ေနႏွင့္ နဂါး မ်ဳိးႏြယ္မ်ားဆီ ၂

သင္တန္းဝယ္

ပန္ေလာ့ရြာေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သင္တန္းသားဘုန္းဘုန္းေတြကဆြမ္းစားနားေနၾကလုိ႕ မေတြ႕ ရေသးဘူး။ ဘုန္းဘုန္းေတြအမ်ားစုက ကြတ္ခုိင္နဲ႕ အနီးတဝုက္ရြာေတြကေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ေတြက ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႕ သာသနာဝန္ေဆာင္ျပီး တာဝန္ယူေနရတယ္။ ဒီပန္႔ေလာရြာေက်ာင္းက ဆရာေတာ္တစ္ပါးက သီရိလကၤာကေန မာစတာရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတာင္ရွိတယ္ (အဲဒီဆရာေတာ္က ေနာက္ပုိင္းတအာင္းေဒသမွာမူးယစ္ေဆးဝါးပေပ်ာက္ေစဖုိ႕ လူဝတ္လဲျပီး တအာင္းတပ္မေတာ္တဲ့ ဝင္သြားတယ္လုိ႕သတင္းၾကားတယ္)

ထူးထူးျခားျခား တအာင္း ပေလာင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြၾကားဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးကေတာ့ ေရဦးက အညာသားဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးပါ သင္တန္းလာတက္တာေတြ႕တယ္။ ဒီကုိယ္ေတာ္က  ေက်ာက္ထပ္ဆရာေတာ္ဘုန္းဘုန္းနဲ႕ အတူတူလုိက္လာျပီးသင္တန္းတက္ခ်င္လုိ႕ ကုိယ္စရိတ္နဲ႕ ကုိယ္လုိက္ပါလာတဲ့ ကုိယ္ေတာ္တဲ့။ ဘုန္း့ဘုန္းအားလုံးတအာင္းလူမ်ဳိးေတြ ဗမာဆုိလုိ ေရဦးက ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးပဲပါတယ္။ တအာင္းဘုန္းဘုန္းေတြကတစ္ပါးနဲ႕ တစ္ပါး စကားေျပာရင္ တအာင္းလုိ ေျပာေတာ့ ဗမာကုိယ္္ေတာ္ နဲနဲ အေနက်ပ္ေနေတာ့ျမန္မာလုိေျပာေပးဖုိ႕ ေတာင္းပန္ေလ်ာက္ထားရတယ္။ ေဆြဇင္က ဘုရားရုိခုိးျပေတာ့မွ ဘုန္းဘုန္းေတြသံသယရွင္းေတာ့တယ္။

က်ေနာ္ေတြးမိတာကေတာ့ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ရင္ေကာ ဘာျဖစ္မွာမုိ႕လုိ႕လဲ။ ျမန္မာျပည္ကသာသနာ့ဝန္ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြအေနနဲ႕ ဘာသာျခား လူမ်ဳိးျခားေတြနဲ႕ လူမႈေရး အရ စပ္ႏြယ္ပတ္သက္မႈနဲေနတာဟာ ျပည္ေထာင္စုသား အခ်င္းခ်င္းအထင္ျမင္လြဲမႈေတြ နားလည္မႈလြဲမႈေတြရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုပဲလုိေတြးမိတယ္။

