သာသနာ့ေရေသာက္ျမစ္ၾကီး အေရး အပိုင္း ၁

မုခစာအုပ္တြင္ ေတာင္လုပ္ေျမာက္လုပ္လုပ္ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ေလးစားရေသာ ဓမၼအကုိၾကီးျဖစ္တဲ့ ကုိ၀ိ (Vimuttisukha Bliss) က သူတင္ထားတဲ့ ပုိစ့္ ကုိဖတ္ျပီး ၀ုိင္း၀န္းအေျဖရွာရန္ ေျပာလာပါတယ္။ ကိစၥက  အက်ဥ္းေျပာရင္ ျပႆနာနွစ္ခု-

ပထမတစ္ခုက ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ဓမၼဒူတခရီး ဟုိသြားဒီသြားကုိ အင္တာနက္ စာမ်က္နွာေပၚ နဲ႕ ျပင္ပ မီဒီယာမ်ားတြင္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ပါေသာ္လည္း သာသနာ့ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ပရိတၱိစာေပသင္ၾကားေပးေနရေသာ ဂန၀ါစက ဓမၼကထိက စာခ် ဆရာေတာ္မ်ားေတာ္မ်ားအေၾကာင္း ဘဇာေၾကာင့္ ရွာေဖြရန္ ခက္ခဲသနည္း။

ဒုတိယက မိဘမဲ့ ကေလး ေက်ာင္း စာသင္မုန္႕ေကၽြး ပညာေပးတာကုိ ပရဟိတ ဟုေခၚဆုိျပီး ဘဇာေၾကာင့္ စာသင္တုိက္မ်ားရွိ ကုိရင္ ဦးဇင္း သံဃာေတာ္မ်ားကုိ စာသင္စာခ်ေပးျခင္းအမူကုိ ဘဇာေၾကာင့္ ပရဟိတဟူ မေခၚၾကသနည္း ေထာက္ပံခ်ီးျမင့္ရန္ ၀န္ေလးသနည္း။

ဒီေမးခြန္းနွစ္ခု ဘာမွားေနသလဲ ေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာ ေနလုိ လလုိ ထြန္းလင္းပါတယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာျပည္ ကံနဲ႕ မလွဴ ဥာဏ္တဲ့ လွဴပါတယ္ ဆုိတဲ့ ျမန္မာျပည္ သာသနာေရး တြင္ ဒီကိစၥေတြ အမွန္တကယ္ကုိ ျဖစ္ေနပါျပီ။ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။

ေမာင္ဥဂၢါ ဆုိတဲ့ ေကာင္ကလည္း ဘာသာေရးကုိ တကယ္တမ္း က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူလည္းမဟုတ္ ဓမၼစာတုိေပစ အနည္းအက်ဥ္းေလာက္ဖတ္ဖူးသူ။ ပရိယတိၱနဲ႕ ပတ္သက္ရင္လည္း အဘိဓမၼာသင္တန္းကုိ အစေလာက္တက္ဖူးသူ ဒီေလာက္ထက္မပုိ။ သုိ႕ေသာ္ အထက္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေရႊျပည္ၾကီးမွာ တကယ္တမ္းျဖစ္ေနတာကုိ ေတာ့ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနလဲ ဆုိတာကုိ ျဖဳတ္ဦးေနွာက္နဲ႕ ဥာဏ္မီသေလာက္ ေရးသားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ လုိအပ္သည္မ်ား မွားယြင္း ေကာက္ခ်က္ဆြဲမူမ်ားရွိခဲ့ရင္ ဘယ္သူမ်က္နွာမွမၾကည္ပဲ သာသနာမ်က္နွာတစ္ခုထဲကုိ ၾကည္႕၍ ေ၀ဖန္ညြန္ျပေပးပါခင္ဗ်ာ။

