ကေလးကဗ်ာ ကေလးသီခ်င္း အေပၚေက်းဇူးၾကီးသူမ်ား

ကၽြန္ေတာ္ ကေလးကဗ်ာ ကေလးသီခ်င္းအေၾကာင္းေရး ေနရာကေန မေရးျဖစ္ေတာ့ပဲ ပုံျပင္ပဲ မဲ ေနတာ ၾကာပါျပီ အခုမွပဲ ကေလးကဗ်ာ ဘက္ျပန္လွည္႕ ရအုန္းမည္။

ေရွးအရင္က ျမန္မာေရွးကေလးကဗ်ာေတြ နဲ႕ ေရးသူမသိ ပဲ ျပည္သူၾကားၾကေပၚလာတဲ့ ကေလးကဗ်ာေတြ အေၾကာင္းေရးျပီး ပါျပီ။

ျပန္ဖတ္လုိက

http://ogga.myanmapress.com/?p=470

http://ogga.myanmapress.com/?p=458

http://ogga.myanmapress.com/?p=452

တြင္ဖတ္ရႈနုိင္သည္။

 

ေရွးက ကေလးတုိ႕ အတြက္ ေရွးပညာရွိၾကီးေတြ ေရးသားထားတဲ့ ဆုံးမစာေတြ ပ်ဳိ႕ေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္ ကေလးေတြ ေတြအတြက္ အေတာ္ခက္ပါတယ္။ ဆုိရခက္တယ္ နားလည္ရခက္တယ္။ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ္ ေဒသသုံး အရပ္သုံးစကားထက္ ပညာတတ္သုံး ပါဠိပါဌ္သားေတြ မ်ားေတာ့ ကေလးေတြ အတြက္ နီးသင့္လ်က္ေ၀း ေနျပီး ေရွးေခတ္ကေလးေတြ ထဲ ကေလးေတြ ေတြ ထဲ အနည္းအက်ဥ္းသာသိတတ္ပါတယ္။

ဒီကဗ်ာေတြ ေတြ က သတ္ပုံမွတ္တဲ့ ကဗ်ာ မုိးေလး၀သ ထြက္ခ်က္တဲ့ ကဗ်ာ ေဗဒင္ကဗ်ာ ဆုံးမစာ ပုံစံမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ကေလးေတြ ကစားဖုိ႕ ေပ်ာ္ဖုိ႕ထက္ ပညာရပ္ဆန္လုိ႕ ကေလးေတြ အတြက္ ခက္ပါတယ္။

ေနာက္ ဆုိရလြယ္ ေျပာရလြယ္တဲ့ ကေလးကဗ်ားေတြ ကလည္း ဘာမွအဓိပၸာယ္သိပ္မရွိ အခ်ဳိ႕ဆုိ ညစ္ညမ္းလွတယ္။ ဥပမာ မဘုတ္ဆုံ တင္ပဆုံၾကီး လွည္းလုပ္လုိ႕ စီးဆုိတာမ်ဳိးေတြ။ ကလင္ကေလာင္ ၾကြက္ ခ်ည္ေပါင္ရြက္ဆုိတာမ်ဳိးေတြ။ ဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ ကေလးသူငယ္ေတြ ၾကား ေရပန္းစား ျပီး ဆုိရလြယ္ မွတ္ရလြယ္ေပမဲ့ ကေလးေတြ အတြက္ အက်ဳိးမမ်ားလွဘူး။

ေနာက္ ဘာသာေရးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ကုိလုိနီေခတ္မွာ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ သုံးလူရွင္ပင္ အစခ်ီတဲ့ ခုနွစ္ေန႕ ဘုရားရွစ္ခုိးဟာ ဆုိရလည္းလြယ္ မွတ္ရတာလည္းလြယ္ ျပီး အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဒီဓမၼကဗ်ာဟာ ဗုဒၶ၏ ျဖစ္ေတာ္စဥ္မ်ားကို ဖြားျမင္သည္မွ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မႈသည္အထိ ေျပာင္ေျမာက္စြာ ဖဲြ႔ဆိုထားပါတယ္္။ ယေန႔တုိင္ Update လုပ္စရာမလုိပဲ ဆန္းသစ္ဆဲပါ။