ဆရာေတာ္ေတြဘုန္းဘုန္းေတြ က အရမ္းတက္ၾကြတယ္။ သင္ယူခ်င္စိတ္ကလည္း ျပင္းလွတယ္။ ဘုန္းဘုန္းေတြကုိျငိမ္းခ်မ္းေရး သင္တန္း ဘာေၾကာင့္ လာေပးရတာလဲ ဆုိတာ ဆရာေတာ္ေတြရင္ ထဲက ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ေနာက္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအားလုံး သေဘာေပါက္သြားၾကတယ္။ ရပ္ရြာေဒသေတြ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ဖြံ႕ျဖဳိးလာေအာင္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ သာသနာဝန္ေဆာင္ ဘုန္းဘုန္းေတြ ရဲ႕ က႑ဟာ အေရးၾကီးတာကုိ ဘုန္းဘုန္းေတြကုိယ္တုိင္သိျမင္လာၾကတယ္။ ကခ်င္ကေန သင္တန္းမွာ လာကူတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေဆြဇင္ ကုိ ကခ်င္ကဆုိေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူးဆုိျပီးဘုန္းဘုန္း အမ်ားစုထင္ျမင္ၾကတယ္။

ညအခါ

ညဘက္ေရာက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ႏွစ္ ၅ ႏွစ္ေလာက္က က်ေနာ္တုိ႕(ပပ၊ဆရာဘုိ၊)သင္တန္းေပးခဲ့တဲ့ သင္တန္းသူေဟာင္း စုိးစႏၵာအိမ္ကုိ လည္ျဖစ္တယ္။ သူက ေယာက်ာၤးရျပီး သားတစ္ေယာက္ရဲ႕မိခင္ျဖစ္ေနျပီ။ ဟုိးအရင္ကလုိ ကေလးဆန္ဆန္ မ်က္ႏွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး ရင့္က်တ္တဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနျပီ။

သူနဲ႕အတူ ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ မုန္႕ေတြစားျပီး တအာင္းေတြအေၾကာင္း ရပ္ရြာအေၾကာင္းနဲ႕ တအာင္းသူငယ္ခ်င္းေတြ အေၾကာင္းစကားေတြ ေျပာျဖစ္တယ္။

ပန္ေလာ့ရြာက တုိက္ပြဲခဏခဏျဖစ္တဲ့ေနရာ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္လကတုိက္ပြဲငယ္ေလးျဖစ္ျပီး ျမန္မာ စစ္တပ္က ရဲေဘာ္ ႏွစ္ေယာက္က်သြားတယ္တဲ့။ က်ေနာ္ျပန္ျပီးေနာက္တစ္ေန႔မွာလည္း တုိက္ပြဲ ထပ္ျဖစ္တာ ေနာက္မွျပန္သိရတယ္။ ကြတ္ခုိင္နယ္က ကခ်င္နဲ႕ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႔ နီးစပ္တာမုိ႕ တုိက္ပြဲေတြဟာ ေဝးေဝးတစ္ခါျဖစ္လုိက္ နီးနီတစ္ခါ ျဖစ္လုိက္နဲ႔သိပ္မထူးဆန္းေတာ့။ ကခ်င္နဲ႕ ျမန္မာစစ္တပ္တုိက္လုိက္ တအာင္းတပ္နဲ႕ ျမန္မာတပ္နဲ႕ခ်လုိက္ျပည္သူစစ္နဲ႕ ေဆာ္လုိက္နဲ႕ တဗုုုန္းဗုန္းတစ္ဒုိင္းဒုိင္း ျခိမ့္ျခိမ့္သဲသဲရွိလွတယ္။

ဒီဘက္ေဒသက ျပည္သူေတြ ဘဝက ခါးေတာ့ ခါးလွတယ္။ စုိက္ေရးပ်ဳိးေရးအတြက္ေျမအေတာ္အမ်ားကုိ အာဏာရွိသူေတြနဲ႕ သူ႕အေပါင္းအပါေတြက ရယူထားၾကတယ္။ နယ္ေျမလည္း မေအးခ်မ္းေတာ့လုပ္ကုိင္စားေသာက္လုိ႔ မေကာင္းတဲ့ အျပင္ မူးယစ္ေဆးဝါးသုံးစြဲမႈက အေတာ္မ်ားလာေတာ့ အပူေပၚအပူဆင့္တာေပါ့။