ပထမကိစၥက မီဒီယာကိစၥလုိျမင္ပါတယ္။ မီဒီယာကျမန္မာျပည္မွာ အဓိကေျပာရင္ အစုိးရမီဒီယာ၊ ပုဂၢလိကမီဒီယာ၊ ေနာက္ ဘေလာ့ဂါေတြ စီေဂ်ေတြျဖစ္တဲ့ တတိယ မိဒီယာ သုံးခုရွိတယ္လုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ အစုိးရမီဒီယာက မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႕တာကုိလုပ္တယ္။ ပုဂၢလိက မီဒီယာ က ေတာ့ ေၾကာ္ညာတာနဲ႕ လူထုစိတ္ဝင္စားရာ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ Current Issue ေတြ ကုိပဲ စိတ္၀င္စားတယ္။ တတိယမီဒီယာကေတာ့  တစ္ဦးခ်င္းစီ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမုိ႕ ကိုယ္သန္ရာ ကုိယ္ေရးၾကတယ္ ဘာေရးတယ္ ဆုိတာခြဲရခက္ ေျပာရခက္။

ပရိယတၱိသည္ သာသနာေတာ္ရဲ႕ လမ္းျပေျမပုံျဖစ္တယ္ အေျခခံျဖစ္တယ္ သုိ႕ေသာ္….. သာသနာေတာ္ထြန္းလင္းေျပာင္တဲ့ မီဒီယာ သုံးခုမွာ သာသနာေရး ကိစၥ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဆရာေတာ္ေတြ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဓမၼဒူတ ခရီးစဥ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေရးၾကသားၾကတာေတြ မ်ားသည္ စာသင္စာခ် ဆရာေတာ္ေတြ အေၾကာင္း အေတာ္နည္းပါလွသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲ……………

မီဒီယာေတြမွာ စာသင္စာခ် ဂန၀ါစက ဆရာေတာ္ေတြ အေၾကာင္း ေရးသားမူနည္းပါတာ ျမင္သာတဲ့ အေၾကာင္း ျမင္သာတဲ့ အေၾကာင္း(ဒုကၡ)ကုိ ပဲျမင္ေနရင္ အေျဖမေတြ မျမင္သာတဲ့အေၾကာင္း ဒီလုိဘာေၾကာင့္ျဖစ္လဲ အရင္းခံေၾကာင္း(သမုဒၵယ) ကုိရွာမွ အေျဖ(နိေရာဓ) နဲ႕ ေျဖရွင္ရမဲ့ နည္းလမ္း(မဂၢ) ကုိ ေတြ႕မယ္ထင္ပါတယ္။

မီဒီယာသေဘာအရ လူစိတ္မ၀င္စားရင္ မေရးတာမေဖာ္ျပတာ သဘာ၀ မေရးရေကာင္းလား ဆဲလုိ႕ မျဖစ္။ သမုဒၵယ (ျပႆနာအေၾကာင္းအရင္းခံ) ကုိၾကည္႕ရင္ ပရိယတၱိသာသနာ က လူုေတြနဲ႕ ေ၀းေနလုိ႕ လူေလာက ထဲ မစိမ့္၀င္နုိ္င္လုိ႕ ေၾကာင့္လုိ႕ထင္ပါတယ္။ ဒီထက္နက္နက္တူးရင္ ဘာေၾကာင့္ဒီလုိျဖစ္လဲ စဥ္းစားစရာေပၚလာျပန္တယ္။

က်ေနာ္အထင္ အစကုိျပန္ဆြဲထုတ္ရင္ ပရိယတၱိသာသနာ ကုိ မင္းနဲ႕ျပည္သူအၾကီးအက်ယ္ေထာက္ပံခဲ့ ခ်ိန္္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္စ စၾကည္႕ ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္က လူေတြ အတြက္ပညာေရးက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ပညာေရး ဘုရင္ျဖစ္မဲ့ မင္းညီမင္းသားက အစ ဘုန္းၾကီးေတြ ၾကိမ္လုံးေအာက္ က ထြက္ လာသူေတြ ခ်ည္း။ လူပညာရွိအေတာ္အမ်ားက လည္း လူျပန္ေတာ္ေတြ ျပည္သူပညာေရး အခန္းက႑မွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ။ ေက်းလက္ေန သာမန္အသည္သားေတြ ေတာင္ အနည္းဆုံးေတာ့ သဒၵါၾကီး၊ သျဂိဳဟ္ ေလာက္ေတာ့ သင္ဖူးတယ္။ ရဟန္းပညာရွိေတြလည္း လႈိင္လႈိင္ေပါခဲ့တယ္။ ပရိယတၱိ စာခ်ဆရာေတာ္ေတြ ကုိ မင္းေကာ ျပည္သူက ပါ ဖူးဖူးမႈတ္ထားခ်ိန္……..

ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ဇာတ္သိမ္း အဂၤလိပ္ကုိလုိနီေခတ္မွာ အဂၤလိပ္အစုိးရက သူနဲ႕ အတူ အဂၤလိပ္ပညာေရးကုိ ျမန္မာလူေဘာင္ထဲ သြပ္သြင္းခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ္ နွစ္ေပါင္းရာခ်ီ စြဲက်န္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာတုိ႕ရဲ႕ ပရိယတၱိကုိ ခ်ီးျမင့္တဲ့ စိတ္ထားကုိ အဂၤလိပ္ေတြ မပ်ယ္ဖ်က္နုိင္။ အဂၤလိပ္ေခတ္ နုိင္ငံတကာ နဲ႕ ပုိမုိကူးလူး ဆက္ဆံမႈေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာေမတၱယ် တုိ႕လုိ ေထရ၀ါဒ နုိင္ငံျခားသား ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ေတာင္ေပၚခဲ့ျပီး အေနာက္တုိင္းကုိေတာင္ သာသနာျဖန္ခ်ိနုိင္ခဲ့ပါတယ္။(မယာယန အေနာက္တုိင္းကုိ ပ်ံနုံခ်ိန္ထက္ မ်ားစြာေစာပါတယ္)။ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးကုိေတာင္ ပါရဂူဘြဲ႕ေတြ ဘာေတြ ခ်ီျမင့္တဲ့ အထိကုိ ရွိတယ္။ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ျပီး ပါဠိဘာသာပညာရွင္ဆရာၾကီးဦးေဖေမာင္တင္ တုိ႕ေတာင္ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္။ ၀ိသုဒိၵမဂ္ကုိေတာင္ ဆရာၾကီး ဘာသာျပန္လုိ႕ ထုိင္းဘုရင္က ဆုေတာင္ ေပးေသးတယ္။ ဒီအခ်ိန္ကုိၾကည္ရင္ ပရိယတၱိမွာ ျမန္မာျပည္ကုိ ဘယ္သူမွ မမွီခဲ့တာ ထင္ရွားတယ္။ ဒါက သာသနာေရးသက္သက္ေျပာတာ။ လူမႈေရး လူထုမွာ ျဖစ္ေနတာကုိ ျပန္ၾကည္ရင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး သင္ပညာေရး ကုိ ျပည္သူေတြ အထင္ေသးလာတယ္ (အလုပ္အကုိင္ အခြင့္လမ္း နည္းတာေၾကာင့္ ျဖစ္မည္) မစ္ရွင္နရီေက်ာင္းေတြ ထားတာ လူမႈအဆင္တစ္ရပ္လုိျမင္လာတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီး သင္ပညာေရး ကလည္း ေခတ္နဲ႕ လုိက္ေလ်ာညီေထြစြာ update မလုပ္နုိင္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား သူေထာင္းစား အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား အေကာင္းစား ဆုိတဲ့ စာခ်ဳိးေတြက ျပည္သူေတြ ၾကား ပ်ံနုံခဲ့တယ္။ နုိင္ငံေရးနုိးၾကားလာကာစ YMBA လုိ အသင္းမ်ဳိးကလည္း ဘာသာေရးလုပ္မယ့္ပုံစံနဲ႕ နုိင္ငံေရး ေျပာင္းခဲ့တယ္။ တုိ႕ဗမာအသင္းေပၚလာေတာ့လည္း ဗမာစာကုိ ျပန္ျမင့္တင္ခဲ့ေပမဲ့ လက္၀ဲစာေပ ေလ့လာမႈမ်ားၾကား ပရိယတၱိကုိ လူထုထဲ ေရာက္ေအာင္ မလုပ္ပဲ မက္စ္ လီနင္ တုိ႕သာ လူထုထဲ ေရာက္လာတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရျပီး သာသနာ ၂၅၀၀ ျပည့္ သံဂၤါယနာ လုပ္ေတာ့ ပရိယတၱိ ျပန္အားေကာင္းလာျပန္တယ္ သုိ႕ေသာ္ ျပည္သူေတြ ပရိယတၱိကုိ ေလ့လာဖုိ႕ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ပရိယတၱိ သာသနာကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူ သံဃာေတာ္ေတြ ကုိ ေထာက္ပံဖုိ႕ ေလာက္ပဲ လုပ္နုိင္ေတာ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္အထိ ေက်းလက္ေဒသေတြက ျပည္သူေတြ အနည္းဆုံး ဆယ္ေစာင္ တြဲေလာက္ေတာ့ သင္ရတာမုိ႕ ျပည္သူနဲ႕ေတာ့ သိပ္အလွမ္းမေ၀းလွ။

ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေတာ့ ျပည္သူေတြ အတြက္စာသင္ေက်ာင္းေနရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ ၀င္လာျပန္တယ္။ ဒါေတာင္ ကြန္ျမဴနစ္ၾကီးစုိးတဲ့ ေနရာေတြ မွာ မက္စ္ လီနင္သာရွိတယ္။

ေနာက္ပုိင္း မဆလ န၀တ နအဖ အခု ဒီမုိကေရစီလုိ႕ေျပာေနၾကတဲ့ အစုိးရလက္ထက္မွာ  ပရိယတၱိစာေပ လူထုထဲ ပ်ံနုံမႈ က ပုံစံေျပာင္းလာတယ္လုိ႕ ေျပာလုိရတယ္ တရားပြဲေတြျဖစ္ထြန္းလာတယ္ ပိဋိကတ္ေတြ ကုိ ျပန္ဖြင့္ဆုိတဲ့ စာအုပ္ေတြ မ်ားလာတယ္။ အရင္လုိ ဘုန္းေတာ္ၾကီး ေက်ာင္းစာသြား သင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ ပရိယတၱိနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး သံဃာေတာ္နဲ႕ ျပည္သူျခား စာအုပ္က တစ္ဆင့္ မုိက္ခရုိဖုန္း ကတဆင့္ သာထိေတြ႕ခြင့္ရေတာ့တယ္။ ဒီလုိထိေတြတာလည္း စာခ်ဆရာေတာ္က စာသင္သား သံဃာေတာ္ ကုိ စာသင္တဲ့ နည္းတုိင္းမဟုတ္ေတာ့ နည္းေျပာင္းသြားတယ္ အရင္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား (လူ) စာသင္သား(သံဃာ) အတူူတူသင္ယူတာကေန ဘုန္းၾကီးသက္သက္ လူသက္သက္ျဖစ္လာတယ္။ လူထုနဲ႕ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားၾကား စတင္အလွမ္းကြာလာတာျဖစ္တယ္။

သုိ႕ေသာ္ လူထုထဲ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လုံးထဲ စိမ့္၀င္မႈ ကား အေတာ္နည္းတယ္ ေျပာရမယ္။ ကေလးသူငယ္ေတြ အတြက္ ဘာသာေရး အေျခပ်ဳိးသင္တန္းေတြ ကလည္း ဘုရားအမည္၊ ဘုရားပြင့္တဲ့ နွစ္၊ စတဲ့ ဗဟုသုတ အခ်က္ေလာက္တာ မ်ားတယ္။ အခ်ဳိ႕သင္တန္းမ်ားက နွလုံးသားထဲ ေရာက္ေအာင္သင္ေပးနုိင္စြမ္းနည္းတယ္လုိ႕ေျပာရမယ္။ နွလုံးသားထဲေရာက္ေအာင္ နည္းလမ္းသစ္ေတြ သုံးတဲ့ ဘုန္းဘုန္းအရွင္ေဆကိႏၵလုိ သင္တန္းမ်ဳိးကလည္း အေတာ္ရွားတယ္။ ဒီသင္တန္းေတြမွာလည္း သင္တန္းတတ္ျပီး နွလုံးသားမွာ ဘာသာတံဆိပ္ မရိုက္နုိပ္နုိင္ပဲ တီဗီဂိမ္း၊ ရွပ္ရွင္ သီခ်င္းမ်ား ေနာက္ လူငယ္ေတြ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လုိက္ၾကေလတယ္။ ထုံးစံအရ ကုိရင္၀တ္ သကၤန္းစီးရင္လည္း အိပ္လုိက္ စားလုိက္ နဲ႕ အခ်ိန္ကုန္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္မ်ားကလည္း လူငယ္ေတြ တစ္ရက္တစ္ေလမုိ႕ ေၾကာင့္ၾကမဆုိက္ေတာ့။ လူငယ္ေတြၾကားလည္း ဘာသာေရးက ဖာသိဖာသာျဖစ္လာတယ္။