ေနာက္ ဆရာမင္းယုေ၀၏ ပထမျမန္မာမ်ားတြင္ ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္ ကုိ ကေလးကဗ်ာကေလးသီခ်င္း အစျပဳသူလုိ႕ ေရးထားပါတယ္။ ဆရာၾကီးရဲ႕ ေမာင္ေခြးဖုိ႕ ကဗ်ာမ်ားဟာ ကေလးေတါ အတြက္ တူတူတန္တန္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကေလးကဗ်ာေတြ ပါ ေနာက္ပုိင္ ဆရာၾကီးခင္ေဇာ္(ေက) ကေန ဂီတသံစဥ္နဲ႕ တြဲဖတ္ျပီး ကေလးသီခ်င္း ဓာတ္ျပားေတာင္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ ဆရာၾကီးအစျပဳျပီးေနာက္ပုိင္း ဆရာေဒါက္တာေမာင္ျဖဴးရဲ႕ သားေခ်ာ့ေတး ကေလးစာရိပ္ျမဳံ ေလးေတြထြက္လာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ကေလးကဗ်ာေတြ ကေလးသီခ်င္းေတြ အေတာ္အမ်ားထုတ္လာပါတယ္။ ဒီအထဲ ထူးျခားတာက ေဗြးထုတ္ ပါ ေဗြးထုတ္က ရွိျပီးသား ေက်းလက္ကဗ်ာကုိ ျဖည္စြတ္ျပီး ေရးသားထားတာပါ အေတာ္ေလးမာန္ပါျပီး ဆုိလုိေကာင္းလွတယ္ ကေလးသာမက လူၾကီးလူငယ္ေတြ ပါ ဆုိၾကတယ္ ေနာက္ ေဗြထုတ္သီခ်ုင္း သရုပ္ေဖာ္ ပုံစံမ်ဳိးနဲ႕ ယိမ္းပုံစံေတြ ကၾကတာေေတြေကာင္ရွိပါတယ္။

ေနာက္ ဆရာဒဂုန္ဦးထြန္းျမင့္ရဲ႕ မဂၤလာေတးကဗ်ာဟာဆုိရင္ ေက်ာင္းေတြ မွာ နုိင္ငံေတာ္ သီခ်င္းျပီး ေနာက္ပုိင္း ဆုိရတဲ့ ေတးကဗ်ာ ပုံစံေတာင္ ျဖစ္လာတယ္။ မဂၤလာေတးကဗ်ာနဲ႕ အတူ လူက်င့္၀တ္ဆုိျပီး ငါပါးသီလ ေတးကဗ်ာေတြေရးခဲ့ေပမဲ့ မဂၤလေတးကဗ်ာေလာက္ မေပါက္ခဲ့ဘူး။

ေနာက္ပုိင္းလြတ္လပ္ေရးရျပီး ကေလးကဗ်ာေတြ ကေလးစာေပေတြဟာအေတာ္ေလး ဖြံျဖိဳးလာတယ္ ကဗ်ာဆရာၾကီးတင္မုိးရဲ႕ ကေလးကဗ်ာေတြဟာ ကေလးေတြအေပၚအေတာ္ၾသဇာၾကီးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဆုိ ဆရာၾကီးကဗ်ာေတြနဲ႕ ၾကီးခဲ့တာပါ။ဆရာၾကီးရဲ႕  အေမေက်ာင္း ေတးကဗ်ာ ဟာ အေတာ္ေလး သာယာတဲ့ ကေလးေခ်ာ့ေတးတစ္ပုဒ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ေမေမေခ်ာသိပ္တဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ အခုထိေတာင္အလြတ္ရပါေသးတယ္။ ေနာက္ ထီကေလးနဲ႕ မနီ ၊ သူငယ္တန္းဖတ္စာက ကဗ်ာ အေတာတ္အမ်ား ဆရာၾကီးေရးခဲ့တာလုိ႕ သိရပါတယ္။

ေနာက္ ကေလးကဗ်ာ ကေလးသီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းေတြ သာသနာျပဳအဖြဲ႕ေတြ ရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ တိတ္ဆိတ္တဲ့ည လုိ႕ ဘုရားသီခ်င္းမ်ဳိ္းေတြ ဘုရားရွင္ေက်းဇူးေတာ္ကုိ ခ်ီးမြမ္းတဲ့ ျမန္မာဘာသာနဲ႕ ေတးကဗ်ာေတြ အမ်ားအျပားေပၚခဲ့ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ေတြပဲမုိ႕ လူထုၾကားသိပ္မေပါက္ခဲ့ျပန္ဘူး။အခ်ဳိ႕ ေတးကဗ်ာေတြ ဆုိ အလုိက္ကုိ ေကာ္ပီျပန္လုပ္ထားတာေတြေတာင္ရွိပါတယ္။

ေနာက္ပုိင္း ခရစ္ယာန္အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းသာမက လူမႈေရးပရဟိ္တ လူမႈဖြံျဖဳိးေရး လုပ္ငန္းေတြ ပါလုပ္လာၾကျပီး အျမင့္ဖြင့္သင္တန္းမ်ား တြင္ သင္ၾကားေရးအေထာက္အကုူျပဳနည္းလမ္း အျဖစ္ ေတးကဗ်ာေတြ သုံးလာၾကတယ္။ စည္းလုံးညီညြတ္ဖုိ႕၊ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ဖုိ႕၊ အမ်ားက်ဳိးေဆာင္ ဖုိ႕ ရည္ရြယ္တဲ့ ေတးကဗ်ာေတြ ထြက္ေပၚလာတယ္။ မူလထြက္ေပၚလာက ခရစ္ယာန္ အသုိင္းအ၀ုိင္းၾကား ျဖစ္ေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဖြံျဖဳိးေရးလုပ္သားေတြက ဒီေတးသီခ်င္းေတြ ကုိ ဗုဒၶဘာသာလူအသုိင္းအ၀ုိင္း အတြက္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပင္ဆင္တာမ်ဳိးေတြ လုပ္လာၾကတယ္။

