ပုံျပင္အေၾကာင္း တေစ့ တေစာင္း

က်ေနာ္တို႕ ေန႕စဥ္သုံးေနၾက စကားေတြမွာ ပုံလာမေျပာနဲ႕ ဒီေကာင္ေတာ့ ပုံေျပာသြားျပီး ပုံလာလာေျပာ တုိင္း ယုံ စသျဖင့္ ပုံျပင္နဲ႕ ပတ္သတ္ေနတဲ့ စကားေတြ ရွိပါတယ္။ ဆုိလုိရင္ကေတာ့ ပုံျပင္ဆုိတာ လိမ္တာ ညာ တာ ျဖီးတာျဖန္းတာ မုသားေျပာတာ ေလွ်ာက္ေျပာတာ ေပါက္ကရေလးဆယ္ေတြ ဘညာကိြကြေပါ့။

တကယ္တမ္း ပုံျပင္သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ျပန္ၾကည္ရင္ ပုံျပင္ဆုိတာ အေရးဘာသာစကားမေပၚခင္ကထဲ က ေပၚလာတဲ့ စာေပ အမ်ဳိးစားတစ္ရပ္ ၀တၱဴ အက္ေဆး ေဆာင္ပါးေတြ မရွိခင္ ကထဲက ပုံျပင္ က ရွိေနျပီးသား။ ေနာက္မွ ေနာက္မွေပါက္တဲ့ ေရႊၾကာပင္ေတြက အရင္ေပါက္တဲ့ ေရႊၾကာပင္ကုိ ေက်ာသြားေတာ့ ပုံျပင္ေတြက အဆင့္ေလ်ာ့ သလုိ ျဖစ္သြားတာေပါ့။

ပုံျပင္ဆုိရင္ လူမ်ိဳးတုိင္းမွာ ရွိတယ္ စာေပမရွိတဲ့ လူမ်ဳိးမွာေတာင္ ပုံျပင္ရွိတယ္။ ပုံျပင္မရွိတဲ့ လူမ်ဳိးက်ေနာ္သိသေလာက္ မရွိေသးဘူး။ ပုံျပင္ဆုိတာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳး ယဥ္ေက်းမုူတစ္ခုရဲ႕ အမွတ္ လကၡဏာပဲ။ လူမ်ိဳး တစ္မ်ဳိး နဲ႕ တစ္မ်ဳိး အျပန္အလွန္နားလည္ခ်င္ရင္ ပုံျပင္က အစ ေလ့လာလာတယ္။ ပုံျပင္ ဆုိတာ လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း ယဥ္ေက်းမူအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ နားလည္လာေအာင္ လုပ္တဲ့ ၾကားခံ အလွတရားဗ်။

ပုံျပင္ဆုိတာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ဘာသာတစ္ခု ေဒသတစ္ရပ္ ကေပၚေပါက္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမူ ျမစ္လက္တက္ ဆုိ မွားမယ္ မထင္။ ဟုိးအရင္က ေနွာင္းလူေတြရဲ႕ အေတြ႕အၾကဳံေတြကုိ ေနာက္လူေတြသိေအာင္ ေျပာရင္း ဆုိရင္း ပုံျပင္ေတြ ျဖစ္လာသေပါ့ ေနာက္မွ ခ်ဲေျပာ ပုိေျပာ မုိးေျပာ ခ်ဳိးေျပာရာက ပုံျပင္က မယုံသံကာ ျဖစ္ေလာက္ စရာေတြပါလာေတာ့ ပုံျပင္ေတြက မုသားေတြ ပုိေျပာတာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာတာေတြ ျဖစ္လာ ရတာေပါ့။ ပုံျပင္ထဲမွာ အမွန္တရားေတြ သမုိင္းေၾကာင္းေတြ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တယ္ အရာေတြ ဒု နဲ႕ ေဒး ပါမယ္ဆုိရင္ မွားမယ္မထင္။