တအာင္းကေလးေတြ လူငယ္ေတြ နဲနဲေလး အရြယ္ေရာက္လာတာနဲ႕ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ သီလရွင္ေက်ာင္း ေတြမွာ သြားထား တာမ်ားလွတယ္။ ရန္ကုန္ မႏၱေလး က စာသင္တုိက္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း သီလရွင္ေက်ာင္းေတြမွာ တအာင္း ပေလာင္ မရွိတဲ့ ေက်ာင္းဟာ ခပ္ရွားရွားျဖစ္ေနျပီ။ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား အေတာ္မ်ားဟာလည္း တအာင္း ပေလာင္ေတြမ်ားတယ္။

ကေလးေတြရဲ႕ ေကၽြးေမြးဖုိ႕ ခက္ခဲတာမုိ႕ စားစရိတ္လည္းသက္သာ ကံေကာင္းျပီး ပါရမီရွိရင္ ဆေတာ္ၾကီး သာသနာ့ဝန္ေဆာင္ေတြ ျဖစ္ရင္ျဖစ္ မျဖစ္ရင္ေတာင္ျမန္မာစာတတ္ရင္ အျမတ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ ပုိ႕တာမ်ားတယ္။

ေနနဲ႕နဂါး မ်ဳိးႏြယ္မ်ား (တအာင္း)

တအာင္း(ပေလာင္) ေတြ ယုံၾကည္ခ်က္အရ တအာင္း လူမ်ဳိးေတြဟာအေမ နဂါး အေဖ ေနနတ္သား ဆီကေန ေမြးဖြားလာသတဲ့။ ပအုိပ္းလူမ်ဳိးေတြကလည္း အေမနဂါး အေဖ ေဇာ္ဂ်ီကေန ဆင္းသက္လာတယ္ ယုံၾကည္ၾကတာကုိ သတိရတယ္။ တအာင္းလူမ်ဳိးေတြ ယုံၾကည္ၾကပုံကေတာ့-

 

ေနနတ္္သားႏွင့္ နဂါးနတ္သမီး[i]

ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါက အလြန္တရာေတာၿမိဳင္ထူထပ္လွေသာ ေနရာတစ္ခု၌
ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းသည္ ေရစီးသာယာလွ၏။ ၾကာျဖဴၾကာညိဳၾကာငါးမ်ဳိးႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္
ေတာေတာင္တို႔မွာ အလြန္သာယာလွ၏။ ထိုေနရာတြင္ လူသားမ်ား မရွိေပ။ ေတာေတာင္ထူ
ထပ္၍ သားရဲတိရစၧာန္မ်ားျပားေသာေဒသလည္း ျဖစ္ေပသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ နဂါးျပည္မွ နဂါးနတ္သမီးတစ္ပါးသည္ မယ္ေတာ္ခမည္းေတာ္တို႔ထံ
လူ႔ျပည္သို႔သြားေရာက္လည္ပတ္ခြင့္ေတာင္း၍ လူ႔ျပည္သို႔လာေလေတာ့၏။ထိုအခ်ိန္ႏွင့္တခ်ိန္
တည္းတြင္ အရြယ္ေရာက္ေသာ ေနနတ္သားသည္ ေနနတ္မင္းႀကီးထံ ခြင့္ပန္၍ ဖူးစာဖက္ရွာရန္
ေကာင္းကင္မွ လူ႔ျပည္သို႔ဆင္းသက္လာေလ၏။
ေနနတ္သားသည္ လူ႔ျပည္သို႔ ေရာက္၍ လူ႔အသြင္ျဖင့္ ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္အ
ထပ္ထပ္တြင္ လွည့္ပတ္ေနသည့္အခ်ိန္၌ အလြန္သာယာေသာလွသည့္ ေရေခ်ာင္းကမ္းေဘး
တြင္ နဂါးနတ္သမီးသည္ သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္ သာယာေသာအသံျဖင့္ သီဆိုေနေလ၏။
ထိုအသံရွင္ကို ရွာ၍ ေတြ႔ဆံုႏႈတ္ဆက္ကာမွ်ႏွင့္ ေနနတ္သားႏွင့္နဂါးနတ္သမီးတို႔သည္ ဘဝအ
ဆက္ဆက္က ေရစက္ေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ကြၽမ္းဝင္အိမ္ေထာင္ဘက္ ျပဳၾကေလေတာ့
၏။

