ကသာအင္းေတာ္ဒိုင္ယာရီ (21-22/05/2013)

ျမေတာင္ဇက္ဆိပ္မွာ ကားက တစ္ညလုံးရပ္ထားပုံရတယ္။ မနက္မုိးလင္းေတာ့ ဇက္က ကပ္ေနျပီ ကုိေက်ာ္စုိးက အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႕ထျပီး ဇက္ၾကီးကုိ လေဖ့ေရဆုိင္မွတ္လုိ႕တဲ့ သူကုိၾကည့္ျပီး သင္းသင္းေအး၊ ဖူးပြင့္ နဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕ အညာသား ၃ ေယာက္ အင္းသား ကုိေက်ာ္စုိးကုိ တေသာေသာနဲ႕ ဝုိင္းဟားၾကတာ အူေတာင္နာတယ္။

ျမေတာင္ကေန ထီးခ်ဳိင့္ၾကား ဧရာဝတီျမစ္ၾကီးေပၚမွာ ေသာင္ထြန္းေနတာမွာ အၾကီးၾကီးပဲ ဟုိအရင္က ဒီလုိမဟုတ္ဘူး။ ဇက္ေပၚမွာ ကုိေက်ာ္စုိးနဲ႕ ဖူးပြင့္တုိ႕က ပဲေပးလုိက္ က်ေနာ္က ဓာတ္ပုံရုိက္လုိက္ နဲ႕ ေပ်ာ္စရာၾကီး။ ထီးခ်ိဳင့္ေရာက္ေတာ့ လေဖ့ေရဆုိင္မွာ မနက္စာစားၾကတယ္။ ဆုိင္ပုံစံၾကည္ျပီး မဟန္တာနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြမွာတာကုိၾကည့္ေတာ့ အေျခအေနက အေတာ္ဆုိးတယ္ ဒါေၾကာင့္ အျပင္ထြက္ျပီး ေစ်းက ေကာက္ညင္းေပါင္းနဲ႕ အေၾကာ္ ၅၀၀ ဖုိးေလာက္သြားဝယ္ျပီး စားလုိက္တယ္။ ေကာက္ညွင္းေပါင္းနဲ႕ အေၾကာ္က ၅၀၀ ဖုိးဆုိေပမဲ့ က်ေနာ္ဗုိက္ဝတဲ့ အျပင္ အျခားသူငယ္ခ်င္းေတြပါ ဝုိင္းစားလုိ႕ရေအာင္ မ်ားတယ္။

ထီးခ်ဳိင့္ကေန အင္းေတာ္ကုိ ဆက္ထြက္ေတာ့ လမ္းက ရြာေတြ အေၾကာင္း ေဒသအေၾကာင္းေတြကုိ ကုိေက်ာ္စုိးကုိ ခပ္တည္တည္နဲ႕ လက္ခ်ာရုိက္ အာလူးဖုတ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း သိပ္မသိ။ လမ္းတေလ်ာက္ ရြာေတြထဲမွာ နန္သဲရြာကုိေတာ့ မွတ္မွတ္ရရရွိေနတယ္။ ဒီရြာက က်ေနာ္သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ နာနတ္သီးေတြ ထြက္တယ္ေလ။ လမ္းမွာေပါက္ေနတဲ့ အင္ပင္ေတြကုိ က်ေနာ္က ခပ္တည္တည္နဲ႕ ကၽြန္းပင္ ဆုိျပီးျဖီးတယ္ ခရီးသည္ေတြထဲက ကတူးေကာင္မေလးက အဲဒါကၽြန္းမဟုတ္ဘူး အင္ပင္ဆုိလုိ႕ အရွက္ကုိကြဲေရာ။ ဒါေပမယ့္ ခပ္တည္တည္ပါပဲ တခါကဆုိရင္ ျမက္ပင္ကုိ စပါးဆုိျပီးေတာ့ေတာင္ ေျပာဖူးတယ္။ စုိက္ပ်ဳိးေရးဘြဲ႕ရ မိဘနွစ္ပါးၾကားရင္ေတာ့ ရင္က်ဳိးမွာ အမွန္ပဲ။ ဒီလုိ စလုိက္ေနာက္လုိက္ ေလေပါလုိက္ လုပ္ရင္း အင္းေတာ္ကုိ ေရာက္မွန္းမသိေရာက္ခဲ့တယ္။

