဘေတြ ေဆာ္ၾသတာကုိ လက္မခံ ပဲ ျပဳံး ေရွာင္ခြာ ေျပးခဲ့ ေနသည္။

ျပဳံး ေရွာင္ခြာ ေျပးရာ အရပ္ကား

စိတ္ကူးျမစ္ရဲ႕ တစ္ဖက္ ကမ္းပါး

ဒီ၀တၱဳေလးဖတ္ျပီး ရင္းထဲ သိပ္သိပ္သည္းသည္းခံစားရသည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကုိ လူမႈ အေဆာက္အအုံ အရ အနိမ့္ရ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ပင္ကုိ သေဘာဆႏၵကုိ အေလးမထားပဲ လုိရာ ပုံစံခြက္ထဲ ဖိသိပ္ သြင္းသည့္ ထုံးထမ္းအစဥ္လာ။ မိန္းကေလး ေယာက်္ားမရွိရင္ မတင့္တယ္ မေကာင္းလုိ႕ သည္ လူေဘာင္စနစ္။ ကုိယ္ခ်စ္သည္ ျမတ္နုိးသည္ သူကုိယ္ ကုိယ္က မစရတဲ့ ေရးမထားတဲ့ ဥပေဒ။ ျပဳံးရင္ထဲက အန္က်လာတဲ့ ကဗ်ာေတြ။ ဧရာ၀တီ၊ ျမစ္ကမ္း၊ မိသားစု၊ မိခင္၊ မ်က္ရည္၊ မိန္းမသားဘ၀ စတာေတြ ကုိ ပန္းခ်ီဆရာမပီပီ စာဖတ္သူရင္ထဲ ေရာက္ ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ နုိင္သည္ ၀တၱဳေကာင္း တစ္အုပ္ အျဖစ္ ညြန္းဆုိးပါရေစခင္ဗ်ာ။

ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့

http://www.myanmarebooks.net/archives/2208

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s