ေနနတ္ဘုရင္ႏွင့္ေနနတ္မိဖုရားတို႔သည္ ေနနတ္သား အိမ္ေထာင္ဘက္ျပဳသူမွာ လူ
သားမဟုတ္ဘဲ နဂါးျဖစ္ေၾကာင္း မိမိတို႔သား သိေစရန္ တမန္ေတာ္လႊတ္ၿပီးေခၚခိုင္းလိုက္ေလ
သည္။ သားေတာ္ျပန္ေရာက္လွ်င္ ေနနတ္ဘုရင္က သားေတာ္၏ဇနီးမွာ လူသား မဟုတ္၊ နဂါး
ျဖစ္သည္ဟုေျပာျပ၏။ အေၾကာင္းစံုကို သိႏိုင္ရန္ ¤င္း၏ဇနီးနဂါးနတ္သမီးအိပ္ေပ်ာ္ေနခိုက္
ေနနတ္တိုင္းျပည္မွ ဤထင္းရွဴးနက္ကို မီးညိႇၿပီး ထိုအလင္းေရာင္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္နဂါးမင္းသမီး
၏နဂိုရုပ္အတိုင္း ျမင္ရလိမ့္မည္ဟု အမိန္႔ရွိကာ ထင္းရွဴးနက္ကိုင္းငယ္တခုကိုေပးလိုက္ေလ
၏။

ေနနတ္သားသည္ မိမိ၏ဇနီးန၈ါးနတ္သမီးအိပ္ေမာက်ေအာင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ကို
ဘယ္အခါမွ မေတြ႔ေပ။ ေနနတ္သားသည္ ေန႔စဥ္ ေခ်ာင္းေျမာင္းလာရာမွ န၈ါးနတ္သမီးသည္
ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာ ရွိလာၿပီး တစ္ေန႔ေသာ ညတစ္ညတြင္ အလြန္အိပ္ေမာက်သြားေလ၏။
ေခ်ာင္းေနေသာ ေနနတ္သားလည္း မိမိယူလာေသာ ေနနတ္တိုင္းျပည္မွ ထင္ရွဴးနက္ကို
မီးညိႇၿပီး ေခ်ာင္းၾကည့္ရာ ပကတိအတိုင္း န၈ါးအသြင္ေပၚလာေသာေၾကာင့္ မိမိဇနီးသည္အား
ခ်က္ခ်င္းႏႈိး၍ အေၾကာင္းစံုေမးေလေတာ့၏။

