ဝိေရာဓိအေတြးစဥ္မ်ား

ျပကြက္(၁)

မေန႕က MRTV- 4 တြင္ အစီအစဥ္တစ္ခု ၾကည့္လုိက္ရသည္ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း အေၾကာင္း ျပသေနသည္။ သင္တန္းသား သင္တန္းသူ ကေလးေတြ ကုိ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ အင္တာဗ်ဴးသည္။ ဘာေတြ ဗ်ဴးလဲဆုိေတာ့ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊တရားဂုဏ္ေတာ္၊သံဃာဂုဏ္ေတာ္ေတြ၊ ဖြားဘက္ေတာ္ ၇ ပါး သစၥာ မဂၢင္ စတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာ သိသင့္သိထုိက္တဲ့ အခ်က္ေတြ ကုိ သင္တန္းသူ ေလးေတြ က ျပန္ေျဖေနတာကုိ ေတြမိသည္။ သင္တန္းသူေလးေတြ ျပန္ေျဖတဲ့  ပုံစံက လက္ေလးပုိက္ ေခါင္းေလးငုံ႕့ျပီး MRTV- 4 က အင္တာဗ်ဴးတဲ့ သူကုိ သူ႕ေက်ာင္းက ဆရာမကုိ စာျပန္ရြတ္သလုိ တလစက္ ေထာက္ေထာက္နဲ႕ ရြတ္သြား ေနသည္။ ထုိသင္တန္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ မခ်ီးက်ဴးမိပါ။

ျပကြက္ (က)

ရြာေလးတစ္ရြာက သစ္တစ္ပင္ေအာက္မွာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ကေလး ၁၅ ေယာက္ေလာက္ နဲ႕ ၀ုိင္းဖြဲ႕ေနသည္။ ထုိလူငယ္ကေလးက ေစတနာ၀န္ထမ္းအျဖစ္ ဒီရြာေလးမွာ ေႏြရာသီ စာသင္ေပးေနသူ ျဖစ္သည္။ အခုလည္း စာသင္ေနေပမဲ့ အေ၀းကၾကည့္ စကား၀ုိင္းဖြဲ႕ေျပာေနသည္ဟုပင္ထင္ရသည္။ သုိ႕ေသာ္ သူစာသင္ ေနသည္။ သူသင္တာက ေက်ာက္သင္ပုန္းမပါ ေျမျဖဴမပါ ၾကိမ္လုံးမပါ။ ကေလးေတြလည္း စာအုပ္မပါ ခဲတံမပါ ေဘာပင္ မပါ။ စာသင္ေနတယ္လုိ႕ လုံး၀မထင္ရ တ၀ါးတဟားဟား စကားေတြ ေျပာေနၾကသည္။

လူငယ္ေလးက “ညီေလးတုိ႕ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကုိ ဘယ္အပင္ ေအာက္ မွာ ပြင့္တာလဲ သိလား” လုိ႕ ေမးလုိက္ေတာ့ ကေလး ၃ ေယာက္ ေလာက္ က ေဗာဓိပင္လုိ႕ ျပန္ေျဖလုိက္ တယ္ ဒီေတာ့ လူငယ္ေလးက “ေအး ေဗာဓိပင္ ကုိ တုိ႕ ရြာထဲ အဖြဲ႕ဖြဲ႔ ျပီး လုိက္ရွာရေအာင္ အရင္ေတြ႔တဲ႔အဖြဲကုိ မုန္႕ ေကၽြးမယ”္ လုိ႕ ေျပာလုိက္တာနဲ႕ တျပိဳင္နက္ သုတ္ကနဲ ေျပးကာ ေဗာဓိပင္ကုိ လုိက္ရွာၾကသည္။ ေဗာဓိပင္ကုိ အားလုံး ျပဳိင္တူေတြ႔ၾကသည္ ထုိေညာင္ေဗာဓိပင္ ေအာက္ထုိင္ကာ လူငယ္ေလးက “မင္းတုိ႕ ဘုရားရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတာ္္အေၾကာင္း သိခ်င္လားလုိ႕” ေမးလုိက္သည္။ ကေလးေတြ အားလုံး သိခ်င္ပါတယ္ ေျပာျပပါဟု ေတာင္းဆုိၾကသည္။ လူငယ္ေလးက ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္စဥ္ကုိ ပုံေျပာသလုိ ေျပာျပသြားသည္။ ျပဌာန္းစာအုပ္မပါ ေက်ာက္သင္ပုန္းမပါ မွတ္စုမမွတ္ မက်က္ရလုိ႕ စည္းကမ္းေတာင္ထုတ္ထားေသးသည္။ ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္ကုိ ကေလးေတြ တသက္လုံး မေမ့ေတာ့ သေဘာေပါက္နားလည္သြားၾကျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ လူငယ္ေလးအား လက္ဆြဲ နႈတ္ဆက္လုိက္ ျပီး ခင္ဗ်ား သိပ္ေတာ္တာပဲလုိေျပာခ်လုိက္သည္။