အင္းေတာ္ျမဳိ႕ဝင္ဝင္ခ်င္းမွာပဲ အေဖတုိ႕ အေမတုိ႕ သူငယ္ခ်င္း အန္တီစိန္တုိ႕အိမ္ကုိ လွမ္းၾကည့္ မိတယ္။ သူတုိ႕အိမ္က NLD အင္းေတာ္ရုံးျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္မွ သူ႕အကုိက NLD လြတ္ေတာ္အမတ္ေဟာင္း ဆုိတာ သိရတယ္။

အင္းေတာ္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ကုိလာၾကိဳမယ့္သူေတြက မလာေသးဘူး ရြာကုိဖုန္းဆက္ေတာ့ ထြက္သြားတာ ၾကာျပီတဲ့ ေနာက္ နာရီဝက္ေလာက္ၾကာေတာ့ေရာက္လာတယ္ ဆုိင္ကယ္ဦးထုပ္ မေဆာင္းလုိ႔ အဖမ္းခံေနရလုိ႕တဲ့ ဒီလုိျမဳိ႕ရြာေလးေတြမွာေတာင္ တရားဥပေဒ စုိးမုိးတဲ့ သေဘာေပါ့ အဟက္ အဟက္ ဟက္ ။

က်ေနာ္တုိ႕ သင္တန္းလုပ္တဲ့ ရြာက အင္းေတာ္ကေန ျပီး ဗန္းေမာက္သြားတဲ့ လမ္းေပၚမွာ ရြာနာမည္က ေအာင္းကုန္းရြာတဲ့ လယ္စုိက္ စုိက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ျပီး  အိမ္ၾကီးရခုိင္ေတြနဲ႔ တကယ့္ရြာၾကီးတစ္ရြာပါပဲ။ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းကလည္း အၾကီးၾကီး ဇရပ္ၾကီးေတြ ကလည္း ၅ ခု ၆ ခုေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒီရြာက က်ေနာ္တုိ႕ သင္တန္းသူေဟာင္းနီလာေအး(ဒီသင္တန္းကုိစီစဥ္သူ)အိမ္မွာ ခဏနားမယ္ အားမနာ လ်ာမက်ဳိး ထမင္းေတြ စားတယ္။ တေသာေသာနဲ႕ ေလေပါတယ္။

စားျပီးေသာက္ၿပီး သင္တန္းလုပ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဓမၼာရုံက ဟီးေနတာပဲ အက်ယ္ၾကီး အႀကီးႀကီး ဓမၼာရုံနာမည္ကလည္း ဝိမုတၱိတဲ့ လြတ္ေျမာက္ျခင္းေပါ့ ေကာင္းလုိ္က္တဲ့ အတိတ္နိမိတ္။ ဒီဓမၼာရုံမွာ ေျခပစ္လက္ပစ္ခဏနားျပီး ကုိေက်ာ္စုိးက လူေတြၾကားထဲ တေခါေခါနဲ႕ အိပ္ေပ်ာ္သြားေလရဲ။ က်ေနာ္တုိ႕ေတာ့ ႔ရြာခံေတြနဲ႕ ေတာ္တီပြား ကတူးလူမ်ဳိးေတြ အေၾကာင္း ေျပာလုိက္ ေဒသအေၾကာင္းေျပာလု္ိက္ နဲ႕ အေတာ္ၾကာသြားတယ္။

ေနာက္ ကုိေက်ာ္စုိးနုိးလာေတာ့ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ေက်ာင္းရွိရာ မန္လည္ေက်ာင္းကုိ အလွည္သြားၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ သင္တန္းလုပ္တဲ့ရြာနဲ႔ မန္လည္ရြာနဲ႕ က မိနစ္ ၂၀ / ၃၀ ေလာက္ပဲ ဆုိင္ကယ္နဲ႕ သြားရင္ေရာက္တယ္။

မန္လည္က အရင္ကၿမိဳ႕ ေနာက္ပုိင္း အဂၤလိပ္ေခတ္ေရာက္မွ ရြာျဖစ္သြားရ ရွာတာ။ ဒါေပမယ့္ ငယ္ငယ္က အရမ္းေခ်ာတဲ့ အဖြားၾကီးတစ္ေယာက္ ၾကီးလာေတာ့လည္း ငယ္က လွဂုဏ္မေပ်ာက္ေသးပဲ လွေနသလုိ မန္လည္ရြာၾကီးက လွေနဆဲ။မန္လည္ရြာက မန္လည္ေက်ာင္းမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ စံေက်ာင္း၊ မပုပ္သုိးပဲတည္ရွိေနတဲ့ မန္လည္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ရုပ္ကလာပ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီး တည္ထားခဲ့တဲ့ လက္ရာေတြ ကုိ ၾကည္ရင္း ၾကည္ညိဳရင္း ဟုိးအရင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကထဲက ဒီေနရာ ဒီေဒသဟာ အေတာ္ေလး စည္ပင္ခဲ့မွန္း သိသာလွတယ္။