န၈ါးနတ္သမီးလည္း မိမိ၏ဇာတိရုပ္အစစ္အမွန္ကို ခင္ပြန္းသည္သိသြားၿပီျဖစ္၍ မွန္
ရာကို ဖြင့္ေျပာမွ ေတာ္ေတာ့မည္ဟု စဥ္းစားကာ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးလွ်င္ ”ေမာင္ေတာ္ဘုရားေမာင္
ေတာ္ဘုရားေတြ႔ျမင္ရသည့္အတိုင္းပါဘဲ၊ ႏွမေတာ္မွာ န၈ါးစင္စစ္ ျဖစ္ပါတယ္ ေမာင္ေတာ္
ဘုရား၊ ေမာင္ေတာ္ဘုရား ေပးလိုေသာအျပစ္ကို ႏွမေတာ္ခံဘို႔သာရွိပါတယ္”ဟု ဖြင့္ဟဝန္ခံ
ေလ၏။ ”ႏွမေတာ္မွာ ယခင့္ယခင္အခါက အိပ္ေမာက်ေအာင္ တစ္ခါဘူးမွ မအိပ္ရဲခဲ့ပါ၊ ယခု
အခါ ႏွမေတာ္မွာ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာရွိသည့္အတြက္ အိပ္အေပ်ာ္လြန္သြားေသာေၾကာင့္ ႏွမ
ေတာ္၏ဇာတိရုပ္ေပၚရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား”ဟုလည္း ဆက္၍ေျပာျပန္သည္။
ထိုအခါ ေနနတ္သားသည္ န၈ါးနတ္သမီးအေပၚ အျပစ္မေပးလိုသည့္အျပင္ ပိုၿပီးသ
နားျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ”ေအးကြယ္ ေမာင္ေတာ္က မသိလို႔ မထင္ခဲ့လို႔ေမးတာပါ၊ ယခုႏွမ
ေတာ္မွာ လူစင္စစ္ မဟုတ္ဘဲ န၈ါးနတ္သမီး ျဖစ္ေနျခင္းမွာ အမွန္ကို သိရပါၿပီ”ဟုျပန္ေျပာ
ေလသည္။


တစ္ေန႔ေသာအခါ  ေနနတ္သားသည္  မိမိ၏၈ုဏ္ကို  ေဖၚလို၍ န၈ါးနတ္သမီးအား
”ေမာင္ေတာ္ရဲ႕အမ်ဳိးအႏြယ္ေကာ ႏွမေတာ္ သိရဲ႕လား” ဟုေမးေလ၏။ ထိုအခါ န၈ါးနတ္သမီး
က ”ေမာင္ေတာ္ ဘယ္လိုေျပာပါသလဲ၊ ေမာင္ေတာ္မွာ ေနနတ္တိုင္းျပည္က ေနနတ္သားမဟုတ္
ပါလား ေမာင္ေတာ္။ ေမာင္ေတာ္၊ ႏွမေတာ္မွာ လူ႔ျပည္၌သာ လူအျဖစ္ အၿမဲေနလိုပါတယ္၊ ဤ
သားသမီးေတြကို ျပဳစုၿပီးေနလိုပါတယ္၊ ႏွမေတာ္ႏွင့္ေမာင္ေတာ္၏ဇာတိကို ပယ္ၿပီးလူစင္စစ္
ျဖစ္ႏိုင္သည့္ေဆးဝါးကို ေနနတ္တိုင္းျပည္မွ ယူေပးပါ”ဟုပူစာေလသည္။ ဤသို႔ႏွင့္သားေတာ္
ႏွင့္သမီးေတာ္ ကေလးမ်ားမွာ ၇-ႏွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္ေလေတာ့၏။ ထိုအခါ န၈ါးနတ္သမီး
ႏွင့္သားသမီးငယ္မ်ားကို  လူသူရွိေသာေနရာတြင္  ထားခဲ့ၿပီး ေနနတ္သားမွာမူ  မိမိခ်စ္ဇနီးထာဝရ
လူသားျဖစ္ရန္ ေဆးဝါးရွာဘို႔ ေနနတ္တိုင္းျပည္သို႔ ျပန္တက္သြားေလ၏။ သို႔ရာတြင္ ေနနတ္
တိုင္းျပည္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေနနတ္ဘုရင္၏တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ေနရေသာေၾကာင့္
လူ႔ျပည္သို႔ ျပန္မဆင္းႏိုင္၊ သားမယားတို႔ကိုကား အၿမဲသတိရၿပီးလြမ္းဆြတ္ပူေဆြးေနေလသည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ေနနတ္သားသည္ ေနနတ္တိုင္းျပည္မွေန၍ နတ္မ်က္စိတန္ခိုးႏွင့္
လူ႔ျပည္ကိုၾကည့္လိုက္ရာ မိမိသားေတာ္ႏွင့္ဇနီးသည္ နတ္န၈ါးမင္းသမီးတို႔တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ထူ
ေထာင္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရ၍ မ်ားစြာ ဝမ္းသာဝမ္းနည္းျဖစ္မိေလ၏။