စာသင္နည္းကလည္း ဟုိးအရင္နည္းလမ္းေတြထက္ သိပ္မတုိးတတ္လာ တစ္လမ္းသြား ေမးခြန္းထုတ္ အတြန္႕တတ္ခြင့္မရွိ။ အာဂုံရမွ အာဂလူ Mindset က စာခ် သံဃာေတာ္မ်ားၾကားမေပ်ာက္။ တကၠသုိလ္ စာသင္နည္း အတုိင္းသင္သည္ နုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိတကၠသုိလ္ေတြ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာတကကၠသုိလ္ေတြ ေပၚလာေသာ္လည္း ဒီေက်ာင္းက ဆရာေတာ္ေတြ တင္သြင္းသည့္ စာတမ္းေတြ ကုိ ျပည္သူေတြ စိတ္၀င္စားသူ သာမန္လူေတြ ေလ့လာနုိင္ရန္ အခြင့္အလမ္းနည္းပါလွတယ္။ စာတမ္းေတြ မွာလည္း သာမန္ လူပိန္း အသုံးခ်လုိ႕ရတာမ်ဳိး လူမႈဘ၀မွာ အသုံး၀င္တာမ်ဳိး အေတာ္ရွားတယ္။ ပရိယတၱိနဲ႕ လူ ေလ့လာသူေတြ ၾကား ကြာဟလာျပန္တယ္။

ပရိယတၱိအေက်ာ္ဆရာေတာ္မ်ားအေၾကာင္း က်မ္းကုိးက်မ္းကား မ်ားမ်ားရွိတဲ့ အမ်ဳိးသားစာၾကည္တုိက္မွာ အမူထမ္းေသာ ဆရာေမာင္ေဇယ်ာ၊ေရႊဥၾသ တုိ႕လုိ ဆရာမ်ဳိးက ပရိယတၱိအေတာ္ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ အေၾကာင္း ေရးသားထားလုိ႕ က်ေနာ္တုိ႕လုိ႕ လူပိန္းေတြ အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္အဂၢဓမၼ၊ဆရာေတာ္ဦးေရ၀တဓမၼ၊ အရွင္အာဒၵီစ၀ံသ၊ တုိ႕လုိ ဆရာေတာ္ေတြအေၾကာင္းသိရတယ္။ ဒါေတာင္စိတ္မ၀င္စားသူေတြ မသိ။

ေနာက္ ကြန္လြန္ဘဘဦးထိန္၀င္း(သခင္ထိန္၀င္း) ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားတဲ့  ေကာင္းမူေၾကာင့္ ေျမာင္းျမ ပစၥတာရုံဆရာေတာ္ၾကီး၊ ဒီဆရာေတာ္ ၾကီး တပည့္ ေမွာ္ဘီသာသနာ၀င္ေဆာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၊ သေျပကန္ဆရာေတာ္ၾကီး တုိ႕ ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ကုိ မ်ားမ်ားစားစားဖတ္ခြင့္ရွိလာတယ္။ သုိ႕ေသာ္ အေတာ္ေလး ဘာသာေရးစိတ္၀င္စားမွ ဖတ္ျဖစ္ၾကတယ္။

ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တာက ပရိယတၱိနဲ႕ ျပည္သူနဲ႕ အလွမ္းကြာလာတယ္။ ပရိယတၱိထဲ ရတနာေတြ ရွိမွန္း ျပည္သူေတြ မသိၾကေတာ့ ဒီရတနာေတြ ထိမ္းသိမ္တဲ့ သာသနာ၀န္ေဆာင္ေနၾကတဲ့ စာသင္စာခ် ဂန၀ါစက ဆရာေတာ္ေတြ ကုိ ေထာက္ပံရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့။ ပရိပတ္အလုပ္ျဖစ္တဲ့ တရားအားထုတ္မူကုိ လူေတြ ပုိစိတ္၀င္စားၾကတယ္။ ဘုရားတည္ေက်ာင္းေဆာက္ ၀ါဒနာပါၾကတယ္။ နာမည္ၾကီးမွ ကုိးကြယ္ခ်င္တဲ့ လူသဘာ၀အတုိင္း နာမည္ၾကီး တရားေဟာ တရားျပ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ကုိ ပုိကုိးကြယ္ ခ်င္ၾကတယ္။ ေရမ်ားရာမုိးရြာခ်ေတာ့တယ္။

ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြမွာ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္တြင္၀မ္းေခါင္ၾကေတာ့တယ္။ က်ေနာ္ၾကား ကိုယ္တုိင္ၾကဳံတဲ့ အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုက ပခုကၠဳစာသင္တုိက္ေတြက အခ်ဳိစာသင္သား ကုိရင္ေတြ ေခါင္းရိတ္ဖုိ႕ ဘရိတ္ဓားေတာင္ရရွိရန္ ရွားပါးတယ္။ သာသနာေရေသာက္ျမစ္ ပရိယတၱိျမစ္ၾကီး ျဖတ္ေတာက္ခဲ့ရင္ ခရီးဆုံးပန္းတုိင္ ပရိေ၀ဒ ကုိ ေရာက္ေတာ့မယ္မထင္။ ျမန္မာသံဃာေဘာင္အတြင္း တစ္ေက်ာင္းနဲ႕ တစ္ေက်ာင္း ခ်ိတ္ဆက္ဖုိ႕ကား အားနည္းသည္ ေရမ်ားတဲ့ ေက်ာင္းက ေရနည္းတဲ့ ေက်ာင္းကုိ ေရမွ် ရန္ ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္မရွိ၊ စာသင္သားေတြ ကုိ စာေျဖသံဃာေတြ ကုိ စာေပပရိယတ္ကုိ ပပ်က္ေလ့လာနုိင္ ေအာင္ အားေပးနုိင္တြန္း တဲ့ ဒကာ ဒကာမ နည္းပါးတယ္။ စာေျဖသူ စာသင္သား သကၤန္းညစ္ညစ္နဲ႕ ဗုဒၶသာသနာကုိ အေျခခံက်က်ေျပာေပးဖုိ႕ မီဒီယာေတြ မလုပ္။ ဘာသာေရးမဂၢဇင္းမ်ားမွာလည္း ၀ိပႆနာ တရားစခန္း၊ အေၾကာင္းေတြ သာမ်ားတယ္။ ပရိယတၱိ၀န္ေဆာင္သံဃာေတြ အေၾကာင္း သတင္း အခ်က္အလက္ စုေဆာင္းေဖာ္ျပျခင္းနည္းသည္။ ဒီတုိင္းေနရင္ တတ္ျမက္တဲ့ စာခ်ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြ ပုထုဇဥ္မုိ႕ လာဒ္လာဘ ေပါမ်ားရာ သုိ႕လုိက္ျပီး စာခ်ဆရာေတာ္မ်ား ရွားပါးလာရင္ ခက္ရခ်ီရဲ႕။ ပရိယတၱိေရေသာက္ျမစ္ မစီးဆင္းနုိင္မွာ စုိးေၾကာက္ပါ၏။

ဆက္ရန္က်န္ေသးသည္။( အိပ္ခ်င္လာလုိ႕ ခဏနားမည္)

ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကုိ နဲနဲေျဖျပီးျပီထင္တယ္ လူမႈအေဆာက္အအုံပုိင္း ေနာက္မွဆက္ပါမယ္ ကုိ၀ိေရ………………………

ေမာင္ဥဂၢါ

ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ေျခ

မိဂဒါ၀ုန္အင္စတီက်ဳ

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႕ ၁၃ရ၃ ခုနွစ္

ည ၂ နာရီ ၂၈ မိနစ္

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s