မန္လည္ဆရာေတာ္ေရးသားတဲ့ မာဃေဒဝအလကၤာသစ္ႀကီး ေလာကီေရရား အျဖာျဖာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အေတာ္ျပည္စုံတဲ့ က်မ္းလုိ႕ ေျပာၾကတယ္(က်ေနာ္အိမ္မွာရွိေပမဲ့ တခါမွေတာ့ ေသခ်ာမဖတ္ဖူးေသးဘူး) ေနာက္ ဆရာေတာ္က ေတာင္တြင္း မတစ္လုံးေက်ဆရာေတာ္ ခင္ၾကီးေပ်ာ္နဲ႕ ဆရာစဥ္ဆက္ အဆက္အႏြယ္လုိ႕ေျပာၾကတယ္။ မန္လည္ဆရာေတာ္ကုိလည္း မတလုံးဆုိတဲ့ ဘြဲ႕ေပးၾကတယ္။ ေနာက္ ဆရာေတာ္ျပဳစုခဲ့တဲ့ က်မ္းေတြထဲမွာ မာဃေဒဝေလာက္ပဲ လူသိမ်ားေပမဲ့ အျခားက်ေနာ္တုိ႕ သိပ္မသိေသးတဲ့ က်မ္းေတြ အမ်ားႀကီး အမ်ားႀကီး ျပဳစုခဲ့တယ္ဆုိပဲ။ အခ်ဳိ႕ဆုိ ပုံနုိပ္မႈေတာင္မျပဳရေသးပဲ ေပမႈသပ္သပ္ပဲ ရွိေသးတယ္တဲ့။ မန္လည္ေက်ာင္းအႏုံေလ်ာက္ၾကည့္ၿပီး အျပန္မုိးခ်ဳပ္မွာစုိးတာေၾကာင့္ ေစာစာပဲ ျပန္ခဲ့လုိက္တယ္။

အျပန္လမ္းမွာေတာ့ ရြာခံ ကတူးဆရာ(ကတူးစာေပနဲ႕ယဥ္ေက်းမႈအသင္း)နဲ႕ ကတူးလူမ်ဳိးေၾကာင္း သမုိင္းေၾကာင္းေတြ လမ္းတစ္ေလ်ာက္အားလူးေတြ ဖုတ္ျပန္တယ္။

ကတူးလူမ်ဳိးေတြ အေၾကာင္းကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဟုိးအရင္က ျမန္မာျပည္ထဲကုိ အရင္ေရာက္လာတဲ့ ပ်ဳတုိ႕ သက္တုိ႕ ေကာင္းစားစဥ္ထဲက ကတူးလူမ်ဳိးေတြကလည္း တစ္ထီး တစ္နန္းေနခဲ့ၾကသတဲ့။ ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္းက ထင္းရွားတဲ့ လြင္ျပင္ေဒသၾကီး ၃ခု (၁၊တမၸဒီပတုိင္းရွိ မင္းဘူးလြင္ျပင္။၂၊သုနာပရႏၱတုိင္းရွိ ေက်ာက္ဆည္လြင္ျပင္။၃၊ေရႊဘုိ(ခ)မူးျမစ္လြင္ျပင္။) ေတြမွာ တတူး(ေသာက္ကတူး(ခ)သစ္ကန္တူ) လူမ်ဳိးေတြက ေရႊဘုိေဒသမွာ ေနခဲ့ၾကတယ္။(ညိဳျမ၊ ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္)

အေနာ္ရထာလက္ထက္မွာ ဒီ သစ္ကန္တူ(ကတူး)လူမ်ိဳးေတြ ျပည္ပ်က္ျပီး တစ္ကြဲတျပား ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ အရင္က တန္ခုိးထြားခဲ့တဲ့ ကုိယ့္ထီးကုိယ့္နန္းနဲ႔ တခမ္းတနား ေနခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးစု အခုေတာ့ လူနည္းစုျဖစ္ခဲ့ျပီ။ တရားက်စရာ သံေဝဂရစရာ အမ်ဳိးဘာသာသာသနာလည္း အနိစၥနဲ႕ မကင္းေၾကာင္းဆုိတဲ့ အသိ ဒီဆရာနဲ႕စကားေျပာရင္း ပုိပုိခုိင္မာလာခဲ့တယ္။