ေနနတ္သား ဝမ္းသာသည္မွာ လူ႔ျပည္တြင္ မိမိ၏အမ်ဳိးအႏြယ္ က်န္ရစ္ေနၿပီး ကမၻာ
တည္သမွ် တည္ေနမည္ကို သိရ၍ျဖစ္သည္။ ဝမ္းနည္းသည္မွာ မိမိသည္ မလႊဲမေရွာင္သာႏိုင္ဘဲ
ေနနတ္ဘုရင္၏တာဝန္အသီးသီးကို ထမ္းေဆာင္ေနရ၍ လူ႔ျပည္သို႔မဆင္းႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္
သည္။

ထိုအခါ ေနနတ္သားသည္ လူ႔ျပည္၌ က်န္ရစ္ေနသည့္ မိမိဇနီးႏွင့္သားေျမးတုိ႔ လိုရာ
တ၍ ရႏိုင္ၾကေစရန္ ေနနတ္သားတစ္ပါးကို က်ီးျဖဴအသြင္ေဆာင္ေစ၍ ပတၱျမားတစ္လံုးကို
ကိုက္ခ်ီကာ လူ႔ျပည္ရွိ န၈ါးနတ္သမီးထံ ေပးေစ၏။ ထိုအိတ္တြင္ ”လိုရာတ,ရေစႏိုင္သည့္
မေနာမယပတၱျမား”ဟု ေရးမွတ္ေပးလိုက္ေပေသးသည္။

က်ီးျဖဴအသြင္ေဆာင္လာေသာ ေနနတ္သားသည္ ေနနတ္မင္း၏လက္ေဆာင္ပတၱ ျမား
ကို ယူေဆာင္၍ လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းလာေလ၏။ လူ႔ျပည္ေရာက္၍ န၈ါးနတ္သမီးေနသည့္တိုင္း
ျပည္သို႔ ေရာက္ေလေသာ္ ေတာအုပ္အတြင္း၌ လူ႔ျပည္မွ က်ီးမ်ား သာသာယာယာ သာေနေသာ
အသံကိုၾကား၍ ထိုေနရာသို႔ ဝင္ေရာက္ေသာအခါ မုဆိုးမ်ား အမဲသား ခဲြစိတ္ေနသည္ကိုေတြ႔၍
မိမိပါလာေသာ ပတၱျမားအိတ္ကို သစ္ပင္တစ္ပင္တြင္ ခ်ိတ္ဆဲြၿပီး အျခားလူ႔ျပည္မွက်ီးမ်ားႏွင့္အ
တူ အစာဝင္စားေလရာ မုဆိုးမ်ား ေထာင္ထားေသာ ေထာင္ေခ်ာက္တြင္ မိေလေတာ့၏။ မုဆိုး
မ်ားက က်ီးအသီးသီးကို ဖမ္းယူရာတြင္ ေနနတ္သားခိုင္းေသာ က်ီးျဖဴသည္ မည္သူ႔ကိုမွ၈ရုမ
ျပဳ၊ မိမိမွပါလာေသာ သစ္ပင္ေပၚရွိ အိတ္ကိုသာ ၈ရုျပဳလွမ္းၾကည့္ေနေသာေၾကာင့္မုဆိုးမ်ားက
သစ္ပင္ေပၚရွိ အိတ္ကိုသာ ၈ရုျပဳလွမ္းၾကည့္ေနေသာေၾကာင့္ မုဆိုးမ်ားက သစ္ပင္ကိုလွမ္း၍
ၾကည့္ရာ အိတ္တစ္ခုကို ေတြ႔၍ ¤င္းအိတ္ကို ယူၾကည့္ရာတြင္ ပတၱျမားကိုေတြ႔ၾက၏။မုဆိုးမ်ား
လည္း ထိုပတၱျမားကိုယူထားၿပီးေသာ္ ပတၱျမားအစားအမဲ၏အစာအိတ္မွအစာေဟာင္းမ်ားကို
ထည့္ၿပီး ¤င္းက်ီးထားခဲ့သည့္သစ္ပင္ေပၚမွ ေနရာတြင္ ျပန္ထားလိုက္ေလ၏။ ထို႔ေနာက္ ထို
က်ီးျဖဴကို လႊတ္လိုက္ၾက၏။