ခေလာက္နူိ႕ရြာ-အေရွ႕ပုိးကရင္၊လွေတာသား၊ခ်ီပါသား၊ပခန္းသား ပုံျပင္ေတြ ကုိၾကည္ရင္ ဒီရပ္ဒီေဒသ ေတြမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္မယ္ဆုိတာ ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ကုိ ေျပာလုိရတယ္ေျပာေပါ့(ဒီေနရာမွာ သမုိင္းအျမင္နဲ႕ အေတာ္ကြဲမယ္ ပုံျပင္က ယဥ္ေက်းမႈအျမင္ ေဒသက လက္ခံက်င့္သုံးတာကုိ ၾကည္ျပီး ေျပာရတာ သမုိင္းအျမင္လုိ အေထာက္အထား ခုိင္ခုိင္လုံလုံဆုိတာထက္ ေဒသက လူေတြ ယုံၾကည္လက္ခံမူကုိ ၾကည္ေျပာရတာ)။ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚမွာဆုိ ဦးရွင္ၾကီး ယုံၾကတယ္။ ကယားမွာဆုိ ကူထုိးဘုိးဘိုး(တံခြန္တုိင္)၊ ကရင္မွာဆုိ ဒူေ၀(ပုိးကရင္)  ဆုိတာေတြကုိၾကည္႕ အေထာက္အထား ျပဆုိ ျပဖုိ႕ ခက္တယ္ ဒါေပမယ္ လူေတြ ယုံၾကတယ္။ ဒါ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ နူတ္ေျပာသမုိင္းဗ်။

 

လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္နွစ္ေလာက္က မဂၢဇင္းတစ္ခု မွာ စာေရးဆရာၾကီးတစ္ေယာက္က ပုံေျပာတာ မေကာင္း ဘူး ကေလးေတြ ကုိ အေၾကာက္တရားတည္႕ေပးတယ္ ဘာျဖစ္တယ္ညာျဖစ္တယ္ ဆုိျပီး ေျပာ ဖူး သဗ် သူေျပာ တာ က မဆလ ေခတ္က ခပ္ပိန္းပိန္း အနီေရာင္ အထာေတြ အရင္က သူကုိ အေတာ္ေလးစားတာ အခုေတာ့ ေဆာရီး ပဲ။ ဘယ္နဲ႕ဗ်ာ ပုံျပင္ေျပာတာ လူၾကီးေတြ ဗ် နားေထာင္ရတာ ကေလးေတြ ပုံျပင္ဆုိတာ လူၾကီးနဲ႕ ကေလး ၾကား ေပါင္းကူးတံတား။ ပုံျပင္က အေၾကာက္တရားတည္႕ရင္တည္႕မယ္ စိတ္ကုူးယဥ္ေအာင္ လုပ္ရင္ လုပ္မယ္ ဒါေပမယ္ လူၾကီးနဲ႕ လူငယ္ၾကား နားလည္းမူေတြ တုိးပြားတာ ပုံျပင္လုပ္တာ စိတ္ကူးဥာဏ္ ရင္သန္ေအာင္ လူက်င္၀တ္ အေကာင္းအဆုိး သိေအာင္ က ပုံျပင္လုပ္တာ ။

ျမန္မာျပည္မွာက ပုံျပင္ကုိ ေလလာသူက ရွားသား ေျပးၾကည္မွ ဆရာၾကီးလူထုဦးလွ ဆရာၾကီး ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း ဆရာမၾကီးၾကည္ဦး ဆရာမနူႆေက်ာ္၀င္း နဲ႕ မနုႆေဗဒ က ဆရာ အနဲအက်ဥ္းေလာက္ ရွိတာ သူတုိ႕ ကလည္း ပုံျပင္ကုိ စာ အေနနဲ႕ text အေနနဲ႕ ျပဳစု ခဲ့ေပမဲ့ ပုံျပင္ေျပာတဲ့ ထုံးစံ ဓေလ့ ကုိေတာ့ ေမ့ေနတယ္ ထင္မိတယ္ဗ်။ ေနာက္ပုိင္း တုိးတတ္လာေတာ့ မိဘ နဲ႕ သားသမီး ရပ္မိရပ္ဖနဲ႕ ကာလသား ကာလ သမီး ေတြ ၾကား ပုံျပင္ဆုိတဲ့ မီဒီယာ ေပ်ာက္သြားေတာ့ ပုံျပင္လည္း ေပ်ာက္မဲ့ အထာေတြ ရွိလာတယ္။ ေပ်ာက္သြားေတာ့ ဒီ လူၾကီးနဲ႕ လူငယ္ၾကား နားလည္မူကလည္း ေပ်ာက္လာတယ္။ ပုိ ျပီး ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္လာတာေပါ့။ အေမ အေဖ ကလည္း သားသမီးကုိ ပုံေျပာျပဖုိ႕ မအား သားသမီးကလည္း က်ဴရွင္းကတစ္ဖက္ ေက်ာင္းက တစ္ဖက္ နဲ႕ မိဘနဲ႕ စကားေျပာဖို႕ အခ်ိန္ နတၱိ။ ရပ္ရြာလူၾကီးနဲ႕ လူငယ္ နဲ႕ ေတြ႕ဖုိ႕ဆုိတာ ေတာ့ ေ၀လာေ၀း။ဒီေတာ့ အခ်င္းခ်င္း နားလည္မူေတြ ေပ်ာက္လာတာေပါ့။