ျပကြက္ (၂)

ကၽြန္ေတာ္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ရဲ႕ အစည္းအေ၀းမွာ ခရီးေ၀းတစ္ေနရာကုိ ထြက္ဖုိ႕ေဆြးေႏြးၾကသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေတြ အတြက္ အပန္းေျဖခရီးတစ္ခုျဖစ္သလုိ ကေလးေတြ ကုိပါ တစ္ခါထဲ ေဖ်ာ္ေျဖေပးဖုိ႕ ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဦးေဆာင္ေခၚမဲ့ အဖြဲ႕၀င္တစ္ဦးက အစ္ကုိတုိ႕ကုိ ဟုိေရာက္တာနဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာေစရမယ္ ကေလးေတြက လာတဲ့ သူေတြမုန္သမွ်ကုိ ေခါင္းေလးငုံ လက္အုပ္ေလးခ်ီျပီးထြက္ၾကိဳသတဲ့ နႈတ္ဆက္ၾက သတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မခ်မ္းသာခဲ့ပါ။

ျပကြက္ (ခ)

မႏၱေလးရွိ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းၾကီးတစ္ေက်ာင္း အထက္တန္းအထိရွိသည္ ကေလးေပါင္း ၇၀၀၀ ေက်ာ္ေက်ာင္းတက္ ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းစရိတ္ ဘာေၾကးညာေၾကး လုံး၀ မရွိ။ မိဘမဲ့ ကေလးမ်ား ရဲ႕ နားခုိရာ ေအးရိပ္သာ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား အခမဲ့ စာသင္ၾကားရာ။ ထုိေက်ာင္းမွ ကေလးမ်ားသည္ လူကုိ ေၾကာက္သည့္ မရွိ ေခါင္းကုိ မငုံ ေခါင္းကုိ ေမာ့ထားသည္ မ်က္လုံးမ်ားတြင္ ေတာက္ပေနသည္ မ်က္နွာက ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ယုံၾကည္ခ်က္ အျပည့္ ဆးုံျဖတ္ခ်က္ခုိင္မာေသာ ေမးရုိးအစုံ အေပၚကားတက္သြားေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျပဳံးျပလုိက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လုိက္ပုိ႕ေသာ ဆရာမ ပုပုေသးေသးေလးကုိ ေက်းဇူးတင္ စကားေျပာျပီး ဆရာေတာ္ကုိ ဦးတင္ရွိခုိးလုိက္သည္။ စိတ္ခ်မ္းသာလုိက္တာ။

ျပကြက္ (၃)

ပရဟိတ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕က မိဘမဲ့ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကုိ အလွဴတစ္ခုလုပ္ေလရဲ႕ လုပ္တဲ့ သူက လူငယ္ေလး ေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အရြယ္ေတြေပါ့။ ေခါင္းေဆာင္တုိ႕ထင္ရတဲ့ သူက ကေလးေတြကုိ ေနပူထဲ ကစားခုိင္းသည္ လာလွဴေသာ လူငယ္မ်ားတြင္ ဖိနပ္မ်ားပါေသာ္လည္း ကေလးမ်ားတြင္မပါလွ ကေလးေတြက ေနပူထဲ မကစားခ်င္ မေဆာ့ခ်င္ သုိ႕ေသာ္ အလွဴရွင္အလုိက်  ေဆာ့ရသည္ ကစားရသည္ မကစားရင္ မေဆာ့ရင္ ေနရိပ္ထဲမ်ားသြာေနမိရင္ ဘုန္ၾကီးဆူလုိ႕လုိက္လိမ့္မယ္ ဆရာမဆူလုိ႕ရုိက္လိမ့္မယ္။ ထုိအလွဴသာဓုမေခၚမိပါ။

ျပကြက္ (ဂ)