ေနနတ္မင္းခိုင္းေသာက်ီးသည္  လႊတ္သည္ႏွင့္  တၿပိဳင္နက္ မိမိအိတ္ကို  ယူေဆာင္၍
န ၈ါးနတ္သမီးရွိရာသို႔ ျပန္သြားသည္။ န၈ါးနတ္သီၼးကိုေတြ႔ေလလွ်င္ ေနနတ္သား၏ လက္ေဆာင္
ကုိေပးေလ၏။ န၈ါးနတ္သမီးမွာ မ်ားစြာအားရဝမ္းသာ၍ ယခုမွစၿပီး ငါ့သားသမီးမ်ားႏွင့္အ
တူ လူစင္စစ္ဘဝျဖင့္ စိတ္ခ်စြာ ေနရေတာ့မည္ဟု ဝမ္းသာမဆံုးေတာ့ေပ။ ¤င္းေနာက္ အိတ္ကို
ဖြင့္ၾကည့္ရာ စာတမ္းတစ္ခုကို ေတြ႔ရ၏။ ”ဤပတၱျမားသည္ လိုရာတ,၍ ရႏိုင္ေသာ မေနာမယ
ပတၱျမားျဖစ္ေပသည္၊ လူသားအလိုကို ျပည့္စံုေအာင္ေပးႏိုင္ေပ၏”ဟုပါရွိသည္။ ထိုအခါ န၈ါး
နတ္သမီးသည္ ပိုၿပီးဝမ္းသာေလ၏။ အိတ္ကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါတြင္ကား အမဲမစင္ကို
သာ ေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ အထူးဝမ္းနည္းသြားေလ၏။ န၈ါးနတ္သမီးသည္ မိမိဇာတိရုပ္ကို မိမိ
သားသမီးမ်ား သိမည္စိုးရိမ္၍ ေဒါသမထြက္မိေအာင္ သတိထားၿပီး”ေၾသာ္ . . . ငါ့ကိုလူ႔ျပည္မွာ
ပစ္ထားၿပီး ေနနတ္တိုင္းျပည္ေရာက္ေတာ့ အခ်စ္ပိုမလာဘဲ အႏိွပ္စက္သာ ပိုလာပါကလား”
ဟုဆိုကာ ဝမ္းနည္းၿပီး မ်က္ရည္မ်ား က်ေလသည္။