ဥပမာ။ ။

ဟုိမွာ ခြဲျခားသတ္မွတ္သည္ ဒီမွာ ခြဲျခားသတ္မွတ္သည္

ေနရာတကာ ခြဲျခားၾကသည္

အခ်င္းခ်င္းခ်စ္စုိ႕လား သေဘာထားၾကီးစုိ႕လား

ခ်ီမြမ္းရင္း ကၾကမယ္ /၀မ္းေျမာက္ရင္ ကၾကမယ္ အစား

 

ဟုိမွာေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရွိသည္ ဒီမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရွိသည္

ေနရာတကာျမဲရွိသည္

အခ်င္းခ်င္းခ်စ္စုိ႕လား လက္တြဲထားစုိ႕ လား

လက္တြဲရင္းကၾကမယ္ လုိ႕ ေျပာင္းဆုိတာမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။

ဒီလုိသီခ်င္းေတြ ဟာ အခုပရဟိတ လုပ္ေနတဲ့ လူငယ္ေတြ ျပန္ျပဳျပင္ ျပီး ဗုဒၶဘာသာ အသုိင္းအ၀ုိင္း နဲ႕ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ လုပ္ထားတာေတြ ပါ။ အရွင္ေဆကိႏၵရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းသင္ရုိးေတြ မွာေတာင္ ဒီသီခ်င္းေတြ အေတာ္အမ်ားပါတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီသီခ်င္းေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က ေရးသူသတ္သတ္မွတ္ရွိေပမဲ့ ပ်ံနွံတာလြယ္ျပီး ေနာက္ပုိင္းပုံစံေတြ ေျပာင္းေျပာင္းသြားတာပါ။ ေတးအလုိက္ကတူေပမဲ့ ေဒသနဲ႕ ရပ္ရြာနဲ႕ ဆီေလ်ာ္တဲ့ ပုံစံေတြ ျဖစ္ျဖစ္သြားတာ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ ခရစ္ယာန္ အသုိင္းအ၀ုိင္းက စေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းေတြ မွာပါ အသုံးျပဳနု္ိင္တာ ၀မ္းေျမာက္စရာ။

ေနာက္ INGO ေတြ NGO ေတြ က CCA ကုိ ဖြံျဖဳိးေအာင္ လုပ္ရင္ ကေလးကဗ်ာေတြ ဟာ ပုိ႕ျပီးဖြံျဖဳိးလာပါတယ္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ကဗ်ာေတြ လူသာခ်င္းစာနာဖုိ႕ အားငယ္သူကုိ အားေပးဖုိ႕ ေမတၱာစိတ္ထားဖုိ႕ ကေလးေတြ ရဲ႕ စိတ္ကုိ ပုိျပိးရင့္က်တ္ေစျပီး သင္ယူမႈ ကုိ အေထာက္အကူျဖစ္ေစတဲ့ ေတးကဗ်ာေတြ အမ်ားအျပားေပၚလာပါတယ္။ တစ္ခါက ကေလးမူၾကိဳတစ္ခု က ဆရာမဆုိ သူကိုယ္တုိင္း တခါ တစ္ေလ ကေလးေတြ အတြက္ ဆုိလြယ္ျပီး အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ကဗ်ာေတြ လက္တန္း ျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ေပးျပီးျဖစ္ျဖစ္ ေရးတတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ကုိ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ကေလးကဗ်ာေတြ ဆုိလြယ္ေတးကဗ်ာေတြ ဟာ အရင္ကထက္ပုိျပီးေကာင္းလာတာေတာ့ အမွန္ပဲ။

ဒါေပမယ့္ စာသင္ယူခြင္မရွိတဲ့ ကေလးေတြ သမရုိးက်ပညာေရးသာ ေတြထိခြင့္ရွိတဲ့ ကေလးေတြ အတြက္ေတာ့ ဒီကေလးကဗ်ာေတြ ဆုိလြယ္ေတးေတြ အမူရာနဲ႕ လႈပ္ရွားကရတဲ့ ေတးေတြ ကုိ သိရွိခြင့္ နည္းပါးေနဆဲ ……………..

 

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပညာေရးပညာရွင္သုေတသီမဟုတ္ပါ ေတးသီခ်င္းနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႕ လည္း ေခ်ာင္းဆုိး ရင္ေတာင္ ကီးမမွန္ပါ ကေလးစာေပ ကေလးကဗ်ာ ကေလးသီခ်င္းေတြ ကုိ စိတ္၀င္စားလုိ႕ မေနနုိင္မထုိင္နုိင္ ေရးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ စာတမ္းတစ္ေစာင္လည္း မဟုတ္ပါ ေရးခ်င္လုိ႕ ခ်ေရးျခင္းသာ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s