လူငယ္အဖြဲ႕တစ္ခု အလွဴျပဳၾကေလသည္။ မျပဳခင္ အလွဴျပဳမဲ့ ေနရာကုိ ၾကိဳတင္ ေလ့လာသည္ ဘာေတြလုိအပ္လည္းၾကည့္သည္ ဘာေတြ စိစဥ္ရမလဲ စဥ္းစားသည္။ ဟိုေရာက္ရင္ ဆြဲထားတဲ့ အစီအစဥ္တုိင္း မလုပ္ခင္ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္နဲ႕ တာ၀န္ခံ ကုိ လုပ္မဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ေျပာျပသည္။ သြားမဲ့ရပ္ရြာ ေက်ာင္းကန္း နဲ႕ မဆီေလ်ာ္တဲ့ အ၀တ္အစားေတြ ေတာက္ေတာက္ ေျပာင္ေျပာင္ မ၀တ္မစားၾက ကေလးေတြ နဲ႕ အတူေနသည္ ကေလးေတြလုိ ေနသည္။ ကေလးေတြ အလုိမတူပဲ ဘာမွမလုပ္ခုိင္း ကေလးေတြ စိတ္ဆႏၵကုိ အျမဲ အကဲခက္သည္။ ကေလးေတြ ေပ်ာ္ၾကသည္။ ထုိအလွဴအား သာဓု အားရပါးရ ေခၚမိလုိက္သည္ သာဓု သာဓု သာဓု….

ျပကြက္ (၄)

ရန္ကုန္တုိင္းနွင့္ အျခားတုိင္းေဒသၾကီးတစ္ခုၾကား ဘ/က ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း တစ္ခုကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေတြ အဖြဲ႕တစ္ခုနဲ႕ ပူးေပါင္းျပီးေရာက္ခဲ့ျပန္တယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ ၈နာရီ ကေလးေတြကုိ အလံတုိ္င္ ရွိရာကြင္းျပင္က်ယ္ထဲ ညီညီညာညာ တန္းဆီကာ သစၥာအဓိဌာန္ေတြ ရြတ္ျပီး နုိင္ငံေတာ္ သီခ်င္းဆုိ္တယ္ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ထဲမွ တစ္ေယာက္က နႈတ္ဆက္စကားေျပာရတယ္။ ကေလးေတြ လိမၼာလုိက္တာ သိတတ္လုိက္တာ၊ ဆရာေတာ္ကေတာ္လုိက္တာလုိ႕ကၽြန္ေတာ့္ အဖြဲ႕သားေတြ ေျပာဆုိၾကသည္။ ေနာက္ ၁၀နာရီ ေလာက္တြင္ စီပြားေရးကုမၼဏီတစ္ခုက အလွဴရွင္ေတြလာၾကသည္ ကေလးေတြ ေရွးနည္းတူ အလံတုိင္ကြင္းထဲ တန္းစီရသည္ သစၥာအဓိဌာန္ဆုိရသည္ နုိင္ငံေတာ္သီခ်င္း ဆုိရသည္ အေလးျပဳရသည္ ေနပူလွသည္ သုိ႕ေသာ္ ရဲရဲေတာက္ ကေလးမ်ားမွာ မမႈ အလွဴရွင္၏ နႈတ္ဆက္စကား မိတ္ဆက္စကားကုိ နားေထာင္ရသည္ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ အလြတ္ရေသာ ဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒကုိ နားေထာင္ရသည္။ ညေန ၃ နာရီေလာက္တြင္ ေနာက္ထပ္ အလွဴရွင္မ်ားေရာက္လာျပန္သည္ ကေလးေတြ အလံတုိင္ကြင္းထဲ သြားဖုိ႕ ျပင္ေနၾကတယ္ ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္း တစ္ခ်က္ ခ်လုိက္မိတယ္။

ျပကြက္ (ဃ)

သင္တန္းတစ္ခု ျပဳလုပ္ေနသည္။ သင္တန္း ဟန္က လြတ္လပ္သည္ သင္တန္းသားရြာသား အားလုံး စနစ္တက် ညီညီညာညာ မဟုတ္ ေျမၾကီးေပၚထုိင္သူထုိင္ ၀မ္းလ်ားေမွာက္သူေမွာက္ ဒူးေထာင္ေပါင္ကားထုိင္သူထုိင္ ေနၾကသည္။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႕ကုိ သင္တန္းပုိ႕ခ်ေနေသာ လူငယ္စုိက္ပ်ဳိးေရးပညာရွင္ေလးကုိ ေလးစားၾကသည္ ရုိေသၾကသည္။ အခုသူ႕ သင္ခန္းစာကုိ ေသခ်ာ နားေထာင္ေနၾကသည္။ သင္တန္းခ်ိန္အတြင္း ထုိစုိက္ပ်ဳိးေရး သင္တန္းနွင့္ ရြာအတြက္အကူအညီမ်ားကုိ ေပးေနေသာ အလွဴရွင္ မ်က္ျဖဴတုိင္းသားတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာေလသည္။ ဘယ္သူမွ ပန္းကုံးမစြပ္ တုိက္ပုံမ၀တ္ အားလုံး ပုံမုန္အေျခအေန အနုီမ်က္နွာျဖဴလာလုိ႕ ဘာမွမေျပာင္းလဲသြား မ်က္နွာျဖဴမျမင္ဖူးသည္ ရြာရွိ ကေလးမ်ားနဲ႕ ကာလ သမီးတစ္သုိက္ သာ စုရုံးရုံးရွိသည္။ ထုိမ်က္နွာျဖဴ ေမးခ်င္တာေမးျပန္သြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ့ျပံဳးမိသည္ ထုိအျပဳံးကား ဂုဏ္ယူသည့္ အျပဳံး။