န၈ါးနတ္သမီးသည္ ဝမ္းနည္းပူေဆြးေသာ္လည္း မည္က့ဲသို႔မွ ၾကံ၍မရသည့္အျပင္
ေနနတ္သားပို႔လိုက္သည္ဆိုေသာ ပတၱျမားဆိုသည္ကို စဥ္းစားမိတိုင္း ပိုၿပီးဝမ္းနည္းနာၾကည္း
၍သာေနေလသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ဝမ္းနည္းေနခ်ိန္မွာ န၈ါးျပည္မွတမန္ေတာ္မ်ားေရာက္လာၿပီး
ျပန္ခ်ိန္တန္ၿပီဟု အေၾကာင္းၾကားသည့္အတြက္ မိမိ၏သားသမီးေခြၽးမ ေျမးတို႔ကိုစုရံုးေရာက္
ေစၿပီးလွ်င္ မိမိမွာ လူ႔ျပည္မွခဲြရေတာ့မည္ ျဖစ္သည့္အေၾကာင္း ေျပာျပ၏။မိမိတိုတို႔၏ဘဝ
ဇာတ္ေၾကာင္းကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မ်ဳိသိပ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါဖြင့္ေျပာရမည့္အခ်ိန္
သို႔ ေရာက္ေပၿပီဟုဆိုကာ ဇာတ္ေၾကာင္းကိုအစမွ အဆံုးျပန္လည္ေျပာျပေလသည္။
သား၊ သမီး၊ ေခြၽးမ၊ ေျမးတို႔အား မိမိမွာ န၈ါးျပည္ နတ္န၈ါးမ်ဳိးမွ န၈ါးမင္းႀကီး၏
သမီးျဖစ္သည္၊ ေျမးတို႔အဘိုး၊ သားတို႔သမီးတို႔ ဖခင္ကမူ ေနနတ္သားျဖစ္သည္ဟု အစခ်ီကာ
တစ္ညလံုးမအိပ္ဘဲ ေျပာျပၿပီးေနာက္ ”သားမ်ားက အဝတ္စတစ္ခုခုယူၿပီး ေခါင္းေပၚရစ္ပတ္
ထားပါ၊ မိန္းကေလးမ်ားက အဝတ္အစား အစင္းစင္းဝတ္ၿပီး ေခါင္းေပၚမွာ တစ္ခုခု တင္ထား
ၾကပါ”ဟုေျပာေလသည္။ အမိန၈ါးမ၏အေမာက္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ထားၾကရန္ မွာၾကား
သည္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ မိုးေသာက္အလင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ၾကာမ်ဳိးငါးပါးႏွင့္ ျပည့္
စံုၿပီး အလြန္ သာယာလွပသည့္ ေရေခ်ာင္းရွိရာသို႔ န၈ါးမင္းသမီးသည္မိမိသားသမီးေခြၽးမႏွင့္
ေျမးတို႔ကို ေခၚေဆာင္သြားေလ၏။

ေရေခ်ာင္းသို႔ေရာက္ေသာ္ မယ္ေတာ္န၈ါးသမီးက ”ယခုမွ
စၿပီး ငါမွာၾကားလိုသည္မွာ ငါတို႔ရဲ႕အမ်ဳိးအႏြယ္မ်ားသည္ ေယာက်ာ္းမွန္လွ်င္ အမိ ကိုသတိရၿပီး
ေခါင္းေပၚမွအဝတ္ပတ္ကာ ပန္းပြားအျဖစ္ ထုတ္ထားပါ၊ (ပန္းပြားသည္ ေနနတ္သားကိုဆိုလို
၏) မိန္းမမ်ားကမူ အစင္းအစင္းပါေသာအဝတ္ကို ဝတ္ၿပီး ေခါင္းေပၚမွာ အဝတ္တစ္ခုကို
တင္ထားပါ၊

ထို႔ျပင္ ယခုအခ်ိန္မွစၿပီး သားတို႔သမီးတို႔ ေျမးတို႔ျမင္သည့္အတိုင္းမွတ္သားၿပီး
အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ဝတ္ဆင္ၾကပါ”ဟုဆိုကာ ေရသို႔ငံု႔လွ်ဳိး၍ ဦးေခါင္းကိုသံုးခါေဖၚၿပီးေနာက္
ေပ်ာက္ကြယ္သြားေပသည္။

၁။ ေခါင္းေပါင္းျခင္းသည္ န၈ါးေခြ၏အဓိပၸါယ္။
၂။ ပန္းပြားသည္ ေနနတ္သား၏ အဆက္အႏြယ္ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္။
၃။ အဝတ္အစင္းစင္းအနီေရာင္သည္ န၈ါး၏အေၾကး။
၄။ ေခါင္းေပၚအဝတ္တင္ျခင္းသည္ န၈ါးေခြႏွင့္အေမာက္

[i]လူထုဦးလွ (ပေလာင္ပုံျပင္မ်ား) စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s