ဒါေတြ ေၾကာင့္ ပုံေျပာသူမ်ား က ပုံေတြေျပာေနတာ ပုံေျပာတဲ့ ဓေလ့ ပ်ံပြားေအာင္ လုပ္ေနတာ ပုံျပင္ေတြ ေျပာပါ ေျပာပါလုပ္ေနတာ လူေတြပုံေျပာေအာင္ လုပ္ေနတာ ကေလးေတြေရွ႕ ေပါျပေနတာ မဟုတ္ဘူး ပုံေျပာသူမ်ားက ရီဆက္ေတြ လူနားမလည္တဲ့ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ေသာက္ၾကီးေသာက္က်ယ္ေတြ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး လူေတြ ပုံေျပာဖုိ႕ ပုံေျပာျခင္း ဓေလ့ ျပန္႕ပြားဖုိ႕ လူမူအဖြဲ႕စည္းမွာ ပုံျပင္ဆုိတာ ရွိဖုိ႕ ယဥ္ေက်းမူဆုိတဲ့ အၾကီးၾကီးထဲက ပုံျပင္ဆုိတဲ့ ေသးေသးေလး မေပ်ာက္သြားဖုိ႕ လုပ္ေနရတာဗ်ာ။ ဒါျဗဲ

p.s: ပုံေျပာသူမ်ား သူငယ္ခ်င္းေတြဖတ္ဖုိ႕ ေရာက္တက္ရာရာေပါက္ကရေလွ်ာက္ ေရးတယ္ သူတုိ႕ခ်ည္းဖတ္ရင္ မေကာင္း သူမ်ားလည္း ဖတ္ေစခ်င္လုိ႕ ဒီမွာတင္တယ္

ေမာင္ဥဂၢါ (ဥကၠာ မဟုတ္)

မိဂဒါ၀ုန္အင္စတီက်ဴ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ေျခ

မဇၥ်ိမေဒသ

Advertisements

One thought on “ပုံျပင္အေၾကာင္း တေစ့ တေစာင္း

  1. ပုံျပင္ဆုိတာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး ဘာသာတစ္ခု ေဒသတစ္ရပ္ ကေပၚေပါက္လာတဲ့ ယဥ္ေက်းမူ ျမစ္လက္တက္ ဆုိ မွားမယ္ မထင္။ ဟုိးအရင္က ေနွာင္းလူေတြရဲ႕ အေတြ႕အၾကဳံေတြကုိ ေနာက္လူေတြသိေအာင္ ေျပာရင္း ဆုိရင္း ပုံျပင္ေတြ ျဖစ္လာသေပါ့ ေနာက္မွ ခ်ဲေျပာ ပုိေျပာ မုိးေျပာ ခ်ဳိးေျပာရာက ပုံျပင္က မယုံသံကာ ျဖစ္ေလာက္ စရာေတြပါလာေတာ့ ပုံျပင္ေတြက မုသားေတြ ပုိေျပာတာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာတာေတြ ျဖစ္လာ ရတာေပါ့။ ပုံျပင္ထဲမွာ အမွန္တရားေတြ သမုိင္းေၾကာင္းေတြ တကယ္ရွိခဲ့တဲ့ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တယ္ အရာေတြ ဒု နဲ႕ ေဒး ပါမယ္ဆုိရင္ မွားမယ္မထင္။

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s