ျပကြက္ (၅)

သူသည္ ျမန္မာသည္လြတ္ေျမာက္ေရး တရားမွ်တေရး ဒီမုိကေရစီေရးတုိ႕အတြက္တုိက္ပြဲ၀င္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူဘ၀တစ္ခုလုံး သူယုံၾကည္ေသာ နုိင္ငံေရးခံယူခ်က္ျဖင့္ ေနသူလုိ႕ သူကုိယ့္သူ ေၾကြးေၾကာ္ တတ္သည္။ လြတ္ေျမာက္ေရး ျငိမ္းခ်မ္းေရး တရားမွ်တေရး ဒီမုိကေရစီအေရး ဘာေရး ညာေရး ျဖင့္ သူခဏခဏ ေျပာတတ္သည္။ ထုိသုိ႕ ရဲ႕ရင္ျပီး္အာက်ယ္ေသာ သူနႈတ္ေၾကာင့္ သူ ေတာရေတြ မွာ သတင္းသုံးရေလ့ ရွိသည္။ ေတာရက ျပန္လာရင္ သူသည္ ရဲရင့္သထက္ ရဲရင့္လာသည္ အသံက်ယ္သထက္ က်ယ္လာတတ္သည္။ သူတြင္ မိသားစုရွိသည္။ သားသမီးရွိသည္။ဇနၤိးမယားရွိသည္။ သူေတာရ ေဆာက္တည္ခ်ိန္တြင္ အိမ္ေထာင္တာ၀န္ကုိ သူဇနီးက တာ၀န္ယူရသည္။ သူေတာရက ျပန္ထြက္လာရင္ လည္း အိမ္ေထာင္တာ၀န္ ကုိ သူဇနီးသာ ယူရသည္။ သူအား အလုပ္လုပ္ရန္ ေျပာေသာအခါ ဒီမုိကေရစီရမွ လုပ္မည္ဟုေျပာသည္။ သူက အိမ္ေထာင္ဦးစီး အိမ္ဦးနတ္ဟုဆုိကာ သူဇနီွးသားသမီး မ်ားကုိ ရုိက္နွက္ တတ္သည္။ သူကုိကၽြန္ေတာ္ ဦးမညြတ္မိပါ။

ျမင္ကြင္း (င)

ျပႆနာတစ္ခုကုိ လူတစ္စု အေခ်အလွည္ေဆြးေႏြးေနၾကသည္။ ထုိလူစုတြင္ ေက်းရြာသူၾကီး၊ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ ကာလသားေခါင္းမ်ား၊ကာသသမီးေခါင္းမ်ား၊ရြာမူလတန္းေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး နဲ႕ေက်ာင္းဆရာမ ေလး၊ ေဆြးေႏြေနတာက ရြာမွာ ေရကာတာေဆာက္မလား မူလတန္းေက်ာင္း ကုိ တုိးခ်ဲ႕ မလား ဆုိတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္သည္။ နွစ္ခုစလုံး ရြာအတြက္လုိအပ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ နွစ္ခုစလုံးမလုပ္နုိင္ ေနာက္ဆုံး အေျဖတစ္ခုရသည္ ေရကာတာ အရင္ေဆာက္မည္ ေနာက္မွ တေျဖးေျဖးေက်ာင္းကုိ ခ်ဲ႕မယ္ အခုေက်ာင္းသာေတြနဲ႕ မဆန္႕ရင္  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ တန္းခြဲသင္မည္။ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ကုိ ေက်းရြာသူေက်းရြာသားေတြ အားလုံးရဲ႕ သေဘာဆႏၵ အရ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္ ျဖစ္သင့္လုိ႕ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္။ သူၾကီးက အာဏာရွိလုိ႕ သူသေဘာလုပ္တာမဟုတ္၊ ေက်ာင္းဆရာေတြလည္း ပညာတတ္လုိ႕ သူသေဘာလုပ္တာမဟုတ္။ အားလုံးသေဘာျဖစ္သည္.။ အားလုံးဆႏၵ ျဖစ္သည္။ ဒီရြာသားေတြ အားလုံး ဒီမုိကေရစီကုိ နားမလည္ မသိၾက။ ကၽြန္ေတာ္ သူတုိ႕ကုိ ဦးညြတ္ လုိက္မိသည္။