ေနာက္ ဒီဆရာနဲ႕ပဲ တုိင္းရင္းသား လူနည္းစုေတြ အေၾကာင္း ဆက္ေျပာျဖစ္တယ္။ အဖ ကတူး အမိ ကတူး ကေမြးေပမဲ့ မွတ္ပုံတင္ထဲ ေအာ္တုိမစ္တစ္ ဗမာ လူမ်ဳိး ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းေတြ၊ ကတူးတုိင္းရင္သား ဘာသာစကား မွာ အေျပာစကားရွိေပမဲ့ အေရးစာ အခုမွ တီထြင္ေနရတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ၊ ကတူးတုိ႕ ရဲ႕ ဓေလ့ထုံးစံေတြ သမုိင္းေၾကာင္းေတြ ယဥ္ေက်းမႈေတြအေၾကာင္း ေျပာရင္း ဆုိရင္း မုိးခ်ဳပ္ခဲ့ျပန္တယ္။

မနက္ျဖန္အတြက္ က်ေနာ္ေဆြးေႏြးရမယ္ ေခါင္းစဥ္က ၂ ခု အခ်ိ္န္က ရတာ ၁ရက္ ေဆြးေႏြးရမွာက မ်ားမ်ား ရတဲ့ အခ်ိန္က နည္းနည္း အဆင္ေျပေအာင္ က်ေနာ္ လမ္းလြဲေနရင္ ေထာက္ဖုိ႕ ကုိေက်ာ္စုိးတုိ႕ ဖူးပြင့္ တုိ႔ကုိ ေျပာထားရတယ္။ ေနာက္ က်ေနာ္ေဆြးေႏြးရမယ္ ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႕တည္ေထာင္ျခင္း က က်ေနာ္ ကၽြမ္းလွတာမဟုတ္ သိလွတာလည္းမဟုတ္ တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္နဲ႕ ေလွ်ာက္ေျပာရ ေတာ့မယ္ဆုိတာ ေတြးရင္း အေတာ္နဲ႕ အိပ္မေပ်ာ္ပါ။

မနက္ခင္း မုိးလင္းလင္းခ်င္းက ထုံးစံအတုိင္း ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္ဖြံၿဖဳိးေရးသင္တန္းဆုိေတာ့ မနက္ခင္း တရား ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အားထုတ္တာနဲ႕စရတာေပါ့။ သင္တန္းသားေတြ အကုန္လုံးနီးပါး တရားလာထုိင္ၾကတယ္။ အရင္အရင္ သင္တန္းေတြ(သင္တန္းတတ္တာမ်ားေသာသင္တန္းသားမ်ား) ဆုိ နံနက္ခင္းတရားထုိင္ခ်ိန္ဆုိ ေပ်ာက္တာတုိ႕ မထတာတုိ႕ အေတာ္မ်ားတယ္။ ဒီက သင္တန္းသားေတြ ကေတာ့ အကုန္လုိလုိ တရားလာထုိင္ၾကတယ္။ တရားျပဆရာသမားကေတာ့ က်ေနာ္ေပါ့ ဟီးဟီး။ အမွန္တုိင္း ေျပာရရင္ ဒီလုိ တရားျပရတာမ်ဳိး သိပ္မလုပ္ခ်င္ ဘာျဖစ္လုိလဲ ဆုိေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္က တရားကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ နိစၥဒူဝ အားထုတ္တာမ်ဳိးမရွိ တခါတေလမွ စိတ္ကူးေပါက္လုိ႔ ထထလုပ္တတ္တာမ်ိဳးဆိုေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ေတာ့ သိပ္လိပ္ျပာလုံလွတာ မဟုတ္။ 😛

တရားျပတယ္ဆုိတာ ကလည္း ေျပာတာသာႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ျဖစ္တာ တကယ္တမ္းေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္လွ ေရထြက္တဲ့နည္း (ဂဏာနနည္း-စာလုံးေပါင္းမွားနုိင္သည္) ေနာက္ တရားမွတ္တာ မဟုတ္ သိရုံမွ်ဆုိတာ ေလာက္ပဲ သိတဲ့ သိမႈမွာလည္း ဘာအမည္ ပညတ္မွ မပါပဲ ရုိးရုိးေလးသိဖုိ႕ ေျပာျပတာေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ ေမတၱာပုိ႕တာေလာက္ လုပ္ၿပီး မနက္ပုိင္း တရားအခ်ိန္ျပီးတာပါပဲ။

 

ဆက္ရန္က်န္ေသးသည္

ရန္ကုန္ေဆးရုံၾကီးမွ Upload လုပ္ပါသည္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s