ျမင္ကြင္း (၆)

သင္တန္းေက်ာင္းတစ္ခုမွ သင္တန္းသားမ်ား စုေ၀းေနၾကသည္။ သူတုိ႕ေျပာသည္ စကားမ်ားတြင္ ေပၚလစီ အင္စတီက်ဳရွင္း လစ္ဂ်စ္တစီ အီကုိေနာမစ္ စသည္ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္နားမလည္ေသာ စကားမ်ား ကုိ တစ္ခါေျပာ ၃လုံးေလာက္ ညပ္ေျပာ တတ္သည္။ သူတုိ႕သည္ ရႊံ႕မေပရဲ ေခၽြးမထြက္ရဲ ေနမေလာင္ရဲ ၾကေပ။သုိ႕ေသာ္ ထုိသူတုိ႕သည္ ထုိင္းသုိ႕သြားရာ ရဲရင့္၏ ေဟာင္ေကာင္မွာ တုိက္ပြဲ၀င္ရဲသည္။ စင္ကာပႈမွာ အေရးဆုိရဲ သည္။ ျပည္သူအတြက္ တုိင္းျပည္အတြက္ ဘြဲ႕ေပါင္းမ်ားစြာ သင္တန္းေပါင္းမ်ားစြာကုိ သူတုိ႕သည္ ရဲရဲ၀ံ၀ံ စြန္႕စြန္႕စားစား တီဂ်ီျဖင့္လည္းေကာင္း အဲေအ့ရွား ျဖင့္လည္း ေကာင္း သြားေရာက္ရဲေသာ တကယ္ ရဲရဲေထာက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိသူတုိ႕နဲ႔ ဘာမွမေျပာျဖစ္ခဲ့ပါ။

ျမင္ကြင္း (စ)

ျမန္မာျပည္အထက္ပုိင္း စစ္ကုိင္းတုိင္း အထက္ ျမဳိ႕နယ္တစ္ခုရဲ႕ ရြာေလးတစ္ရြာမွာ ရြာသားမ်ားကုိ ကခ်င္းအဘုိးၾကီးတစ္ေယာက္ အထြက္တုိး ေစတဲ့ SRI စုိက္နည္းကုိ သင္ၾကားေပးေနသည္။ ဒီသင္တန္းကုိ ေတာင္သူလယ္ကြင္းေက်ာင္းဟုေခၚတယ္။ ေက်ာင္းဆုိေပမဲ့ အေဆာက္အအုံမရွိ စာေရးခုံမရွိ လယ္ကြင္းေက်ာင္း ဆုိ တဲ့ အတုိင္း လယ္ကြင္းဟာ သူတုိ႕ သင္တန္းပုိ႕ခ်ရာ ေလ့က်င္ကြင္းၾကီး ျဖစ္သည္။ ကခ်င္အဘုိးၾကီးသည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ရြာသူရြာသားမ်ားကား ဗုဒၶဘာသာမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေဒသမွာ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ နည္းပညာေတြကုိ ေစတနာပါပါျဖန္႕ေ၀ေနသည္။ ဘာသာေရးဆြယ္တာ မရွိ နုိင္ငံေရးဆြယ္တာမရွိ။ ေတာင္သူလယ္ကြင္းေက်ာင္းဆင္းျပီး ရင္ သူတုိ႕ဒီနီးစပ္ရာ တျခားရြာေတြဆီ ဆက္ျပီး သင္တန္းဆက္ဖြင့္ပါမည္။ ဒီသင္တန္းအတြက္ စေကာလားရွစ္မရွိ လစာေပးစရာမလုိ ေဒသဖြံျဖဳိးဖုိ႕ ေဒသတုိးတတ္ဖုိ႕သာျဖစ္သည္။ ကခ်င္းအဖုိးၾကီးနွင့္ သူ၏ သင္တန္းသားမ်ားနဲ႕အတူ ေခါင္စုပ္ျပီး စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕ေအာင္ ေျပာျဖစ္လုိက္သည္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s